Artykuły

Oleje silnikowe – oznaczenia, specyfikacja i wymiana

Data:26-07-2011
W dzisiejszych czasach olej silnikowy pełni niezwykle ważną funkcję w każdym samochodzie. Mimo tego, wciąż wielu kierowców nie posiada podstawowych informacji na ten temat. W tym artykule postaramy się wytłumaczyć jakie rodzaje olejów silnikowych znajdują się na rynku, jak należy dobrać olej do swojego auta, co ile należy go wymieniać i w końcu – jakim producentom możemy zaufać.
Czytaj więcej >

Jak działa układ zapłonowy, czyli świece, przewody, cewki i pozostałe części

Data:07-07-2011
Układ zapłonowy odpowiada za rozpoczęcie procesu spalania mieszanki paliwowo-powietrznej w cylindrach silnika, w kolejności odpowiadającej danemu położeniu tłoka w poszczególnym cylindrze. Jest to system najczęściej elektroniczny, stosowany w silnikach z zapłonem iskrowym. W tym artykule przyjrzymy się budowie i działaniu układu zapłonowego, a także powiemy, jakie produkty należy wybierać.
Czytaj więcej >

Sprzęgło – działanie, budowa i usterki

Data:20-06-2011
Sprzęgło w samochodzie składa się z trzech zasadniczych części: tarczy sprzęgła, docisku oraz łożyska. Wygląd zewnętrzny sugeruje nam, że są to elementy raczej mało skomplikowane, praktyka pokazuje jednak, że jest inaczej. Wielu użytkowników zmaga się z licznymi usterkami sprzęgła bądź jego poszczególnych podzespołów. Co jest warte zaznaczenia, najczęstszą przyczyną usterek sprzęgła jest kierowca, a konkretniej – jego styl jazdy.
Czytaj więcej >

Wymiana rozrządu i jego specyfikacja - czyli co, jak i kiedy

Data:26-05-2011
Układ rozrządu to jeden z najważniejszych elementów silników spalinowych we współczesnych samochodach. Odpowiada on za umożliwienie dopływu do cylindrów mieszanki paliwowo - powietrznej i usunięcie z nich produktów spalania. Dzięki temu, samochód ma szansę uzyskiwać odpowiednie osiągi.
Czytaj więcej >

Czy silniki Diesla to pozorna oszczędność?

Data:10-05-2011
Wśród wielu kierowców istnieje przekonanie, że silniki Diesla są ekonomiczne i tanie w utrzymaniu. Praktyka może jednak czasem pokazać, że to silniki benzynowe są oszczędniejsze od wysokoprężnych. Dzisiaj przyjrzymy się co może się w nich zepsuć i ile przyjdzie nam za to zapłacić.
Czytaj więcej >

Klimatyzacja w Twoim aucie - wszystko co muisz wiedzieć

Data:28-04-2011
Autor:Krystian Mączyński
W dzisiejszych czasach układy klimatyzacyjne stały się standardem w większości samochodów. Nawet najtańsze i najbardziej ekonomiczne pojazdy są wyposażone w klimatyzację, dlatego dzisiaj postaramy się pokrótce opisać budowę układu klimatyzacji, czynności serwisowe a także najczęstsze usterki.
Czytaj więcej >

Klocki i tarcze hamulcowe, czyli odwieczny dylemat kierowców jakie wybrać?

Data:14-04-2011
Zarówno klocki, jak i tarcze hamulcowe, należą do części eksploatacyjnych w każdym aucie. Oznacza to, że prędzej czy później, będziemy zmuszeni do ich wymiany. Które z nich są najlepsze? Które klocki piszczą a które nie? Jakie tarcze hamulcowe są najtrwalsze i odporne wszelkiego rodzaju skrzywienia i defekty? To oczywiście zależy od wielu czynników m.in. stylu jazdy, klasy pojazdu itp.
Czytaj więcej >

Filtry kabinowe - co to takiego?

Data:04-04-2011
Filtr kabinowy, nazywany inaczej przeciwpyłkowym, jest nieco mniej popularny niż filtry oleju, powietrza i paliwa, nie znaczy to jednak, że jest w samochodzie niepotrzebny. Sprawuje on szereg funkcji, dzięki którym jazda jest bezpieczna i komfortowa.
Czytaj więcej >

Rozporządzenie GVO – czyli szansa na oszczędności dla każdego kierowcy!

Data:15-03-2011
Czy zawsze chciałeś wydawać na części mniej? Kupować je po atrakcyjnych cenach, bez wychodzenia z domu? Wybierać samodzielnie warsztaty, które uważasz za najlepsze dla Twojego auta?
Czytaj więcej >

Jakie amortyzatory? Gazowe czy olejowe?

Data:07-03-2011
Zastanawiacie się jakiego rodzaju amortyzatory wybrać do swojego auta? Nie wiecie jakie są zasadnicze różnice pomiędzy amortyzatorami gazowymi a olejowymi? Postaramy się przedstawić główne cechy tych dwóch grup amortyzatorów.
Czytaj więcej >
1  Poprzenia  42  43  44  45  46  47  48  49  50