Jako wielbiciele motoryzacji wiecie doskonale, jak ogromną frajdą jest możliwość samodzielnego przeprowadzania wymiany, naprawy lub ulepszenia w swoim samochodzie. Zwykle jednak efektem ubocznym takiej frajdy są części samochodowe, płyny lub inne elementy wyposażenia auta, które nadają się wyłącznie do wyrzucenia. Pytanie tylko, gdzie je wyrzucić, nie łamiąc przy tym prawa i nie stwarzając zagrożenia dla środowiska?
Jeśli jesteś właścicielem samochodu, który z racji wieku kwalifikuje się do kategorii zabytków, masz wielkie szczęście. I tak zapewne sam o sobie sądziłeś aż do momentu, w którym trzeba było w Twoim pięknym "cacku" coś wymienić. Bo skąd teraz wziąć części do zabytkowego auta? Jak to zrobić, by znaleźć tę właściwą, najlepiej oryginalną, i jednocześnie nie wydać na to fortuny?
Temat części samochodowych sprowadzanych z Chin i opłacalności ich użytkowania jest jednym z gorętszych tematów w internecie. Co gorsza, jest to temat ciągle niewyjaśniony. Dlatego w miarę naszych możliwości postaramy się go przedstawić nie tylko z punktu widzenia sklepu z częściami zamiennymi, ale i z perspektywy zwykłego kierowcy.
Konsultując z naszymi ekspertami wybór sprzęgła wiskotycznego, często zadajecie im pytanie o to, „czy na pewno będzie działać?”. Wiemy, że pytanie to podykotowane jest złymi doświadczeniami wielu z Was. Dlatego postaramy się wyjaśnić, jak dochodzi do zużycia „wiskozy”, dlaczego niektóre nowe sprzęgła wiskotyczne nie działają i jak rozpoznać, że są uszkodzone.
Za każdym razem, gdy pytacie nas o foteliki dziecięce, "ale te najlepsze", my odpowiadamy jedno: ISOFIX. Problem w tym, że choć ISOFIX w Europie jest standardem już od ponad 10 lat, nadal nie wszyscy znają to rozwiązanie. Czas uzupełnić te niedobory wiedzy i wyjaśnić, czym jest ISOFIX, dlaczego jest taki dobry i jak bardzo różni się od standardowego mocowania fotelików dziecięcych za pomocą pasów bezpieczeństwa?
Różnica pomiędzy światłami postojowymi i pozycyjnymi jest źródłem ciągłego zamieszania. Wynika to zarówno ze szczegółowych przepisów, jak i z konstrukcji poszczególnych modeli samochodów. Jak to jest z tymi światłami postojowymi i pozycyjnymi? W jakiej sytuacji możemy traktować je zamiennie, a w jakich nie wolno nam tego robić?
Konstruktorzy i producenci samochodów od zawsze dążyli do osiągnięcia jak najlepszego stosunku jakości do ceny. Ich marzeniem było wytwarzanie aut tanich i jednocześnie doskonałych. Nawet jeśli nie wychodziło im to w przypadku samochodów, często osiągali doskonałe wyniki w konstrukcji poszczególnych podzespołów. Najlepszym przykładem tego jest kolumna MacPhersona.
Od naszych ekspertów, z którymi kontaktujecie się w razie problemów z doborem części zamiennych, wiemy, że coraz częściej pytacie o chłodnicę oleju. Macie wątpliwości co do jej rodzaju, celowości stosowania, a czasem nawet określenia, czy część ta uległa uszkodzeniu. I właśnie ewentualne uszkodzenie chłodnicy oleju wymaga szczegółowego omówienia. Dlaczego? Ponieważ może ono doprowadzić nawet do zniszczenia silnika.
"Mam auto z silnikiem VTEC. Mój mechanik stwierdził, że muszę na ten silnik bardzo uważać, a przecież słyszałem, że te jednostki w ogóle się nie psują. Jak to jest?" – z podobnymi pytaniami nasi eksperci spotykają się regularnie. I nic dziwnego, bo faktycznie, jak to jest, że choć silniki VTEC mają tak dobrą opinię, mechanicy często zalecają podchodzić do nich ze szczególną troską? Czas to wyjaśnić.
Jeśli sądziliście, że wraz z końcem zimy skończą się wszelkie problemy z akumulatorami, to bardzo źle sądziliście. Jak pokazują badania oraz długotrwałe testy drogowe, to wcale nie zima stanowi największe zagrożenie dla baterii samochodowych. Najgorszym, co może je spotkać, to wysoka temperatura prowadząca zarówno do chwilowego rozładowania akumulatora, jak i do jego przyśpieszonego starzenia.
Jeden z naszych stałych klientów napisał do nas niedawno z pytaniem, czy wiemy, co to jest Webasto i czy naszym zdaniem warto w to inwestować. Ponieważ pytań tego typu pojawiało się już kilka, postanowiliśmy odpowiedzieć na nie w formie artykułu. Otóż wiemy, czym jest Webasto. Jeśli zaś chodzi o opłacalność tej inwestycji, wszystko zależy od tego, jak bardzo cenicie sobie komfort i jak mocno zależy Wam na dobrym stanie silnika.
Od ponad 10 lat AdBlue jest środkiem stosowanym obowiązkowo w autobusach i autach ciężarkowych z silnikiem Diesla. Od jakiegoś czasu stał się również standardem w samochodach osobowych. Dlaczego, mimo wielu zastrzeżeń ze strony kierowców, producenci forsują stosowanie AdBlue? Co takiego jest w tym środku, że koncerny motoryzacyjne nie wyobrażają sobie rezygnacji z jego stosowania?
Zdecydowana większość kierowców wsiadających po raz pierwszy do samochodu z automatycznym tempomatem (również w roli pasażera), szczerze zachwycona woła: "chcę to!" I rzeczywiście aktywny tempomat potrafi zachwycić. Jednak oprócz oczywistych zalet, ma on też kilka wad, a oprócz tego nie jest to rozwiązanie sprawdzające się w każdym aucie i w każdych warunkach.
Charakterystyczne stukanie dochodzące z okolicy przedniego zawieszenia to tylko jeden z objawów typowych dla zużytych przegubów półosi. Znacznie mniej oczywistym sygnałem są wibracje odczuwalne na kierownicy, a czasem wręcz na całym nadwoziu. Co jeszcze może ostrzegać nas o zużyciu przegubów półosi? Co w największym stopniu przyczynia się do przyśpieszenia tego procesu?
Choć rozrusznik jest jednym z bardziej wytrzymałych podzespołów samochodowych, również on z czasem może ulec zużyciu. Wówczas to zaczyna pojawiać się cała paleta często zupełnie nieoczywistych objawów, które wynikają bezpośrednio z jego stanu. Jak rozpoznać te, które świadczą o zużyciu rozrusznika? Czym różnią się od objawów zwykłej awarii lub od problemów z akumulatorem?
Akumulator należy do samochodowych części eksploatacyjnych, co oznacza, że jego żywotność jest ograniczona. Zanim jednak akumulator ostatecznie zakończy swój żywot, pojawić się może kilka ewidentnych objawów jego zużycia. Jak je rozpoznać?
W samochodach z napędem na tylną oś lub z napędem na cztery koła za tłumienie drgań w układzie przenoszenia odpowiada elastyczny łącznik wału napędowego, zwany też przegubem wału. W przypadku gdy łącznik ten zaczyna tracić swoje pierwotne właściwości, pojawiają się pierwsze objawy jego zużycia. Jak je rozpoznać? Jak im zapobiec? Czym grozi całkowite zużycie łącznika?
Samochodowy filtr powietrza to zdecydowanie najważniejszy element układu dolotowego. Choć pełnione przez tę część zadanie wydaje się być wręcz trywialne, w rzeczywistości od jej sprawności zależy bardzo wiele. Jak rozpoznać, że filtr powietrza w naszym samochodzie zaczął się już mocno zużywać? Jakie objawy świadczą o konieczności jego wymiany?
Przekładnia kierownicza, zwana popularnie maglownicą, to kluczowy element układu kierowniczego. Ze względu na ograniczoną żywotność tego podzespołu, prędzej czy później pojawią się objawy jego zużycia. Jak rozpoznać, że z przekładnią jest coś nie tak? Jakie efekty daje zużyta maglownica?
Choć alternator to urządzenie o dość prostej budowie, podlega takim samym zasadom eksploatacyjnym, ja większość części samochodowych. Z czasem może się zwyczajnie zużyć, zwłaszcza jeśli nie dbamy o niego właściwie lub gdy sprzyja temu konstrukcja auta. Po czym rozpoznać zużyty alternator? Jakie objawy oznaczają, że pora na jego naprawę lub wymianę?