Promocje

1585 zł
Cena katalogowa 1949
SACHS
Sprzęgło z kołem zamachowym: Audi A3 1.9 TDI, Seat Leon 1.9 TDI, Skoda Octavia 1.9 TDI, VW Golf 1.9
472 zł
Cena katalogowa 699
SACHS
Sprzęgło kompletne do VW Passat 1.8T, Passat 2.0; Audi A4 1.8T, 2.0 FSI, A6 1.8T quattro, 2.0
1468 zł
Cena katalogowa 2199
LuK
Sprzęgło kompletne z kołem dwumasowym do VW Passat 2.0 TDI, Golf V 2.0 TDI, Skoda Superb 2.0 TDI
1097 zł
Cena katalogowa 1399
VALEO
Sprzęgło kompletne z kołem dwumasowym do Seat Ibiza 1.6 TDI, Audi TT 1.8T, Skoda Octavia 1.8T 4x4
324 zł
Cena katalogowa 399
VALEO
Sprzęgło kompletne do: Toyota Corolla E11 1.6, Toyota Corolla E12 1.4 VVT-i, Toyota Starlet 1.3
1650 zł
Cena katalogowa 1999
LuK
Zestaw sprzęgła z kołem dwumasowym do Skoda Octavia 1.9 TDI, Audi A3 1.9 TDI, Seat Toledo II 1.9 TDI
1592 zł
Cena katalogowa 2185
LUK
Zestaw sprzęgła do skrzyni automatycznej DSG7/S-Tronic LUK602000700 VW Golf/Passat, Seat. Skoda,Audi

Najpopularniejsi producenci

Sprzęgło kompletne LuK
Sprzęgło kompletne SACHS
Sprzęgło kompletne VALEO
Sprzęgło kompletne BLUE PRINT
Sprzęgło kompletne STATIM
Sprzęgło kompletne AISIN
Sprzęgło kompletne RYMEC
Sprzęgło kompletne ASHIKA
Sprzęgło kompletne EXEDY

FAQ

Jak diagnozować usterki sprzęgła?

Usterki sprzęgła najłatwiej diagnozować podczas jazdy. Wszelkie dźwięki, szarpnięcia, ślizganie się sprzęgła oraz zapadający się, miękki lub wysoko łapiący pedał objawiają się zawsze w trasie. Każdy z tych objawów może oznaczać coś kompletnie innego i informować nas o innej awarii tego elementu.

Jak dbać o sprzęgło?

Sprzęgło jest elementem, który podczas jazdy przenosi bardzo duże siły z silnika na skrzynię biegów. Nasze drobne błędy sprawiają, że skutecznie skracamy jego żywotność i cały element może przedwcześnie się zużyć. Warto więc unikać stania z wrzuconym biegiem i z nogą na sprzęgle, jazdy w trasie kiedy opieramy naszą stopę o pedał sprzęgła, zbyt gwałtownego puszczania pedału podczas ruszania, itp.

Sprzęgło łapie wysoko, co mam robić?

Wysokie „łapanie” sprzęgła może mieć kilka przyczyn. Do podstawowych należą zużycie się jego okładzin lub rozregulowanie całego elementu. Warto więc zacząć od próby wyregulowania naszego sprzęgła. Jeśli sterowane jest ono przy pomocy linki to można ją naciągnąć w dość łatwy sposób, jeśli natomiast sprzęgło jest hydrauliczne to warto sprawdzić poziom płynu. Co ciekawe w wielu samochodach jest to ten sam płyn, który znajduje się w układzie hamulcowym.

Szarpanie podczas ruszania, czy to wina sprzęgła?

W większości wypadków tak. Może to oznaczać uszkodzone koło dwumasowe lub zużyte tarcze sprzęgła. Szarpanie podczas ruszania może być związane również z ślizganiem się. Spróbujmy wyregulować układ sprzęgła, jeśli to nie przyniesie żadnego skutku to znaczy, że czeka nas wkrótce wymiana.

Ciężka zmiana biegów, czy to objawy zużycia sprzęgła?

Powodów może być kilka. Często są one błahe, jak rozregulowanie się cięgien pod dźwignią zmiany biegów. Ciężka zmiana biegów może być również wywołana uszkodzeniem lub zużyciem się synchronizatorów. Wtedy potrzebna będzie ich wymiana, która jest dość złożonym i skomplikowanym procesem.

Ile kosztuje sprzęgło kompletne?

Cena sprzęgła kompletnego, która obejmuje cały i gotowy do założenia zestaw waha się w granicach 460 do 1310 zł. Koszt ten zależy oczywiście od producenta, jakości zestawu, a także od tego, czy jest to klasyczne sprzęgło, czy sprzęgło z tłumikiem drgań skrętnych.