Wybierz markę:
Promocje
KLIENCI, KTÓRZY KUPILI TEN PRODUKT, KUPILI RÓWNIEŻ
Powiązane kategorie produktowe
Baza wiedzy
- Jaka jest żywotność sprzęgła, a jak długo wytrzyma przeciętne koło dwumasowe? Awaria którego z tych podzespołów szybciej zaprowadzi nas do mechanika?
- Dlaczego sprzęgło hałasuje? Co może być przyczyną głośnej pracy sprzęgła i w jaki sposób należy w takich przypadkach postępować?
- Sprzęgło zaczęło się ślizgać? Jak rozpoznać, że to właśnie sprzęgło i co zrobić, kiedy pojawi się ten problem?
- Zamarznięte sprzęgło i skrzynia biegów. Czy to w ogóle możliwe? Jak się uchronić przed tego typu problemami?
- Kiedy sprzęgło przestaje się wysprzęglać. Jak rozpoznać nadchodzące problemy? Co je powoduje i jak należy sobie z nimi radzić?
- Jak rozpoznać objawy zużytego wysprzęglika? Czym różnią się od objawów zużytej pompki sprzęgła?
FAQ
Usterki sprzęgła najłatwiej diagnozować podczas jazdy. Wszelkie dźwięki, szarpnięcia, ślizganie się sprzęgła oraz zapadający się, miękki lub wysoko łapiący pedał objawiają się zawsze w trasie. Każdy z tych objawów może oznaczać coś kompletnie innego i informować nas o innej awarii tego elementu.
Sprzęgło jest elementem, który podczas jazdy przenosi bardzo duże siły z silnika na skrzynię biegów. Nasze drobne błędy sprawiają, że skutecznie skracamy jego żywotność i cały element może przedwcześnie się zużyć. Warto więc unikać stania z wrzuconym biegiem i z nogą na sprzęgle, jazdy w trasie kiedy opieramy naszą stopę o pedał sprzęgła, zbyt gwałtownego puszczania pedału podczas ruszania, itp.
Wysokie „łapanie” sprzęgła może mieć kilka przyczyn. Do podstawowych należą zużycie się jego okładzin lub rozregulowanie całego elementu. Warto więc zacząć od próby wyregulowania naszego sprzęgła. Jeśli sterowane jest ono przy pomocy linki to można ją naciągnąć w dość łatwy sposób, jeśli natomiast sprzęgło jest hydrauliczne to warto sprawdzić poziom płynu. Co ciekawe w wielu samochodach jest to ten sam płyn, który znajduje się w układzie hamulcowym.
W większości wypadków tak. Może to oznaczać uszkodzone koło dwumasowe lub zużyte tarcze sprzęgła. Szarpanie podczas ruszania może być związane również z ślizganiem się. Spróbujmy wyregulować układ sprzęgła, jeśli to nie przyniesie żadnego skutku to znaczy, że czeka nas wkrótce wymiana.
Powodów może być kilka. Często są one błahe, jak rozregulowanie się cięgien pod dźwignią zmiany biegów. Ciężka zmiana biegów może być również wywołana uszkodzeniem lub zużyciem się synchronizatorów. Wtedy potrzebna będzie ich wymiana, która jest dość złożonym i skomplikowanym procesem.
Cena sprzęgła kompletnego, która obejmuje cały i gotowy do założenia zestaw waha się w granicach 460 do 1310 zł. Koszt ten zależy oczywiście od producenta, jakości zestawu, a także od tego, czy jest to klasyczne sprzęgło, czy sprzęgło z tłumikiem drgań skrętnych.