Alternator jest urządzeniem mechanicznym, służącym do doładowywania akumulatora, skąd prąd przekazywany jest do wszelkich elementów auta, które go wymagają. Jak wszystkie części eksploatacyjne w samochodzie, także alternator narażony jest na uszkodzenia. Co zrobić, gdy alternator nie działa prawidłowo?
Kiedy podczas prób uruchomienia samochodu słyszymy charakterystyczny pisk dobiegający spod maski auta, możemy przypuszczać, iż jest to spowodowane awarią paska klinowego. Dlaczego zatem pasek klinowy piszczy?
Koło dwumasowe to coraz częściej spotykany element układu przeniesienia mocy we współcześnie produkowanych samochodach. Czym się charakteryzuje i odróżnia od tradycyjnego koła zamachowego? Po czym można poznać, że koło zamachowe w naszym aucie nadaje się do wymiany?
Koło dwumasowe to skomplikowany mechanizm, obecny w większości nowych samochodów z silnikami diesla. Po czym rozpoznać, że wymaga ono wymiany? Jakie są najczęstsze przyczyny uszkodzenia koła dwumasowego?
Koło dwumasowe, montowane w układach przenoszenia mocy samochodów osobowych, nie należy do najtańszych części eksploatacyjnych. Sam koszt zakupu takiego podzespołu w ASO może sięgać kilku tysięcy złotych, a dodając do tego koszty pracy mechaników uzyskamy sporą kwotę końcową.
Koło dwumasowe stanowi podstawowy element układu przeniesienia mocy w nowych samochodach osobowych. Czym charakteryzuje się ta część? Po czym można sprawdzić czy samochód, który posiadamy został fabrycznie wyposażony w koło dwumasowe?
Prawidłowy stan układu chłodzenia jest niezbędny do właściwego użytkowania samochodu. Niestety, niekiedy zdarza się, że poszczególne elementy układu chłodzenia muszą zostać wymienione. W prezentowanym artykule zajmiemy się wymianą pompy wody.
Pompa wody stanowi niezbędny element układu chłodniczego. Jej zadaniem jest pompowanie cieczy chłodzącej znajdującej się w układzie. Podobnie, jak większość części samochodowych – także pompa wody narażona jest na różne uszkodzenia. Jakie są typowe awarie pompy wody?
Wszyscy kierowcy wiedzą, że ABS uruchamia się podczas hamowania na śliskiej nawierzchni. Niewielu ma jednak wiedzę dotyczącą budowy i zasady działania układu. Dzisiaj to akurat się zmieni. Sprawdźcie z jakich elementów składa się system antypoślizgowy i zobaczcie jak funkcjonuje w trakcie jazdy. Dowiedzcie się także jakie są jego najpopularniejsze awarie.
System antypoślizgowy zastępuje kierowcę podczas hamowania pulsacyjnego. Działanie tego rozwiązania przynosi naprawdę wymierne korzyści. Specjaliści z rynku motoryzacyjnego szacują, że sprawny ABS obniża ryzyko wystąpienia zderzenia kilku aut o 18 procent i wypadnięcia z drogi o 35 procent. Zanim nieco o teorii, przyjrzymy się historii systemu. A jest o czym opowiadać, bowiem dzieje systemu ciągną się już prawie 90 lat!
W latach dziewięćdziesiątych na rynku dominowały proste motory benzynowe. Ich trwałość była wyśmienita, osiągi przyzwoite, a spalanie… No właśnie spalaniem jeszcze wtedy nikt się nie przejmował. W końcu bezołowiowa kosztowała tylko półtora złotego! Czasy niestety zmieniły się. Obecnie silniki wolnossące są wypierane przez nowoczesne i proekologiczne jednostki doładowane. Który z typów jest lepszy?
Pompowtryskiwacz miał być przede wszystkim sprytnym wynalazkiem. Inżynierowie wymyślili urządzenie, które pod jedną obudową łączy funkcjonalność pompy wysokiego ciśnienia i precyzyjnego rozpylacza. Pomysł bez wątpienia był dobry. Co prawda, przegrał walkę z czasem. Jednak nie ze względu na ułomności i niedopracowanie, a raczej względy czysto ekologiczne.
Producenci motoryzacyjny bardzo chętnie mówią o tym, jak zbawienny wpływ na obniżenie wyników spalania i emisji szkodliwych związków ma system Start/Stop. Jednocześnie starają się przemilczeć fakt, że rozwiązanie może decydować o niższej trwałości silnika. Dzisiaj przyjrzymy się drugiej stronie medalu.
W obliczu rosnących wymogów ekologicznych nakładanych na producentów motoryzacyjnych, ci dwoją się i troją w opracowywaniu kolejnych systemów ograniczających emisję szkodliwych związków do atmosfery. Jednym z najczęściej stosowanych jest Start/Stop. Na czym właściwie polega jego działanie i ile paliwa można dzięki niemu zaoszczędzić? Na te pytania postaramy się dzisiaj odpowiedzieć.
Ksenony pod koniec lat dziewięćdziesiątych stanowiły wyraz motoryzacyjnego luksusu. Na początku XXI wieku rozwiązanie staniało, trafiło do segmentów aut popularnych i zaczęło być coraz chętniej wybierane przez kierowców. W efekcie obecnie nawet 20 procent samochodów używanych wykorzystuje ten typ reflektorów. Zasadnicze pytanie brzmi: czy ksenony rzeczywiście są lepsze od standardowych lamp?
Koszty naprawy chłodnicy samochodowej waha się w przedziale od kilkudziesięciu do kilkuset złotych. Czy zawsze warto przeprowadzać taki zabieg? Kiedy naprawa chłodnicy jest opłacalna? Przekonajmy się.
Płyn do chłodnicy jest kluczowy dla pracy całego układu chłodzenia. Jego niedobór lub brak może doprowadzić do przegrzania się, a w konsekwencji do awarii jednostki napędowej. Czym zatem powinni kierować się kierowcy przy wyborze płynu chłodniczego?
Wymiana chłodnicy wody jest kluczowa dla prawidłowej pracy całego układu chłodzenia. Jaką chłodnice wody powinniśmy wybrać? Jakimi parametrami powinna się ona charakteryzować? Zapraszamy do lektury naszego poradnika.
W miarę postępu eksploatacji samochodu, zaczynają niszczyć się jego poszczególne części w tym m.in. chłodnica samochodowa. Częstym objawem uszkodzenia chłodnicy jest jej nieszczelność. Jak temu zaradzić? Jak można skutecznie uszczelnić chłodnicę wody?
Zakup nowej, oryginalnej chłodnicy samochodowej do większości samochodów przeważnie wiąże się ze sporym wydatkiem finansowym. W celu poszukiwania oszczędności, kierowcy coraz częściej decydują się na zakup używanych chłodnic. Czy takie rozwiązanie ma sens?