DARMOWA DOSTAWA OD 99 PLN! ZOBACZ

Znajdź części

Krok 3 - By ułatwić wybór typu auta, m.in. informacje na temat mocy swojego pojazdu znajdziesz w dowodzie rejestracyjnym w rubrykach P.1, P.2, P.3.

Strona dowodu rejestracyjnego
1
Niepoprawne pole
2
Niepoprawne pole
3
Niepoprawne pole

Jaki płyn do chłodnicy wybrać?

Płyn do chłodnicy jest kluczowy dla pracy całego układu chłodzenia. Jego niedobór lub brak może doprowadzić do przegrzania się, a w konsekwencji do awarii jednostki napędowej. Czym zatem powinni kierować się kierowcy przy wyborze płynu chłodniczego?

Jaki płyn do chłodnicy wybrać?

Płyn chłodniczy, podobnie jak wszystkie płyny eksploatacyjne w samochodzie, podlega okresowej wymianie. Warto o tym pamiętać, gdyż płyn ten, wraz z upływem czasu zaczyna stopniowo wytracać swoje pierwotne właściwości antykorozyjne oraz zdolności do zmiękczania wody. Są to powody, dla których należy regularnie kontrolować stan płynu chłodniczego i w razie potrzeby uzupełniać jego braki. 

Na co należy zwrócić kluczową uwagę przy wymianie płynu chłodniczego na nowy? Przede wszystkim na jego temperaturę zamarzania. Mechanicy zalecają, aby dla samochodów użytkowanych w naszym kraju, temperatura zamarzania płynu chłodniczego nie była wyższa niż -30 stopni Celsjusza. Równie istotna jest temperatura wrzenia, która w tych samych płynach chłodniczych nie powinna być niższa niż 120 stopni Celsjusza. 

Oprócz samych właściwości chłodnicy, równie ważny pod kątem doboru płynu chłodniczego jest materiał, z którego została ona stworzona. Wyróżniamy kilka rodzajów metali, z których tworzy się chłodnice samochodowe, ale w zdecydowanej większości najczęściej wykorzystuje się do tego aluminium. Zwróćmy zatem uwagę, aby wybrany przez nas płyn chłodniczy był dopasowany do materiału, z którego wykonana została sama chłodnica. 

Pamiętajmy, że ubytku płynu chłodniczego pod żadnym pozorem nie należy uzupełniać wodą. Zmieszanie cieczy chłodzącej nawet z niedużą ilością wody może zmienić jej właściwości antykorozyjne. Sam płyn chłodniczy powinien być w całości wymieniany mniej więcej raz na 2-3 lata. Dotyczy to zarówno gotowego płynu chłodniczego, jak i koncentratu.

Popularne z kategorii Płyn chłodniczy

Płyn do chłodnicy IPARTS PLYN5G12PLUS
40,00 zł
5.0 (4 ocen)
Płyn do chłodnicy IPARTS PLYN1G12PLUS
10,00 zł
5.0 (4 ocen)
Płyn do chłodnicy K2 T205C
42,00 zł
0 (0 ocen)
Płyn do chłodnicy MAXGEAR 36-0076
37,00 zł
5.0 (2 ocen)
Płyn do chłodnicy IPARTS PLYN5G11
38,00 zł
5.0 (4 ocen)
Płyn do chłodnicy MOJE AUTO 61-104
26,00 zł
0 (0 ocen)
Płyn chłodniczy w sklepie iParts.pl
Chcesz zobaczyć wszystkie produkty z kategorii: Płyn chłodniczy pasujące do Twojego samochodu lub poszukujesz produktu konkretnego producenta?
Sprawdź wszystkie z: Płyn chłodniczy
Redakcja iParts.pl składa się ze specjalistów branży automotive z dużym doświadczeniem w sprzedaży części samochodowych. Dla nas to nie tylko praca, ale również pasja, którą pielęgnujemy na co dzień. Staramy się publikować najciekawsze porady, które mogą okazać się przydatne naszym Klientom.
12 komentarzy
ja stosuje ten http://k2.com.pl/produkty/k2-kuler-koncentrat-zielony-5-l?utm_source=b2cfib&utm_campaign=ws moe być dowszystkich rodzajów chłodnic wiec nie muszę się zastanawiac czy jest ok ;)
Ja od lat używam zwykłego borygo i nic mi się złego nie dzieje z chłodnica. Nie przepłacam za dodatkowe płyny uważam to za bezsens. Nie miałem jeszcze sytuacji żebym musiał naprawiać chłodnicę bo coś jest z nią nie tak.
a do kiedy ten konkurs bo muszę w nast tygodniu kupić płyn?
Ja ostatnio kupiłem na orlenie płyn maxmaster i jestem z nigo zadowolony, a dodatkowo biorę udział w konkursie :) na szczęście nie wyrzuciłem paragonu :)
ja po raz drugi kupiłem Maxmastera, nie tylko dlatego ze się sprawdził ostatnio ale takze dlatego ze organizują konkurs i do wygrania ponad 100 nagród maxmaster.pl/konkurs
Też mam wlany płyn Borygo, do tej pory żadnych problemów więc po co przepłacać :)
Również stosuję taki płyn, nigdy nie miałem problemów z chłodnicą :)
może to śmieszne, ale ja jeżdżę na borygo i powiem szczerze że nic się z nim nie dzieje, temperatura utrzymuje się jak powinna i nic nie cieknie, a to chyba najważniejsze
ja mam zalany płyn firmy SWAG i jestem bardzo zadowolony z działania tego specyfiku
Glixol i po sprawie :-) działa? działa! :)
U siebie mam G12 z Febiego, bo tak niby producent zaleca i każdy kto ma Audi mówi że taki ma wlany.
Czy macie może DYNAGEL 2000+ - bo nie moge znaleźć na stronie...

Powiązane artykuły

FAQ: Płyn chłodniczy - najczęściej zadawane pytania wraz z odpowiedziami

6 najczęściej zadawanych pytań o płyn chłodniczy. Czy potraficie udzielić na nie prawidłowych odpowiedzi?

Kiedy tylko temperatura powietrza zaczyna gwałtownie rosnąć, rośnie również liczba kierowców mających problemy z układem chłodzenia. Jeśli przez ostatnie lata nie dbali zupełnie o krążący w układzie płyn chłodniczy, to właśnie teraz przyjdzie im za to płacić rachunki. Bywa, że naprawdę wysokie.

czytaj więcej >
Rodzaje płynów chłodniczych. Przegląd i charakterystyka

Jakie rodzaje płynów chłodniczych znajdziecie na polskim rynku? Przegląd i charakterystyka samochodowych płynów do chłodnic

Rodzajów płynów do chłodnic samochodowych jest więcej, niż większość z nas mogłaby podejrzewać. Warto znać różnice pomiędzy nimi, gdyż prawidłowy dobór płynu jest podstawą dbałości o układ chłodzenia. Na czym różnice te polegają?

czytaj więcej >
Nadmierna temperatura płynu chłodzącego. Co zrobić? Czy można jechać dalej?

Co zrobić, gdy temperatura płynu chłodzącego rośnie ponad miarę? Czy można jechać dalej, czy też lepiej się zatrzymać?

Silnik spalinowy pracuje najlepiej po osiągnięciu temperatury od 80°C do 95°C. Powyżej tego optimum mogą zacząć się problemy wynikające z nadmiernej temperatury. Jakiego typu problemu? Co może ulec uszkodzeniu na skutek wzrostu temperatury silnika? W jaki sposób każdy kierowca powinien na takie zjawisko zareagować?

czytaj więcej >
Jak dolewać płyn chłodniczy do samochodu? Jak spuszczać chłodziwo z układu zgodnie ze sztuką?

Jak dolewać płyn chłodniczy, a jak spuszczać?

Bez odpowiedniego płynu cały układ chłodzenia jest zwyczajnie bezużyteczny. Płyn ten powinien być właściwie dobrany i krążyć w układzie we właściwej ilości. Aby jednak płyn ten krążył zawsze we właściwej ilości, czasem trzeba go po prostu uzupełnić lub wręcz całkowicie wymienić. W jaki sposób? Gdzie wlewać płyn chłodniczy i którędy należy go spuszczać z układu? Zobaczcie, jak wygląda to w praktyce.

czytaj więcej >

Nagrody

Ceneo
Opineo
Opineo

Dostawa

InPost
Dpd
Cargo

Płatności

tpay
Blik
Gotówką przy odbiorze