Artykuły

Wszystko o chłodnicach samochodowych: wymiana, budowa i zastosowanie

Data:31-10-2011
Autor:Krystian Mączyński
Chłodnica wykorzystywana jest w samochodach w roli wymiennika ciepła, który służy do chłodzenia silnika pojazdu. Ten element jest bardzo istotny we współczesnych samochodach, warto zatem bliżej się mu przyjrzeć. Jak działa, jak jest zbudowana, jakim usterkom ulega? Na tego typu pytania postaramy się odpowiedzieć w niniejszym artykule.
Czytaj więcej >

Koło dwumasowe, a koło zamachowe - najważniejsze różnice

Data:10-10-2011
Autor:Krystian Mączyński
Koło zamachowe i dwumasowe to temat, który ostatnimi czasy często pojawia się wśród fanów motoryzacji. U sporej części kierowców diesli termin „koło dwumasowe” wzbudza negatywne odczucia, bo temat kojarzy im się z bardzo wysokimi kosztami napraw. Czym jest zatem koło dwumasowe, a czym koło zamachowe? Jaka jest zasadnicza różnica? Do czego służą te komponenty? Na to pytanie postaramy się odpowiedzieć w niniejszym artykule.
Czytaj więcej >

Turbosprężarka – zasada działania, budowa, eksploatacja

Data:14-09-2011
Autor:Daniel Bień
Kiedyś turbosprężarki były wykorzystywane tylko i wyłącznie w sportowych autach. We współczesnych czasach, turbosprężarki w zwykłych samochodach osobowych nikogo nie dziwią – zarówno w przypadku silników diesla, jak i benzynowych. W tym artykule przyjrzymy się zasadom działania turbosprężarki, jak jest zbudowana i jak należy z niej korzystać, aby służyła nam jak najdłużej.
Czytaj więcej >

Jak działa przepływomierz masowy powietrza i jakie są jego rodzaje?

Data:30-08-2011
Autor:Krystian Mączyński
Bardzo ważną, aczkolwiek często niedocenianą częścią w samochodzie jest masowy przepływomierz powietrza. Element ten sprawuje istotną funkcję w systemie tworzenia mieszanki paliwowej, z tego też powodu dzisiaj postaramy się opisać jego działanie i budowę.
Czytaj więcej >

Zawieszenie samochodu: wahacze, tuleje, sworznie i łączniki stabilizatora

Data:10-08-2011
Autor:Daniel Bień
Zawieszenie to jeden z najważniejszych układów w każdym aucie, szczególnie ze względu na jego znaczenie dla bezpieczeństwa kierowcy i pasażerów. To właśnie od niego zależy też w dużej mierze komfort i wygoda. W tym artykule postaramy się scharakteryzować poszczególne elementy zawieszenia i opisać ich najczęstsze usterki.
Czytaj więcej >

Oleje silnikowe – oznaczenia, specyfikacja i wymiana

Data:26-07-2011
W dzisiejszych czasach olej silnikowy pełni niezwykle ważną funkcję w każdym samochodzie. Mimo tego, wciąż wielu kierowców nie posiada podstawowych informacji na ten temat. W tym artykule postaramy się wytłumaczyć jakie rodzaje olejów silnikowych znajdują się na rynku, jak należy dobrać olej do swojego auta, co ile należy go wymieniać i w końcu – jakim producentom możemy zaufać.
Czytaj więcej >

Jak działa układ zapłonowy, czyli świece, przewody, cewki i pozostałe części

Data:07-07-2011
Układ zapłonowy odpowiada za rozpoczęcie procesu spalania mieszanki paliwowo-powietrznej w cylindrach silnika, w kolejności odpowiadającej danemu położeniu tłoka w poszczególnym cylindrze. Jest to system najczęściej elektroniczny, stosowany w silnikach z zapłonem iskrowym. W tym artykule przyjrzymy się budowie i działaniu układu zapłonowego, a także powiemy, jakie produkty należy wybierać.
Czytaj więcej >

Sprzęgło – działanie, budowa i usterki

Data:20-06-2011
Sprzęgło w samochodzie składa się z trzech zasadniczych części: tarczy sprzęgła, docisku oraz łożyska. Wygląd zewnętrzny sugeruje nam, że są to elementy raczej mało skomplikowane, praktyka pokazuje jednak, że jest inaczej. Wielu użytkowników zmaga się z licznymi usterkami sprzęgła bądź jego poszczególnych podzespołów. Co jest warte zaznaczenia, najczęstszą przyczyną usterek sprzęgła jest kierowca, a konkretniej – jego styl jazdy.
Czytaj więcej >

Wymiana rozrządu i jego specyfikacja - czyli co, jak i kiedy

Data:26-05-2011
Układ rozrządu to jeden z najważniejszych elementów silników spalinowych we współczesnych samochodach. Odpowiada on za umożliwienie dopływu do cylindrów mieszanki paliwowo - powietrznej i usunięcie z nich produktów spalania. Dzięki temu, samochód ma szansę uzyskiwać odpowiednie osiągi.
Czytaj więcej >

Czy silniki Diesla to pozorna oszczędność?

Data:10-05-2011
Wśród wielu kierowców istnieje przekonanie, że silniki Diesla są ekonomiczne i tanie w utrzymaniu. Praktyka może jednak czasem pokazać, że to silniki benzynowe są oszczędniejsze od wysokoprężnych. Dzisiaj przyjrzymy się co może się w nich zepsuć i ile przyjdzie nam za to zapłacić.
Czytaj więcej >
1  Poprzenia  60  61  62  63  64  65  66  67  68  Następna  68