Znajdź części

Krok 3 - By ułatwić wybór typu auta, m.in. informacje na temat mocy swojego pojazdu znajdziesz w dowodzie rejestracyjnym w rubrykach P.1, P.2, P.3.

Strona dowodu rejestracyjnego
1
Niepoprawne pole
2
Niepoprawne pole
3
Niepoprawne pole

Jakie są objawy zużycia koła dwumasowego?

Koło dwumasowe to coraz częściej spotykany element układu przeniesienia mocy we współcześnie produkowanych samochodach. Czym się charakteryzuje i odróżnia od tradycyjnego koła zamachowego? Po czym można poznać, że koło zamachowe w naszym aucie nadaje się do wymiany? 

Jakie są objawy zużycia koła dwumasowego?

Zacznijmy od samej budowy koła dwumasowego. Jest to część o wiele bardziej skomplikowana w porównaniu ze stosowanym przeważnie do tej pory kołem zamachowym. W porównaniu do tradycyjnego koła zamachowego, popularna "dwumasa" posiada dwie tarcze, pomiędzy którymi zamontowany jest tłumik drgań skrętnych. Jego zadaniem jest tłumienie drgań wynikających z pracy silnika, ale dodatkowo pozwala on na obracanie się obu tarcz sprzęgła względem siebie nawet o 100 stopni. Przekłada się to w efekcie na zwiększenie kultury pracy wysokoprężnej jednostki napędowej. 

Po czym można rozpoznać, że koło dwumasowe w naszym samochodzie nadaje się do wymiany? Najczęściej usterki koła dwumasowego objawiają się w postaci hałasów oraz stuków dobiegających z okolic silnika. Objawy te powinny być najłatwiejsze do obserwacji podczas włączania oraz wyłączania jednostki napędowej. Oprócz tego, warto zwrócić uwagę na zachowanie koła dwumasowego podczas pracy silnika na biegu jałowym. Jeżeli w takim przypadku zaobserwujemy nadmierne drgania, które będą przenoszone na nadwozie pojazdu to wówczas warto wybrać się do mechanika w celu sprawdzenia stanu koła dwumasowego w naszym pojeździe. Ponadto, uszkodzenie koła dwumasowego może spowodować zauważalny dyskomfort w trakcie podróży, objawiający się w postaci szarpania przy ruszaniu czy też problemów z płynną zmianą biegów. 

W przypadku uszkodzenia koła dwumasowego najlepiej będzie wymienić tę część na nową. Owszem, istnieje wiele warsztatów motoryzacyjnych specjalizujących się w regeneracji kół dwumasowych, ale najczęściej jest to tymczasowe rozwiązanie, wykorzystywane na krótką metę. Na rynku motoryzacyjnym dostępny jest szeroki wybór doskonałych części zamiennych, które jakościowo nie odróżniają się od podzespołów wykorzystywanych w seryjnej produkcji samochodów. Przy zakupie takich części warto zwrócić uwagę przede wszystkim na opinie dotyczące danego sklepu, a w dalszej kolejności na temat wybranego producenta oraz gwarancji na same części.

Popularne z kategorii Koło zamachowe

Zestaw śrub koła zamachowego SCHAEFFLER LUK 411 0133 10
31,00 zł
4.9 (247 ocen)
Zestaw śrub koła zamachowego SCHAEFFLER LUK 411 0161 10
55,00 zł
4.9 (247 ocen)
Koło zamachowe SCHAEFFLER LUK 415 0740 09
975,00 zł
4.9 (247 ocen)
Koło zamachowe SCHAEFFLER LUK 415 0241 10
1020,00 zł
4.9 (247 ocen)
Zestaw śrub koła zamachowego SCHAEFFLER LUK 411 0159 10
20,00 zł
4.9 (247 ocen)
Zestaw śrub koła zamachowego SACHS 1874 000 077
73,00 zł
4.9 (90 ocen)
Koło zamachowe w sklepie iParts.pl
Chcesz zobaczyć wszystkie produkty z kategorii: Koło zamachowe pasujące do Twojego samochodu lub poszukujesz produktu konkretnego producenta?
Sprawdź wszystkie z: Koło zamachowe
Redakcja iParts.pl składa się ze specjalistów branży automotive z dużym doświadczeniem w sprzedaży części samochodowych. Dla nas to nie tylko praca, ale również pasja, którą pielęgnujemy na co dzień. Staramy się publikować najciekawsze porady, które mogą okazać się przydatne naszym Klientom.
3 komentarze
Też miałem ten sam problem że auto zaczęło mi drgać i musiałem wymienić u mechanika koło dwumasowe. Jak stuka Wam coś w rejonie silnika to możecie być prawie pewnie, że to chodzi o dwumase. Pilnujecie tego.
U mnie zaczął strasznie drżeć samochód podczas odpalania i gaszenia, pojechałem do mechanika i okazało się, że koło dwumasowe jest w opłakanym stanie.
Jadać na autostradzie, nagle samochód zaczął zachowywać się dziwnie. Czułam drgania w całym aucie, pojechałam do mechanika, odpowiedź była prosta, koło dwumasowe do wymiany :/

Powiązane artykuły

Jak sprawdzić czy samochód ma koło dwumasowe?

Koło dwumasowe stanowi podstawowy element układu przeniesienia mocy w nowych samochodach osobowych. Czym charakteryzuje się ta część? Po czym można sprawdzić czy samochód, który posiadamy został fabrycznie wyposażony w koło dwumasowe?

czytaj więcej >

Jakie są koszty wymiany koła dwumasowego?

Koło dwumasowe, montowane w układach przenoszenia mocy samochodów osobowych, nie należy do najtańszych części eksploatacyjnych. Sam koszt zakupu takiego podzespołu w ASO może sięgać kilku tysięcy złotych, a dodając do tego koszty pracy mechaników uzyskamy sporą kwotę końcową.

czytaj więcej >
Koło dwumasowe, a koło zamachowe - najważniejsze różnice. Kup u nas nawet 40% taniej

Koło dwumasowe, a koło zamachowe - najważniejsze różnice

Koło zamachowe i dwumasowe to temat, który ostatnimi czasy często pojawia się wśród fanów motoryzacji. U sporej części kierowców diesli termin „koło dwumasowe” wzbudza negatywne odczucia, bo temat kojarzy im się z bardzo wysokimi kosztami napraw. Czym jest zatem koło dwumasowe, a czym koło zamachowe? Jaka jest zasadnicza różnica? Do czego służą te komponenty? Na to pytanie postaramy się odpowiedzieć w niniejszym artykule.

czytaj więcej >

Jakie są przyczyny uszkodzenia koła dwumasowego?

Koło dwumasowe to skomplikowany mechanizm, obecny w większości nowych samochodów z silnikami diesla. Po czym rozpoznać, że wymaga ono wymiany? Jakie są najczęstsze przyczyny uszkodzenia koła dwumasowego?

czytaj więcej >

Nagrody

Ceneo
Opineo
Opineo

Dostawa

InPost
Dpd
Cargo

Płatności

tpay
Blik
Gotówką przy odbiorze