Artykuły

Turbosprężarka – zasada działania, budowa, eksploatacja

Kiedyś turbosprężarki były wykorzystywane tylko i wyłącznie w sportowych autach. We współczesnych czasach, turbosprężarki w zwykłych samochodach osobowych nikogo nie dziwią – zarówno w przypadku silników diesla, jak i benzynowych. W tym artykule przyjrzymy się zasadom działania turbosprężarki, jak jest zbudowana i jak należy z niej korzystać, aby służyła nam jak najdłużej.
Czytaj więcej >

Jak działa przepływomierz masowy powietrza i jakie są jego rodzaje?

Autor:Krystian Mączyński
Bardzo ważną, aczkolwiek często niedocenianą częścią w samochodzie jest masowy przepływomierz powietrza. Element ten sprawuje istotną funkcję w systemie tworzenia mieszanki paliwowej, z tego też powodu dzisiaj postaramy się opisać jego działanie i budowę.
Czytaj więcej >

Zawieszenie samochodu: wahacze, tuleje, sworznie i łączniki stabilizatora

Zawieszenie to jeden z najważniejszych układów w każdym aucie, szczególnie ze względu na jego znaczenie dla bezpieczeństwa kierowcy i pasażerów. To właśnie od niego zależy też w dużej mierze komfort i wygoda. W tym artykule postaramy się scharakteryzować poszczególne elementy zawieszenia i opisać ich najczęstsze usterki.
Czytaj więcej >

Oleje silnikowe – oznaczenia, specyfikacja i wymiana

W dzisiejszych czasach olej silnikowy pełni niezwykle ważną funkcję w każdym samochodzie. Mimo tego, wciąż wielu kierowców nie posiada podstawowych informacji na ten temat. W tym artykule postaramy się wytłumaczyć jakie rodzaje olejów silnikowych znajdują się na rynku, jak należy dobrać olej do swojego auta, co ile należy go wymieniać i w końcu – jakim producentom możemy zaufać.
Czytaj więcej >

Jak działa układ zapłonowy, czyli świece, przewody, cewki i pozostałe części

Układ zapłonowy odpowiada za rozpoczęcie procesu spalania mieszanki paliwowo-powietrznej w cylindrach silnika, w kolejności odpowiadającej danemu położeniu tłoka w poszczególnym cylindrze. Jest to system najczęściej elektroniczny, stosowany w silnikach z zapłonem iskrowym. W tym artykule przyjrzymy się budowie i działaniu układu zapłonowego, a także powiemy, jakie produkty należy wybierać.
Czytaj więcej >

Sprzęgło – działanie, budowa i usterki

Sprzęgło w samochodzie składa się z trzech zasadniczych części: tarczy sprzęgła, docisku oraz łożyska. Wygląd zewnętrzny sugeruje nam, że są to elementy raczej mało skomplikowane, praktyka pokazuje jednak, że jest inaczej. Wielu użytkowników zmaga się z licznymi usterkami sprzęgła bądź jego poszczególnych podzespołów. Co jest warte zaznaczenia, najczęstszą przyczyną usterek sprzęgła jest kierowca, a konkretniej – jego styl jazdy.
Czytaj więcej >

Wymiana rozrządu i jego specyfikacja - czyli co, jak i kiedy

Układ rozrządu to jeden z najważniejszych elementów silników spalinowych we współczesnych samochodach. Odpowiada on za umożliwienie dopływu do cylindrów mieszanki paliwowo - powietrznej i usunięcie z nich produktów spalania. Dzięki temu, samochód ma szansę uzyskiwać odpowiednie osiągi.
Czytaj więcej >

Czy silniki Diesla to pozorna oszczędność?

Wśród wielu kierowców istnieje przekonanie, że silniki Diesla są ekonomiczne i tanie w utrzymaniu. Praktyka może jednak czasem pokazać, że to silniki benzynowe są oszczędniejsze od wysokoprężnych. Dzisiaj przyjrzymy się co może się w nich zepsuć i ile przyjdzie nam za to zapłacić.
Czytaj więcej >

Klimatyzacja w Twoim aucie - wszystko co muisz wiedzieć

Autor:Krystian Mączyński
W dzisiejszych czasach układy klimatyzacyjne stały się standardem w większości samochodów. Nawet najtańsze i najbardziej ekonomiczne pojazdy są wyposażone w klimatyzację, dlatego dzisiaj postaramy się pokrótce opisać budowę układu klimatyzacji, czynności serwisowe a także najczęstsze usterki.
Czytaj więcej >

Klocki i tarcze hamulcowe, czyli odwieczny dylemat kierowców jakie wybrać?

Zarówno klocki, jak i tarcze hamulcowe, należą do części eksploatacyjnych w każdym aucie. Oznacza to, że prędzej czy później, będziemy zmuszeni do ich wymiany. Które z nich są najlepsze? Które klocki piszczą a które nie? Jakie tarcze hamulcowe są najtrwalsze i odporne wszelkiego rodzaju skrzywienia i defekty? To oczywiście zależy od wielu czynników m.in. stylu jazdy, klasy pojazdu itp.
Czytaj więcej >
1  Poprzenia  34  35  36  37  38  39  40  41  42  Następna  42