Artykuły

Wycieraczki samochodowe w zimie - jak o nie dbać?

Data:11-01-2012
Autor:Krystian Mączyński
Zima to specyficzny czas dla kierowców. W tym okresie większość z nas pamięta głównie o wymianie opon na zimowe, wycieraczki schodzą na dalszy plan. Jak jednak pokazuje praktyka, jesień i zima to dwie pory roku, które wymagają od wycieraczek najwięcej. Z kolei poprawna ich praca jest fundamentalna w zakresie bezpieczeństwa – każdy chyba zdaje sobie sprawę, jak niebezpieczna jest jazda przy kiepskiej widoczności.
Czytaj więcej >

Światła do jazdy dziennej – podstawa bezpieczeństwa

Data:14-12-2011
Stale zmieniające się ustawodawstwo dotyczące świateł do jazdy dziennej doprowadziły do rozkojarzenia sporej części z kierowców. Warto jednak wiedzieć jak można stosować światła do jazdy dziennej, jakie są ich rodzaje, jakie przepisy regulują ich montaż i czym tak właściwie są. Do tego wszystkiego dochodzi bowiem czynnik bezpieczeństwa, który obojętnie od sytuacji, jest dla kierowców najważniejszy.
Czytaj więcej >

Łożysko koła, piasta - objawy awarii i wymiana

Data:17-11-2011
Autor:Krystian Mączyński
Łożysko koła to niezwykle ważny element każdego samochodu, którego stosowanie jest powszechne nie tylko w motoryzacji, ale i w sporej części pojazdów innego typu. Ich rola jest oczywista, natomiast wciąż niewielu kierowców zdaje sobie sprawę ze znaczenia tego elementu. Jakie zatem są zadania łożyska koła? Na jakie usterki łożysk musimy być przygotowani? Jakie są ich rodzaje?
Czytaj więcej >

Wszystko o chłodnicach samochodowych: wymiana, budowa i zastosowanie

Data:31-10-2011
Autor:Krystian Mączyński
Chłodnica wykorzystywana jest w samochodach w roli wymiennika ciepła, który służy do chłodzenia silnika pojazdu. Ten element jest bardzo istotny we współczesnych samochodach, warto zatem bliżej się mu przyjrzeć. Jak działa, jak jest zbudowana, jakim usterkom ulega? Na tego typu pytania postaramy się odpowiedzieć w niniejszym artykule.
Czytaj więcej >

Koło dwumasowe, a koło zamachowe - najważniejsze różnice

Data:10-10-2011
Autor:Krystian Mączyński
Koło zamachowe i dwumasowe to temat, który ostatnimi czasy często pojawia się wśród fanów motoryzacji. U sporej części kierowców diesli termin „koło dwumasowe” wzbudza negatywne odczucia, bo temat kojarzy im się z bardzo wysokimi kosztami napraw. Czym jest zatem koło dwumasowe, a czym koło zamachowe? Jaka jest zasadnicza różnica? Do czego służą te komponenty? Na to pytanie postaramy się odpowiedzieć w niniejszym artykule.
Czytaj więcej >

Turbosprężarka – zasada działania, budowa, eksploatacja

Data:14-09-2011
Autor:Daniel Bień
Kiedyś turbosprężarki były wykorzystywane tylko i wyłącznie w sportowych autach. We współczesnych czasach, turbosprężarki w zwykłych samochodach osobowych nikogo nie dziwią – zarówno w przypadku silników diesla, jak i benzynowych. W tym artykule przyjrzymy się zasadom działania turbosprężarki, jak jest zbudowana i jak należy z niej korzystać, aby służyła nam jak najdłużej.
Czytaj więcej >

Jak działa przepływomierz masowy powietrza i jakie są jego rodzaje?

Data:30-08-2011
Autor:Krystian Mączyński
Bardzo ważną, aczkolwiek często niedocenianą częścią w samochodzie jest masowy przepływomierz powietrza. Element ten sprawuje istotną funkcję w systemie tworzenia mieszanki paliwowej, z tego też powodu dzisiaj postaramy się opisać jego działanie i budowę.
Czytaj więcej >

Zawieszenie samochodu: wahacze, tuleje, sworznie i łączniki stabilizatora

Data:10-08-2011
Autor:Daniel Bień
Zawieszenie to jeden z najważniejszych układów w każdym aucie, szczególnie ze względu na jego znaczenie dla bezpieczeństwa kierowcy i pasażerów. To właśnie od niego zależy też w dużej mierze komfort i wygoda. W tym artykule postaramy się scharakteryzować poszczególne elementy zawieszenia i opisać ich najczęstsze usterki.
Czytaj więcej >

Oleje silnikowe – oznaczenia, specyfikacja i wymiana

Data:26-07-2011
W dzisiejszych czasach olej silnikowy pełni niezwykle ważną funkcję w każdym samochodzie. Mimo tego, wciąż wielu kierowców nie posiada podstawowych informacji na ten temat. W tym artykule postaramy się wytłumaczyć jakie rodzaje olejów silnikowych znajdują się na rynku, jak należy dobrać olej do swojego auta, co ile należy go wymieniać i w końcu – jakim producentom możemy zaufać.
Czytaj więcej >

Jak działa układ zapłonowy, czyli świece, przewody, cewki i pozostałe części

Data:07-07-2011
Układ zapłonowy odpowiada za rozpoczęcie procesu spalania mieszanki paliwowo-powietrznej w cylindrach silnika, w kolejności odpowiadającej danemu położeniu tłoka w poszczególnym cylindrze. Jest to system najczęściej elektroniczny, stosowany w silnikach z zapłonem iskrowym. W tym artykule przyjrzymy się budowie i działaniu układu zapłonowego, a także powiemy, jakie produkty należy wybierać.
Czytaj więcej >

Sprzęgło – działanie, budowa i usterki

Data:20-06-2011
Sprzęgło w samochodzie składa się z trzech zasadniczych części: tarczy sprzęgła, docisku oraz łożyska. Wygląd zewnętrzny sugeruje nam, że są to elementy raczej mało skomplikowane, praktyka pokazuje jednak, że jest inaczej. Wielu użytkowników zmaga się z licznymi usterkami sprzęgła bądź jego poszczególnych podzespołów. Co jest warte zaznaczenia, najczęstszą przyczyną usterek sprzęgła jest kierowca, a konkretniej – jego styl jazdy.
Czytaj więcej >

Wymiana rozrządu i jego specyfikacja - czyli co, jak i kiedy

Data:26-05-2011
Układ rozrządu to jeden z najważniejszych elementów silników spalinowych we współczesnych samochodach. Odpowiada on za umożliwienie dopływu do cylindrów mieszanki paliwowo - powietrznej i usunięcie z nich produktów spalania. Dzięki temu, samochód ma szansę uzyskiwać odpowiednie osiągi.
Czytaj więcej >

Czy silniki Diesla to pozorna oszczędność?

Data:10-05-2011
Wśród wielu kierowców istnieje przekonanie, że silniki Diesla są ekonomiczne i tanie w utrzymaniu. Praktyka może jednak czasem pokazać, że to silniki benzynowe są oszczędniejsze od wysokoprężnych. Dzisiaj przyjrzymy się co może się w nich zepsuć i ile przyjdzie nam za to zapłacić.
Czytaj więcej >

Klimatyzacja w Twoim aucie - wszystko co muisz wiedzieć

Data:28-04-2011
Autor:Krystian Mączyński
W dzisiejszych czasach układy klimatyzacyjne stały się standardem w większości samochodów. Nawet najtańsze i najbardziej ekonomiczne pojazdy są wyposażone w klimatyzację, dlatego dzisiaj postaramy się pokrótce opisać budowę układu klimatyzacji, czynności serwisowe a także najczęstsze usterki.
Czytaj więcej >

Klocki i tarcze hamulcowe, czyli odwieczny dylemat kierowców jakie wybrać?

Data:14-04-2011
Zarówno klocki, jak i tarcze hamulcowe, należą do części eksploatacyjnych w każdym aucie. Oznacza to, że prędzej czy później, będziemy zmuszeni do ich wymiany. Które z nich są najlepsze? Które klocki piszczą a które nie? Jakie tarcze hamulcowe są najtrwalsze i odporne wszelkiego rodzaju skrzywienia i defekty? To oczywiście zależy od wielu czynników m.in. stylu jazdy, klasy pojazdu itp.
Czytaj więcej >

Filtry kabinowe - co to takiego?

Data:04-04-2011
Filtr kabinowy, nazywany inaczej przeciwpyłkowym, jest nieco mniej popularny niż filtry oleju, powietrza i paliwa, nie znaczy to jednak, że jest w samochodzie niepotrzebny. Sprawuje on szereg funkcji, dzięki którym jazda jest bezpieczna i komfortowa.
Czytaj więcej >

Rozporządzenie GVO – czyli szansa na oszczędności dla każdego kierowcy!

Data:15-03-2011
Czy zawsze chciałeś wydawać na części mniej? Kupować je po atrakcyjnych cenach, bez wychodzenia z domu? Wybierać samodzielnie warsztaty, które uważasz za najlepsze dla Twojego auta?
Czytaj więcej >

Jakie amortyzatory? Gazowe czy olejowe?

Data:07-03-2011
Zastanawiacie się jakiego rodzaju amortyzatory wybrać do swojego auta? Nie wiecie jakie są zasadnicze różnice pomiędzy amortyzatorami gazowymi a olejowymi? Postaramy się przedstawić główne cechy tych dwóch grup amortyzatorów.
Czytaj więcej >
1  Poprzenia  34  35  36  37  38  39  40  41  42