Znajdź części

Krok 3 - By ułatwić wybór typu auta, m.in. informacje na temat mocy swojego pojazdu znajdziesz w dowodzie rejestracyjnym w rubrykach P.1, P.2, P.3.

Strona dowodu rejestracyjnego
1
Niepoprawne pole
2
Niepoprawne pole
3
Niepoprawne pole

Kod błędu DTC C1201 w samochodach koncernu Toyota. Dlaczego tak trudno jest go zinterpretować?

Właściciele aut koncernu Toyota to ta grupa kierowców, która regularnie szuka odpowiedzi na pytanie o powód pojawienia się błędu DTC C1201. Błąd ten, co prawda, równie dobrze może pojawić się np. w Mercedesie, jednak to właśnie w Toyocie lub Lexusie są z nim największe problemy. Dlaczego?

Omówienie błędu C1201 Toyota - jak sobie poradzić z błędem?

W mojej Toyocie Avensis – pisze do nas Marian z Płocka – codziennie rano mam jakieś problemy z silnikiem. Zaraz po starcie motoru zapala się kontrolka check engine, a kiedy sprawdzam później na urządzeniu diagnostycznym, znajduję w komputerze zapisany błąd C 1201. Co to może oznaczać? Problem w tym, że odpowiedź na tak postawione pytanie może być niemożliwa do udzielenia. Co jest tego przyczyną? Dlaczego kod błędu DTC C1201 przysparza właścicielom aut tak wiele kłopotów?

Skąd biorą się problemy z właściwą interpretacją kodu błędu DTC C1201 w samochodach marki Toyota?

Prawidłowa interpretacja kodu C1201 to heroiczne wyzwanie nawet dla największych specjalistów. To zadanie dla super detektywa, który na dodatek zna doskonale charakterystykę aut spod znaku Toyoty. Dlaczego? Przyczyna tego jest prosta. W autach marki Toyota błąd DTC C1201 to jeden z najbardziej ogólnych kodów, jakie mogą się wyświetlić. I zapewne dlatego wyświetla się przy najróżniejszych okazjach. Nie raz i nie dwa spotkaliśmy się z relacjami kierowców, u których błąd C1201 oznaczał zupełnie coś innego. Internet pełen jest zapytań i próśb o prawidłową interpretację kodu C1201, a odpowiedzi na te zapytanie bywają najróżniejsze. Ten sam problem i to w jeszcze większym zakresie dotyczy poradników anglojęzycznych, w których odpowiedzi szukają kierowcy z całego świata. Kod błędu C1201 w Toyocie to swoista enigma, jednak nie jest to zagadka nie do rozstrzygnięcie. Upór w poszukiwaniu przyczyn i umiejętność łączenia faktów okazuje się tu bardzo pomocna.

Jednym z kluczowym aspektów przy interpretacji kodu błędu C1201 jest umiejętność rozszyfrowania wszystkich innych błędów, jaki mogą mu towarzyszyć. A praktyka pokazuje, że błąd C1201 niemal zawsze pojawia się w jakimś towarzystwie. W co najmniej połowie przypadków to właśnie te pozostałe kody wskazują przyczynę całego problemu. Choć nie zawsze wskazują ją wprost.

Jak wyglądają przykładowe interpretacje kodu błędu DTC C1201 w Toyocie? Na co ten błąd może wskazywać?

Kod błędu DTC C1201 w samochodach marki Toyota najczęściej odczytywany jest jako:

  • Brake Boost Sensor Circuit Range/Performance – problem w obwodzie czujnika podciśnienia hamulców
  • Engine Control System Malfunction (VCS lamp ON-RX3) or ECM/TCM malfunction – problem z układem sterowania silnikiem powiązany z systemem VSC
  • Usterka komunikacji z komputerem silnika
  • Vehicle Stability Control (VSC) Cancelled by Fault in Engine Control Module - kontrola stabilności pojazdu (VSC) Anulowane przez błąd w module sterującym silnika
  • Nieszczelność w systemie EVAP
  • Uszkodzony lub niedokręcony korek paliwa.

Ten sposób interpretacji błędu DTC C1201 pojawia się najczęściej, ale wcale nie jest jedyny. Z powyższych przykładów można jednak wyciągnąć pewne wzorce wskazujące na to, gdzie warto szukać przyczyny omawianego błędu. Bardzo często bowiem jest on kojarzony z typowym dla Toyoty systemem VSC, albo też z powietrzem trafiającym do silnika. Jeśli chodzi o system VSC, to jest to wersja własna Toyoty układu ESP, czyli elektronicznego systemu stabilizacji toru jazdy. VSC praktycznie niczym nie różni się od pozostałych, używanych przez inne marki wersji układu ESP. Trop każący szukać przyczyny błędu C1201 w powietrzu jest nieco niekonkretny, ale wskazują na to zarówno interpretacje tego kodu jako problemu z korkiem wlewu paliwa, z układem EVAP, jak i przykłady pokazujące, iż błędu tego można się skutecznie pozbyć dzięki wymianie czujnika Air-Fuel Ratio, czyli czujnika mierzącego skład mieszanki paliwowo-powietrznej.

W swojej pracy staram się integrować tematy związane w samochodami i technologiami IT. Zaczynałem jako „dzieciak”, aktywnie biorąc udział w rozwoju stron internetowych poświęconych skuterom, a w moich kolejnych zajęciach zawsze przewijały się dwa zagadnienia: motoryzacja i internet. Dzięki temu praca w największym polskim sklepie online z częściami jest nie tylko sposobem na życie, ale i realizacją pasji.
2 komentarze
Błąd powtarza się cyklicznie jak pada mi akumulator. Pod koniec życia akumulatora. Pokazuje sie Błąd 4x4 i konsekwencje check Engine , ESP etc… Po wymianie akumulatora problem znika na kilka lat, az zacznie padać znowu akumulator
Witam. ). Mam problem z moją avką T25 z silnikiem 2.2l 177km w dieslu. Jak jechałam weszła mi w tryb awaryjny i zapaliło mi się magiczne trio VSC TRC off i check. Po podłączeniu komputera pokazała błąd P0400 zakłócenia przepływu spalin w układzie recyrkulacji EGR oraz C1201 sterownik silnika. EGR został wymieniony na nowy bo czyszczenie ani zaślepienie nic nie dało, problem w tym że nie chce wejść na obroty powyżej 3000. Po odłączeniu akumulatora błędy się kasują i wtedy chodzi idealnie i po jakichś 5 minutach problem powraca...

Powiązane artykuły

Ranking opon wielosezonowych 2024. TOP 10 modeli całorocznych polecanych przez iParts.pl

Ranking opon wielosezonowych 2024. TOP 10 modeli całorocznych polecanych przez iParts.pl

Doświadczenia i opinie zebrane w ciągu kończącego się pomału 2024 roku pozwalają nam tworzyć rankingi najlepszych produktów, jakie znajdziecie w naszym sklepie iParts.pl. Ten konkretny ranking opon wielosezonowych dotyczy roku 2024, jednak z pewnością przyda się każdemu, kto planuje zakup opon całorocznych tak samo w tym, jak i w przyszłym roku. Poznajcie 10 wybranych modeli opon całorocznych, wśród których z całą pewnością znajdziecie coś dla siebie.

czytaj więcej >
Zmiana opon zimowych na letnie. Czy marzec to właściwy moment na taką wymianę?

Kiedy można się już bezpiecznie pozbyć opon zimowych i zastąpić je letnimi? Czy marzec to właściwy moment na taką wymianę?

Czasem już na przełomie zimy i wiosny kierowcy stają przed wyborem terminu wymiany opon zimowych na letnie. Niby wszyscy wiedzą, kiedy taka wymiana powinna nastąpić, a mimo to cały czas się na to nabieramy. Bo czy wymiana opon w marcu to dobry pomysł? A jeśli nie, to dlaczego?

czytaj więcej >
Opony wielosezonowe. Czy warto? Względy bezpieczeństwa oraz oszczędności

Czy warto inwestować w opony wielosezonowe? Jak wyglądają pod względem bezpieczeństwa jazdy i szeroko rozumianej oszczędności?

Zainteresowanie oponami wielosezonowymi wzrasta, wzrasta też liczba pytań, jakie dostajemy od Was na ich temat. Ty razem otrzymaliśmy pytanie od jednego z naszych klientów odnośnie do bezpieczeństwa opon całorocznych oraz tego, czy ich zakup jest opłacalny. Jak to wygląda w praktyce?

czytaj więcej >
Jakie wycieraczki samochodowe kupić? Jakiej firmy są najlepsze?

Jakie wycieraczki samochodowe warto kupić? Wycieraczki jakiej firmy są najlepsze?

Wycieraczki samochodowe są ważnym elementem bezpieczeństwa kierowcy i jego pasażerów. Są też elementem stosunkowo szybko się zużywającym, stąd też wymagającym częstej wymiany. Jakie wycieraczki należy wówczas wybierać?

czytaj więcej >

Nagrody

Ceneo
Opineo
Opineo

Dostawa

InPost
Dpd
Cargo

Płatności

tpay
Blik
Gotówką przy odbiorze