DNI DARMOWEJ DOSTAWY OD 99 PLN! ODBIERZ KOD

Do końca promocji pozostało:

2
2
3
3
2
2
9
9
0
0
6
6
Znajdź części

Krok 3 - By ułatwić wybór typu auta, m.in. informacje na temat mocy swojego pojazdu znajdziesz w dowodzie rejestracyjnym w rubrykach P.1, P.2, P.3.

Strona dowodu rejestracyjnego
1
Niepoprawne pole
2
Niepoprawne pole
3
Niepoprawne pole

Błąd DTC C40168 w autach marki Ford. Czego dotyczy i gdzie należy szukać przyczyn jego pojawienia się?

Kody błędów niemal bez wyjątku niosą ze sobą informację o tym, że gdzieś w samochodzie doszło do awarii lub po prostu coś działa inaczej niż powinno. Nie zawsze jednak taki błąd oznacza, że auto nie nadaje się do dalszej eksploatacji. Choć może być to eksploatacja dość ryzykowna.

Omówienie błędu C40168 Ford - jak sobie poradzić z błędem?

Jeżdżę fordem S-Max z 2007 roku – pisze do nas Artur z Kołobrzegu. – Auto spisuje się dobrze i nie mam powodów do narzekać, choć ostatnio pojawiła się w nim bardzo tajemnicza usterka. Podczas jazdy ni z tego, ni z owego zapaliła się najpierw kontrolka check engine, a następnie auto przestało reagować na próby przyśpieszenia. Zjechałem na pobocze, zrestartowałem silnik i choć kontrolka znów się pojawiła, samochód jechał dalej normalnie. Po powrocie do domu podpiąłem urządzenie diagnostyczne do komputera i wyskoczył mi błąd DTC C40168. Co to może być? Skąd się to wzięło i czy powinienem się tym w ogóle przejmować? Otóż, drogi Arturze, każdy błąd skutkujący zapaleniem się kontrolki check engine powinien być powodem może nie do niepokoju, ale na pewno do przeprowadzenia gruntownej diagnostyki i przeglądu auta. Choćby z tego powodu, że – tak jak w Twoim przypadku – nagła utrata możliwości przyśpieszania jest naprawdę niebezpiecznym zjawiskiem.

DTC C40168 i inne popularne kody błędów pojawiające się w samochodach marki Ford

Samochody marki Ford w szerokiej opinii polskich kierowców nie cieszą się przesadnie dużym uznaniem, co potwierdzają liczne i dość popularne powiedzonka krążące w środowisku motoryzacyjnym. Być może jedną z przyczyn tego zjawiska odnajdziemy w liście najpopularniejszych błędów DTC, jakie pojawiają się w popularnych fordach. A lista ta jest naprawdę imponująca. Znaleźć tam można między innymi kody DTC dotyczące:

Kod błędu DTC C40168 należy właśnie do tej ostatniej grupy, nic więc dziwnego, że jego pojawieniu się towarzyszyła zapalona kontrolka check engine. Jak poważny jest to błąd? W jakim momencie się pojawia i której części dokładnie dotyczy?

Co oznacza pojawienie się błędu C40168 w dowolnym modelu Forda? Gdzie szukać przyczyny problemu?

Błąd C40168 nie pojawia się może szczególnie często, za to z całą pewnością regularnie. Jest to również jeden z tych kodów błędów, z którymi właściciele fordów mają najwięcej problemów (przynajmniej jeśli chodzi o interpretację) i które też często zdarza im się zwyczajnie ignorować. Dotyczy to zwłaszcza tych krajów, w których zaufanie do autoryzowanych serwisów obsługi jest niewielkie, a koszty takiej wizyty poważne. Ignorowanie błędu C40168 często bierze się również stąd, iż zwykle nie oznacza on poważnych problemów z samochodem lub zwyczajnie nie są to problemy uniemożliwiające dalszą jazdę. Jeśli chodzi o samo jego pochodzenie oraz interpretację, to błąd DTC C40168 w autach spod znaku Forda należy (zdaniem producenta) odczytywać jako nieprawidłowe dane otrzymane z jednostki sterującej silnikiem. Producent zaraz też dodaje sposób postępowania w takim przypadku – jeśli wystąpi błąd, sprawdź złącza mikroprocesora.

Błąd C40168 to błąd komunikacji na linii jednostka sterująca – komputer pokładowy. Może on oznaczać, że ECU silnika (Engine Control Unit) przesyła błędne, nieprzewidziane przez system informacja lub też zwyczajnie nie przesyła żadnych. Nie znaczy to jeszcze, że ECU przestał działać, ale że najprawdopodobniej doszło do jakichś zakłóceń przesyłu informacji. Dodać tu również należy, iż błąd C40168 w Fordzie bierze się m. in. stąd, iż w samochodach tej marki mamy do czynienia nie z ECU, ale z PCM, czyli Power-train Contro Module. W fordach błąd C40168 to z reguły problem dotyczący właśnie jednostki PCM, która stanowi połączenie znanego nam dobrze ECU oraz TCU, czyli Transmission Control Unit. Być może w tym należy się doszukiwać powodów, dla których w tak samo wyposażonych w PCM autach marki Mazda pojawia się błąd bliźniaczy do C40168, czyli DTC U0401:68, a oznaczający również błąd sygnału otrzymywanego z PCM.

Popularne z kategorii Silnik

Filtr oleju FILTRON OE 673
17,00 zł
4.9 (150 ocen)
Filtr oleju FILTRON OE 650/1
16,00 zł
4.9 (150 ocen)
Filtr oleju FILTRON OE 667/1
19,00 zł
4.9 (150 ocen)
Filtr oleju FILTRON OE 648/6
19,00 zł
4.9 (150 ocen)
Filtr oleju FILTRON OP 575
19,00 zł
4.9 (150 ocen)
Filtr powietrza FILTRON AP 139/2
30,00 zł
4.8 (104 ocen)
Silnik w sklepie iParts.pl
Chcesz zobaczyć wszystkie produkty z kategorii: Silnik pasujące do Twojego samochodu lub poszukujesz produktu konkretnego producenta?
Sprawdź wszystkie z: Silnik
Na co dzień podchodzę do motoryzacji w sposób współczesny, może nawet nowoczesny. Staram się łączyć praktykę z teorią, bo wiem, że warto wiedzieć nie tylko, jak coś działa, ale i czemu to w ogóle ma służyć. Pod kilkoma względami jestem jednak absolutnym tradycjonalistą. Tradycyjnie podkreślam znaczenie regularnych przeglądów i wymian części lub płynów eksploatacyjnych. I tłumaczę, że przeciętnego kierowcy nie stać na oszczędzanie w którymkolwiek z tych aspektów.
1 komentarz
ja mam akurat mazde nie forda no i mam ten blad mianowicie DTC U0401:68. Jezdze juz troche czasu z tym bledem wsumie. czyli wychodzi na to ze to blad sygnalu z PCM

Powiązane artykuły

Numer ECU sterownika silnika. Co to jest i jak go sprawdzić?

Numer ECU sterownika silnika. Co to jest, gdzie znaleźć i jak go sprawdzić?

Silniki współczesnych aut niemal bez wyjątku zarządzane są przez sterowniki ECU. Sterowniki te oznaczane są specjalnym numer ECU, który – wbrew pozorom – nie jest wcale zbędnym ciągiem znaków, ale niezwykle ważną informacją mogącą zadecydować o tym, czy dany sterownik będzie współpracował z Waszym autem, czy też nie. Jak sprawdzić numer ECU i dlaczego jeszcze warto go znać?

czytaj więcej >
Płukanie silnika, a branie oleju. Jak płukanka wpływa na pobór oleju?

Płukanie silnika a branie oleju. W jaki sposób taka płukanka do silnika wpływa na pobór oleju?

Słyszeliście zapewne o tym, że płukanie silnika może być niebezpieczne? Kiedyś na francuskim dworze za niebezpieczną uważano kąpiel częstszą niż raz w roku. Z płukaniem silnika jest tak samo. Jeśli ktoś boi się przepłukać swój silnik przy okazji wymiany oleju, bo po takim płukaniu zwiększy się zużycie tegoż oleju, ustawia się w jednym szeregu z ludźmi, obok których lepiej zbyt blisko nie stawać. Jaka jest prawda o tym płukaniu silnika?

czytaj więcej >
Głośna praca silnika.Dlaczego samochód głośno chodzi?

Głośna praca silnika. Co może być przyczyną hałasu przy pracującym motorze samochodu?

Po zapaleniu silnika Wasze auto zaczyna hałasować? Motor pracuje głośniej niż zwykle? A może to wcale nie jest motor? Możliwych przyczyn głośnej pracy silnika, czy szerzej – samochodu, jest naprawdę sporo. I nie zawsze łatwo jest je rozpoznać.

czytaj więcej >
Błąd "engine management system faulty" w samochodzie. Wyjaśniamy co oznacza

Pojawił się błąd "Engine management system faulty"? Sprawdźcie, co oznacza i jak należy na niego zareagować

Pojawienie się błędu „Engine management system faulty” jest w stanie wywołać niepokój w sercu każdego kierowcy. Czy słusznie? Czy podobny niepokój może powstać nie tylko w sercu, ale i w portfelu właściciela auta, w którym błąd taki się pojawił? Jakie usterki może sygnalizować? Jakie są najczęstsze przyczyny pojawienia się tego błędu i jak na to reagować?

czytaj więcej >

Nagrody

Ceneo
Opineo
Opineo

Dostawa

InPost
Dpd
Cargo

Płatności

tpay
Blik
Gotówką przy odbiorze