ODBIERZ DO 100 PLN ZA ZAKUP OPON! ZOBACZ

Do końca promocji pozostało:

2
2
2
2
3
3
1
1
1
1
8
8
Znajdź części

Krok 3 - By ułatwić wybór typu auta, m.in. informacje na temat mocy swojego pojazdu znajdziesz w dowodzie rejestracyjnym w rubrykach P.1, P.2, P.3.

Strona dowodu rejestracyjnego
1
Niepoprawne pole
2
Niepoprawne pole
3
Niepoprawne pole

Jak dobrać uszczelkę pod głowicę silnika? Dlaczego dobór prawidłowej grubości tego elementu jest tak ważny?

Na samo hasło „uszczelka pod głowicą do wymiany”, każdemu kierowcy włos staje dęba na głowie. Kto choć raz musiał się takiej wymiany podjąć, ten dobrze wie, z jak dużym wydatkiem się to wiąże oraz ile pułapek czeka po drodze tak na mechanika, jak i na właściciela samochodu. Jedną z takich pułapek jest wszystko to, co wiąże się z dopasowaniem nowej uszczelki pod głowicę silnika. Jeśli dopasowanie to nie zostanie przeprowadzone prawidłowo, bardzo szybko może się okazać, że całą czynność trzeba będzie powtórzyć. Ponosząc po raz drugi niemałe przecież koszty wymiany. Jak możecie tego uniknąć? W jaki sposób należy podejść do wyboru uszczelki pod głowicę, aby wszystko przebiegło zgodnie z planem?

Jak dobrać uszczelkę pod głowicę silnika? Prawidłowa grubość

Czym powinniście się kierować przy wyborze uszczelki pod głowicę silnika?

Sama uszczelka pod głowicę silnika nie jest szczególnie dużym wydatkiem. W naszym sklepie część tę możecie znaleźć w cenach już od kilkudziesięciu złotych w górę. Wszystko, rzecz jasna, zależy od modelu silnika oraz sposobu i jakości wykonania samej uszczelki.

Przykładowa uszczelka pod głowicę do Peugeota Boxera z warstwą metalową, marki Elring, to wydatek rzędu 164 zł. Jednak wymiana tejże uszczelki może kosztować Was – w zależności od warsztatu – 1000, 1500, a może i 2000 zł. W co bardziej skomplikowanych przypadkach koszty takiej wymiany sięgają od 3 do 5 tys. zł. I teraz wyobraźcie sobie, że podczas wymiany dochodzi do błędu przy doborze nowej uszczelki i całą tę operację należy przeprowadzać ponownie. Oczywiście, za taką samą opłatą. Właśnie dlatego, aby uniknąć podobnych historii, zawsze bardzo uważnie wybierajcie nową uszczelkę pod głowicę silnika. A czym powinniście się kierować przy jej wyborze?

Podczas doboru nowej uszczelki pod głowicę liczą się przede wszystkim te 3 czynniki:

  1. Dopasowanie do modelu auta – to oczywiste, a jednak nie dla wszystkich. W przypadku nowej uszczelki musicie mieć absolutną pewność, że jest to element przeznaczony do danego modelu silnika. Co do najmniejszego drobiazgu. Jeśli nie chcecie płacić kilkukrotności jej oryginalnej ceny, zamawiając nową uszczelkę w ASO, koniecznie szukajcie jej u sprawdzonych, profesjonalnych dostawców. Najlepiej z dodatkową konsultacją u pracującego tam eksperta (taką możliwość macie właśnie w naszym sklepie).
  2. Jakość – technologie wytwarzania uszczelek pod głowicę były i są przeróżne. Tu jednak nie ma miejsca na eksperymenty czy szukanie oszczędności. Uszczelka ma być doskonała i dokładnie taka, jaką zaleca producent samochodu (taka, jak oryginalna). Pamiętajcie, że wady fabryczne w przypadku uszczelek pod głowicę również się zdarzają i nie są to wcale odosobnione przypadki!
  3. Grubość – to bardzo ważny czynnik podczas doboru uszczelki pod głowicę silnika. Dlaczego? Każdorazowo podczas wymiany uszczelki należy dokładnie sprawdzić stan głowicy silnika oraz (co zalecają specjaliści) przeprowadzić tzw. planowanie głowicy. Planowanie to polega na wyrównywaniu wszelkich ewentualnych nierówności mogących powstać na spodniej stronie głowicy na skutek intensywnej eksploatacji oraz panujących w silniku warunków. Wyrównywanie to wiąże się z zebraniem minimalnej ilości materiału z głowicy, którą to różnicę należy następnie uzupełnić odpowiednią uszczelką. Właśnie z tego powodu kupujemy uszczelki pod głowicę o różnej grubości przy pierwszej wymianie, przy drugiej czy przy trzeciej (o ile dochodzi do trzeciej wymiany).

Każda kolejna wymiana uszczelki oznacza jej większą grubość. Różnice te wprawdzie sięgają wartości 0,03 mm lub nawet mniej, jednak nadal należy je dokładnie zniwelować. Tylko w ten sposób można bowiem osiągnąć idealne spasowanie dwóch części silnika (bloku i głowicy) oraz łączącej je uszczelki. Jakikolwiek błąd na tym etapie zwyczajowo oznacza konieczność powtórzenia całej wymiany.

Popularne z kategorii Uszczelka głowicy

Uszczelka głowicy silnika VICTOR REINZ 61-34250-20
114,00 zł
4.8 (9 ocen)
Uszczelka głowicy silnika ELRING 219.612
49,00 zł
4.8 (4 ocen)
Uszczelka głowicy silnika CORTECO 414795P
112,00 zł
0 (0 ocen)
Uszczelka głowicy silnika ELRING 150.172
113,00 zł
4.8 (4 ocen)
Uszczelka głowicy silnika ELRING 044.700
235,00 zł
4.8 (4 ocen)
Uszczelka głowicy silnika ELRING 298.640
79,00 zł
4.8 (4 ocen)
Uszczelka głowicy w sklepie iParts.pl
Chcesz zobaczyć wszystkie produkty z kategorii: Uszczelka głowicy pasujące do Twojego samochodu lub poszukujesz produktu konkretnego producenta?
Sprawdź wszystkie z: Uszczelka głowicy
W swojej pracy staram się integrować tematy związane w samochodami i technologiami IT. Zaczynałem jako „dzieciak”, aktywnie biorąc udział w rozwoju stron internetowych poświęconych skuterom, a w moich kolejnych zajęciach zawsze przewijały się dwa zagadnienia: motoryzacja i internet. Dzięki temu praca w największym polskim sklepie online z częściami jest nie tylko sposobem na życie, ale i realizacją pasji.
5 komentarzy
Jak dobrać uszczelkę do trzeciego szlifu. Posze tylko że do trzeciego ale jakie są oznaczenia. Jaką kupić. Hmmm chodzi o grubości ...jakie...
Co ma głowica do doburu uszczelki? Uszczelkę dobiera się po zmiezeniu czujnikiem zegarowym występu tłoka z głowicy to po tym dobieramy uszczelkę glowicy
Proszę nie wprowadzać ludzi w błąd. Grubość uszczelki pod głowicą nie ma nic wspólnego z planowaniem głowicy. Wystawanie zaworów kompensuje się frezowaniem gniazd. I nic nie będzie kolidować. A na grubość uszczelki ma wpływ tylko wystawanie tłoków ponad płaszczyznę bloku.
Zanim jakiś pseudo ekspert zacznie się wypowiadać na tematy techniczne powinien chociaż mieć odrobinę wiedzy w danym w tym zakresie. Planowanie głowicy nie ma nic wspólnego w doborem grubości uszczelki. Propnuje poczoczytać materiał np: https://motofocus.pl/technika/8934/dobor-prawidlowej-grubosci-uszczelki-podglowicowej-w-dieslach
Dzień dobry. Czy jest Pan pewien co do sposobu doboru grubości uszczelki pod głowicę? W szkole uczono mnie że grubość uszczelki należy dobierać do wysokości wysuwu tłoka z cylindra. Głowicę planujemy z zaworami więc głębokość wysuwu zaworu się nie zmienia, kolizji z tłokiem nie będzie. Natomiast jeżeli będziemy planować blok w celu wyrównania powierzchni po planowaniu tłok będzie wyżej niż przed planowaniem i w tym momencie należy założyć grubszą uszczelkę żeby uzupełnić grubość zebranej powierzchni z bloku silnika. Paweł Morski

Powiązane artykuły

Uszkodzenia uszczelki głowicy silnika - objawy

Uszkodzenia uszczelki głowicy silnika - objawy

Częstą usterką pojazdu, jakiej obawia się wielu kierowców jest przepalenie uszczelki pod głowicą. Uszkodzenie tego elementu można rozpoznać i naprawić samodzielnie - należy jedynie wiedzieć jak się do tego odpowiednio zabrać.

czytaj więcej >

Nagrody

Ceneo
Opineo
Opineo

Dostawa

InPost
Dpd
Cargo

Płatności

tpay
Blik
Gotówką przy odbiorze