Cechy produktów
Specyfikacja API SL
API: SL to amerykańska klasyfikacja określająca jakość oleju silnikowego. Opisywana jest za pomocą kodu składającego się z dwóch liter, w którym S oznacza oleje przeznaczone do silników benzynowych, natomiast C do silników diesla. Jako, że obecnie bardzo dużo olejów ma uniwersalne zastosowanie, stąd często na opakowaniach można spotkać zapis w formie API: SL/CF.
Czytaj więcej >
Sprzęgło dwutarczowe
W sprzęgle dwutarczowym zastosowano dwie tarcze sprzęgłowe, które zostały umiejscowione na wałku sprzęgłowym skrzyni biegów. Dodatkowo zamontowano jeszcze tarczę pośrednią, połączoną z tarczą dociskową, którą umieszczono pomiędzy tarczami sprzęgłowymi.
Czytaj więcej >
Sprzęgło jednotarczowe
Najbardziej popularna i najprostsza budowa układu sprzęgła w samochodach osobowych. Całe sprzęgło składa się tylko z czterech elementów takich jak zespół dociskowy, tarcza sprzęgłowa, koło zamachowe i mechanizm wyciskowy.
Czytaj więcej >
Sprzęgło mokre
Sprzęgło mokre jest najczęściej stosowane w motocyklach. To rodzaj układu wysprzęglającego, w którym tarcza sprzęgłowa jest zalana i opłukiwana olejem ze skrzyni biegów, przez co nawet po wyłączeniu stawia opór podczas wyciskania.
Czytaj więcej >
Sprzęgło ślizgowe
Sprzęgło ślizgowe, czyli takie w którym stale lub w określonych warunkach następuje poślizg sprzęgła. Oznacza to że średnia prędkość pełnego obrotu wałka napędzanego jest cały czas lub chwilowo mniejsza od prędkości wałka napędzającego.
Czytaj więcej >
Sprzęgło suche
Sprzęgło suche to rodzaj układu wysprzęglającego, który pracuje "na sucho", czyli tarcze sprzęgłowe nie są zanurzone w cieczy. Główną zaletą tego typu sprzęgła jest jego lżejsza praca oraz zmniejszenie możliwości poślizgu, a ostatecznie efektywniejsze przenoszenie mocy.
Czytaj więcej >
Stablizator aktywny
Stabilizator aktywny opiera się na dwukomorowych siłownikach hydraulicznych połączonych z końcami stabilizatora. Działa na zasadzie amortyzatora, jednakże jest sterowany przez odpowiednie zawory, nad którymi czuwa sterownik połączony z pompą hydrauliczną.
Czytaj więcej >
Stablizator pasywny
Stabilizator pasywny przechyłów to pręt o przekroju koła, który zamocowany jest gumowymi uchwytami na ramie lub nadwoziu samochodu. Posiada wygięte w jedną stronę ramiona, które połączone są przez łączniki z ruchomymi elementami zawieszenia.
Czytaj więcej >
Stal chromowana
W motoryzacji stal chromowana została bardzo dobrze przyjęta przez osoby odnawiające starsze samochodu oraz ludzi pasjonujących się w tuningu. Polega ona na tym, że na powierzchni blachy stalowej przy pomocy chemii powstaje powłoka przypominająca lustro.
Czytaj więcej >
Stal chromowo-krzemowa
Stal chromowo-krzemowa to stop metalu, który jest bardzo wytrzymały i odporny na uszkodzenia mechaniczne. Najczęściej w motoryzacji wykorzystywany do wytwarzania łożysk kół, resorów czy zaworów silnikowych.
Czytaj więcej >
Dodano do koszyka!