O uszczelkach głowicy w iParts.pl

Uszczelka głowicy jest jednym z bardziej newralgicznych elementów praktycznie każdej spalinowej jednostki napędowej samochodu. Jej główna funkcją w silniku jest zagwarantowanie szczelności między kadłubem silnika, a jego głowicą. Szczelność ta musi być zachowana przez cały okres żywotności silnika, gdyż pozwala ona na jego poprawne funkcjonowanie przez długie lata. Uszczelka głowicy jest poddawana bardzo wysokim obciążeniom zarówno ciśnieniowym (dochodzącym do 150 bar), jak i temperaturowym, które na rozgrzanym silniku wynoszą nawet 350°C. Z powodu tych ekstremalnych warunków uszczelka ulega ciągłym uszkodzeniom. 

O jej zniszczeniu świadczyć mogą ślady emulsji olejowej na korku wlewu oleju, bagnecie, w zbiorniku wyrównawczym płynu chłodniczego oraz olej na elementach silnikowych i pod pojazdem. Innymi bardziej doraźnymi symptomami uszkodzonej uszczelki głowicy są również trudności z rozruchem silnika w niskich temperaturach oraz niepokojące odgłosy dochodzące z układu chłodzenia samochodu. Podczas wymiany uszczelki głowicy należy rygorystycznie przestrzegać zaleceń producenta konkretnego silnika. 

Mimo, iż teoretycznie uszczelka głowicy powinna pozostawać w całkowitej sprawności przez cały okres eksploatacji silnika, jej uszkodzenie z koniecznością wymiany występuje stosunkowo często. Bardzo ważną częścią każdej naprawy jest ustalenie przyczyny, dla której uszczelka została uszkodzona, gdyż jest ona zazwyczaj zwiastunem nadchodzącej awarii. Szybkie ustalenie, jaki element niedomaga i powoduje uszkodzenie uszczelki, pozwala ograniczyć koszty i zakres napraw. 

Powiązane kategorie produktowe

Nowa uszczelka jest stosunkowo tania, a całą ofertę znajdziesz w naszym sklepie internetowym iParts.pl.

iParts.pl - Kontakt iParts.pl - Zalety

Najpopularniejsi producenci

Uszczelka głowicy AJUSA
Uszczelka głowicy BGA
Uszczelka głowicy GLASER
Uszczelka głowicy VICTOR REINZ
Uszczelka głowicy ELRING
Uszczelka głowicy CORTECO
Uszczelka głowicy PAYEN
Uszczelka głowicy FAI AutoParts
Uszczelka głowicy GOETZE

FAQ

Zwiększony poziom płynu chłodzącego w zbiorniczku wyrównawczym – co się dzieje?

Być może problemem jest uszkodzona uszczelka pod głowicą. Jej pęknięcie może doprowadzić do mieszania się oleju z płynem chłodniczym, a w efekcie uszkodzeń silnika. Takie usterki należy usuwać jak najszybciej, a po naprawie wymienić zarówno olej jak i płyn chłodniczy.

Biały dym, para wydobywa się z rury wydechowej – w czym problem?

Możliwe, że uszkodzeniu uległa uszczelka pod głowicą. W takich wypadkach zdarza się, że płyn chłodniczy trafia do komory spalania, przez co wywołuje powstawanie znacznej ilości pary, która następnie trafia do wydechu i jest widoczna podczas jazdy.

Biała maź pod korkiem oleju po dłuższej jeździe, problem z uszczelką?

Może to oznaczać jeden z dwóch problemów, które mogą wystąpić w silniku. Jeden to problem z niedogrzanym silnikiem, co może świadczyć o uszkodzeniu termostatu, a drugi o pęknięciu uszczelki pod głowicą i przedostawaniu się płynu chłodniczego do oleju, który później w ten właśnie sposób się odkłada w silniku.

Jaką uszczelkę głowicy wybrać do swojego samochodu?

Starajmy się wybrać produkt dedykowany do silnika o tym samym oznaczeniu co nasz. Nie oszczędzajmy również na jakości tego elementu, ponieważ wymiana jest problematyczna i często robocizna przewyższa koszty zakupu zamiennika.

Dlaczego muszę często wymieniać uszczelkę pod głowicą?

Być może masz problem z silnikiem. Powodem może być uszkodzona pokrywa zaworów lub blok silnika, a także zbyt mocno lub zbyt słabo dokręcone szpilki, które stanowią połączenie elementów silnika.

Jaka jest cena uszczelki głowicy?

W naszym sklepie internetowym uszczelka głowicy kosztuje od 90 do 280 zł. W tym przedziale możemy wybierać produkty różnych marek, dedykowane do wielu różnych samochodów oraz silników.