Wybierz markę:
Uszczelki odmy i komplety uszczelek
W prawidłowym funkcjonowaniu każdej współczesnej jednostki napędowej niemal wszystkie jej elementy odgrywają kluczową rolę. Właściciele kilku czy kilkunastoletnich samochodów często zmagają się z problemem wycieku oleju. Jednym z częstych winowajców takich nieszczelności jest skrzynia korbowa, a właściwie jej uszczelka.
Skrzynia korbowa w samochodzie
Skrzynia korbowa stanowi część obudowy silnika lub skrzyni biegów. Jej konstrukcja zależy w głównej mierze od konkretnej jednostki napędowej, z którą współpracuje. Dno skrzyni korbowej (tzw. paleta) wykonane jest najczęściej ze stali tłoczonej lub aluminium, dzięki czemu staje się ona odporna nawet na silne uderzenia zewnętrzne.
W najniższym punkcie palety umieszczony jest korek spustowy oleju, którego odkręcenie pozwala spuścić smar z silnika. Istotną funkcję pełni też uszczelka skrzyni korbowej oraz dławiki znajdujące się na wałach. Oba te elementy maja za zadanie zapobiegać wyciekom oleju z układu smarowania. Należy pamiętać, że wyłącznie wysokiej jakości uszczelki są w stanie zagwarantować odpowiednią hermetyczność mechanizmu, nawet jeśli we wnęce powstanie wysokie ciśnienie. Uszczelka pokrywy obudowy skrzyni korbowej oraz inne elementy uszczelniające zabezpieczają również cały mechanizm przed ryzykiem przedostania się do niego ciał obcych.
Skrzynia korbowa - funkcje
Skrzynia korbowa w samochodzie pełni kilka ważnych funkcji:
- smarowanie
- ochrona elementów pracujących wewnątrz mechanizmu – chroni obracający się wał i pompę olejową przed uszkodzeniami, które mogą wystąpić podczas uderzeń, (część ta może się odkształcać, ale nie powinna pękać, jednak wiele zależy od siły uderzenia)
- chłodzenie - działanie elementów obrotowych powoduje nagrzewanie się powierzchni kontaktowych, a tym samym wzrost temperatury oleju w silniku (aby zapobiec przegrzaniu, olej musi być schłodzony – funkcję tę realizuje zbiornik będący w kontakcie z chłodnym powietrzem)
Uszczelka skrzyni korbowej
To właśnie wszelkie gumowe elementy, takie jak uszczelki miski olejowej, pokrywy zaworów czy komplet uszczelek skrzyni korbowej, są najczęściej narażone na uszkodzenie, a tym samym stają się odpowiedzialne za wycieki oleju. Zawsze należy inwestować w dobrej jakości uszczelki, bo wymiana takich elementów, szczególnie w wyżej wymienionych mechanizmach, bywa skomplikowana.
Typowe usterki skrzyni korbowej w samochodzie
Pomimo tego, że uszkodzenie skrzyni korbowej jest niezwykle rzadkie, to mogą przytrafić się jednak urazy mechaniczne, zerwanie gwintów kołków mocujących czy też zużycie uszczelek skrzyni korbowej. Zdarzyć się może na przykład, że na skutek dużej siły uderzenia miska olejowa zostanie przebita, co doprowadzi do wycieku oleju. Jednak niezależnie od rodzaju uszkodzeń skrzyni korbowej warto pamiętać o wymianie wszystkich jej kluczowych elementów. Montując nowe części, powinien zostać również założony nowy komplet uszczelek skrzyni korbowej.
W iParts.pl dostępny jest w niskiej cenie komplet uszczelek skrzyni korbowe, w tym również uszczelka odpowietrzenia skrzyni korbowej. Kupuj tanio części samochodowe z gwarancją producenta. Gwarantujemy najlepszą relację ceny do jakości wszystkich produktów.
KLIENCI, KTÓRZY KUPILI TEN PRODUKT, KUPILI RÓWNIEŻ
Powiązane kategorie produktowe
Baza wiedzy
- Łańcuch rozrządu: nie zawsze na wieczność!
- Benzynowy silnik FSI, czyli przykład nieudanej jednostki Volkswagena. Z jakimi problemami zmagają się jego właściciele?
- Samochodowy silnik benzynowy z serii MPI. Jakie opinie krążą na jego temat? Czy są to opinie słuszne?
- Skąd się bierze ten dziwny hałas dobiegający spod maski? Jak rozpoznać źródło niepokojących dźwięków pracy silnika
- W jaki sposób możecie samodzielnie wyczyścić kanały dolotowe i zawory ssące? Czy demontaż głowicy silnika jest tu konieczny?
- Jak zdiagnozować nieszczelność układu dolotowego silnika prostymi, domowymi sposobami?
- Diagnostyka zaworów w silniku