Wybierz markę:
KLIENCI, KTÓRZY KUPILI TEN PRODUKT, KUPILI RÓWNIEŻ
Powiązane kategorie produktowe
Baza wiedzy
- Samochodowy silnik benzynowy z serii MPI. Jakie opinie krążą na jego temat? Czy są to opinie słuszne?
- Skąd się bierze ten dziwny hałas dobiegający spod maski? Jak rozpoznać źródło niepokojących dźwięków pracy silnika
- W jaki sposób możecie samodzielnie wyczyścić kanały dolotowe i zawory ssące? Czy demontaż głowicy silnika jest tu konieczny?
- Jak zdiagnozować nieszczelność układu dolotowego silnika prostymi, domowymi sposobami?
- Pompka z podgrzewaczem chłodziwa, czyli prosty sposób na uniknięcie problemów z zimnym rozruchem silnika
- Uszczelniacze zaworowe do wymiany. Jak rozpoznać, że ich czas już nadszedł i czym może grozić ignorowanie ich nieszczelności?
- Benzynowy silnik FSI, czyli przykład nieudanej jednostki Volkswagena. Z jakimi problemami zmagają się jego właściciele?
FAQ
Wymianę uszczelki kolektora dolotowego należy zacząć od wymontowania całego kolektora z pojazdu i dokładnego oczyszczenia miejsc, w których przylegała stara uszczelka. Po dokładnym usunięciu pozostałości i różnego rodzaju osadów można przystąpić do montażu nowej uszczelki. Podczas zakładania kolektora dolotowego należy pamiętać, by wszystkie śruby dociągnąć z odpowiednią siłą. Uszczelki powinno się wymieniać przy każdym wymontowaniu kolektora dolotowego.
Najczęściej pojawiającymi się objawami usterki uszczelki kolektora dolotowego są nierówna praca jednostki na biegu jałowym, spadek mocy silnika, a także charakterystyczne syczenie dochodzące z okolic kolektora podczas pracy. Podobne objawy występują również podczas awarii samego kolektora dolotowego, przez co warto dokładnie sprawdzić jego stan przed ponownym zamontowaniem w samochodzie. Uchroni to nas od sytuacji, w której mimo wymiany uszczelki, usterka będzie nadal występowała.
Ceny zakupu nowych uszczelek kolektorów dolotowych zaczynają się już od kilkunastu lub kilkudziesięciu złotych. Koszt zależny jest oczywiście od tego, do jakiego modelu samochodu pasuje dany element. Cena waha się również w zależności od producenta samej części. W ofercie naszego sklepu internetowego znajdziecie Państwo wiele uszczelek kolektora dolotowego, pochodzących od renomowanych dostawców, które dostępne są w bardzo atrakcyjnych cenach.
Uszkodzenie uszczelki kolektora dolotowego daje bardzo wyraźne oraz uciążliwe skutki. Należą do nich: nierówna praca na biegu jałowym, spadek mocy, czy niepokojące dźwięki podczas pracy silnika. Uszkodzona uszczelka doprowadza do rozszczelnienia się całego układu, do którego mogą w takim przypadku trafiać różne zanieczyszczenia. Ich duża ilość może negatywnie wpływać na kondycję naszej jednostki napędowej. W przypadku uszkodzenia uszczelki kolektora dolotowego należy więc bezzwłocznie udać się do specjalistycznego serwisu, który usunie awarię.
W niektórych silnikach oraz rozwiązaniach wymiana uszczelki bez konieczności zdejmowania kolektora dolotowego jest teoretycznie możliwa. Podczas wymiany tego elementu warto jednak zadbać o to, by została ona przeprowadzona z należytą precyzją i starannością. Właśnie dlatego wyjęcie kolektora powinno być obowiązkową pozycją na liście prac wykonywanych podczas wymiany uszczelki. Dzięki temu przełoży się to na żywotność nowego elementu, a także pozwoli nam cieszyć się bezawaryjną jazdą.