Uszczelki i zestawy uszczelek do turbosprężarki

Wyciek oleju w 90-procentach przypadków oznaczać może awarię układu doładowania silnika. W pozostałych przypadkach tego typu wycieki z turbo są związane ze zbyt dużym ciśnieniem. Chodzi tutaj przede wszystkim o niesprawny system odpowietrzania układu korbowego, czego przyczyną jest zatkana odma. Jeżeli po uzupełnieniu oleju turbo nadal puszcza olej do wydechu lub do intercoolera, oznacza to, że jest zbyt duża ilość oleju w układzie, niedrożne są przewody olejowe lub uszkodzeniu uległa uszczelka spływu oleju turbiny.

Uszczelka turbiny w samochodzie

Uszkodzona uszczelka turbosprężarki najczęściej powoduje wyciek oleju z turbiny. Stąd też dla prawidłowego działania turbiny niezbędne jest zakładanie wyłącznie wysokiej jakości uszczelek do turbosprężarki.

Uszczelki turbo to niezbędny element zapewniający odpowiednie łączenia oraz hermetyczność turbosprężarki. Skutecznie zwiększają one szczelność maszyny wirnikowej, co wpływa korzystnie na wysoką efektywność pracy jednostki napędowej. Należy zadbać o to, aby uszczelki do turbosprężarek były odporne na pęknięcia i przecięcia. Z tego też powodu warto inwestować w zestawy montażowe turbo o certyfikowanej jakości PN-EN ISO 9001.

Zgodność uszczelki z modelem turbosprężarki

Należy zawsze kupować zestaw uszczelek turbiny, który jest kompatybilny z konkretną turbosprężarką. Do kompletu powinna być dołączona informacja, która określa markę danego auta. Aby wybrać odpowiedni zestaw uszczelek do turbosprężarek, warto zwrócić uwagę również na pojemność oraz moc jednostki napędowej, a także jego dodatkowe cechy. Przykładowo w modelach Opla (Astra, Corsa, Meriva), które napędzane są silnikiem diesla, istotne jest oznaczenie CDTi. Określa ono rodzaj jednostki z systemem bezpośredniego wtrysku paliwa, do którego przeznaczona jest sprężarka i turbina. Oring do turbo zawiera co najmniej kilka elementów, w tym m.in. uszczelki płaskie.

Wyciek oleju z turbiny

Naturalnym objawem wycieku oleju jest coraz niższy jego poziom w układzie. O jego wycieku z turbo może świadczyć również plama oleju pod samochodem. Pojawienie się oleju silnikowego na przewodach czy też na obudowie turbosprężarki również może oznaczać, że uszczelka turbiny jest wyeksploatowana. Wycieki oleju mogą doprowadzić do poważnych i nieodwracalnych uszkodzeń systemów łożyskowych, które mogą nastąpić nawet w chwilę od załączenia się turbosprężarki.

Bez względu na to, czy chodzi o zregenerowaną turbinę czy też fabrycznie nowy mechanizm, nie przestrzeganie zaleceń producenta co do użytkowania pojazdu turbodoładowanego szybko doprowadzi do skrócenia żywotności turbiny. Jednym ze sposobów na zweryfikowanie, czy turbo działa w sposób prawidłowy, jest podłączenie samochodu pod komputer diagnostyczny. W przypadku potrzeby precyzyjniejszej weryfikacji stanu turbosprężarki, należy poddać ją dokładnemu sprawdzeniu poprzez jej rozbiórkę. Pozwoli to ocenić nie tylko kondycję turbiny, ale również wszystkich jej komponentów, które w przypadku uszkodzenia należy wymienić na nowe.

Uszczelki turbosprężarki tanio tylko w iParts.pl! Współpracujemy wyłącznie ze sprawdzonymi i godnymi zaufania producentami części samochodowych. Wszystkie dostępne produkty są fabrycznie nowe i posiadają gwarancję producenta. Sklep iParts.pl zapewnia profesjonalną obsługę techniczną, najniższe ceny na rynku oraz szybką realizację zamówienia.

Najpopularniejsi producenci

Uszczelka turbosprężarki FA1
Uszczelka turbosprężarki ELRING
Uszczelka turbosprężarki AJUSA
Uszczelka turbosprężarki TOPRAN
Uszczelka turbosprężarki Dr.Motor Automotive
Uszczelka turbosprężarki VICTOR REINZ
Uszczelka turbosprężarki ELWIS ROYAL
Uszczelka turbosprężarki GLASER
Uszczelka turbosprężarki PAYEN

FAQ

Jakie uszczelki stosuje się w turbinach?

W nowoczesnych turbosprężarkach montowanych w samochodach stosowane są różne rodzaje uszczelek. Najbardziej istotnymi są te, które odpowiadają za szczelność układu smarowania sprężarki oraz całego silnika. Dzięki nim ograniczona jest możliwość występowania wycieków i ubytku oleju w układzie, co mogłoby skutkować zatarciem się jednostki napędowej lub trwałym uszkodzeniem sprężarki. Warto pamiętać, że w przypadku turbin nie powinno stosować się silikonów ani past uszczelniających, gdyż ich trwałość nie jest w pełni wystarczająca.

Jak dobrać uszczelkę do swojej turbosprężarki?

Dobierając uszczelkę do swojej turbiny, warto zwrócić uwagę na wersję silnikową samochodu, jego nominalną moc, oznaczenie jednostki, a także szereg innych parametrów, które mogą wpływać na rodzaj i typ zastosowanej turbiny. Należy również zweryfikować, czy zamontowana w naszym pojeździe turbosprężarka jest oryginalna, czy jest może zamiennikiem. Wszelkie zmiany lub wcześniejsze ingerencje w ten układ mogą sprawić, że standardowe uszczelki nie będą optymalnym rozwiązaniem.

Ile kosztują uszczelki do turbosprężarek?

Najtańsze uszczelki turbiny to koszt rzędu kilkudziesięciu złotych. Ceny wahają się w zależności od rodzaju uszczelki, materiału, z którego zostały wykonane, a także modelu samochodu, do którego są dedykowane. Istotnym aspektem jest również producent, który stworzył dany element. W ofercie sklepu internetowego iParts.pl znajdziecie Państwo mnóstwo dobrej jakości części, które pochodzą od renomowanych dostawców i z pewnością spełnią nawet najbardziej wygórowane oczekiwania.

Czy zastosowanie uszczelki turbosprężarki jest konieczne?

Bez odpowiedniego uszczelnienia, turbina nie będzie w stanie optymalnie pracować. Dotyczy to zarówno układu smarowania sprężarki, jak i elementów odpowiedzialnych za dostarczenie do niej powietrza. Dobrze dobrane uszczelki do turbosprężarki są więc kluczem do stworzenia w pełni wydajnego układu doładowania, a także realnego wydłużenia jego żywotności. W ofercie sklepu iParts.pl znajdziecie Państwo wszystkie potrzebne uszczelnienia do turbin montowanych w dziesiątkach samochodów osobowych oraz dostawczych.

Jakie są objawy uszkodzonej uszczelki turbiny?

Głównym objawem uszkodzenia uszczelek turbiny może być wyciek oleju. Będzie on widoczny w okolicach samej turbosprężarki, często zabrudzenia mogą być rozrzucone również po innych, sąsiednich podzespołach. Nieszczelności mogą się również pojawić w układzie powietrznym, wówczas możemy mieć do czynienia z charakterystycznym świstem podczas pracy sprężarki, a wszelkiego rodzaju nieszczelności będą również skutecznie wpływać na żywotność samej turbiny.