Części samochodowe nr 1
4.9/5 (3250 ocen)
Pomoc
Darmowa dostawa
Do 100 dni na zwrot
 {
  "widget": {
    "loading": false,
    "added": [],
    "info": null
  },
  "module": {
    "step": "1"
  },
  "data": null,
  "user": null,
  "checkout": null
} 
Znajdź części

Krok 3 - By ułatwić wybór typu auta, m.in. informacje na temat mocy swojego pojazdu znajdziesz w dowodzie rejestracyjnym w rubrykach P.1, P.2, P.3.

Strona dowodu rejestracyjnego
1
Niepoprawne pole
2
Niepoprawne pole
3
Niepoprawne pole

Uszczelki układu smarowania olejem

Wybierz auto, aby upewnić się, że wyświetlone produkty do niego pasują
Uszczelki układu smarowania olejem ELRING ELRING
Uszczelki układu smarowania olejem VICTOR REINZ VICTOR REINZ
Uszczelki układu smarowania olejem AJUSA AJUSA
Uszczelki układu smarowania olejem TOPRAN TOPRAN
Uszczelki układu smarowania olejem FEBI BILSTEIN FEBI BILSTEIN
Uszczelki układu smarowania olejem CORTECO CORTECO
Uszczelki układu smarowania olejem DR.MOTOR AUTOMOTIVE DR.MOTOR AUTOMOTIVE
Uszczelki układu smarowania olejem BGA BGA
Uszczelki układu smarowania olejem JP GROUP JP GROUP
Uszczelki układu smarowania olejem MANN-FILTER MANN-FILTER
Uszczelki układu smarowania olejem HART HART
Uszczelki układu smarowania olejem OEM OEM
Uszczelki układu smarowania olejem PAYEN PAYEN
Uszczelki układu smarowania olejem FEBEST FEBEST
Uszczelki układu smarowania olejem GLASER GLASER
Uszczelki układu smarowania olejem VIKA VIKA
Uszczelki układu smarowania olejem NTY NTY
Uszczelki układu smarowania olejem AUTOMEGA AUTOMEGA
Uszczelki układu smarowania olejem FA1 FA1
Uszczelki układu smarowania olejem TRUCKTEC AUTOMOTIVE TRUCKTEC AUTOMOTIVE
Uszczelki układu smarowania olejem MAXGEAR MAXGEAR
Uszczelki układu smarowania olejem SWAG SWAG
Uszczelki układu smarowania olejem FAST FAST
Uszczelki układu smarowania olejem FAI AUTOPARTS FAI AUTOPARTS
Uszczelki układu smarowania olejem MEAT & DORIA MEAT & DORIA
Uszczelki układu smarowania olejem OYODO OYODO
Uszczelki układu smarowania olejem SASIC SASIC
Uszczelki układu smarowania olejem AKRON-MALÒ AKRON-MALÒ
Uszczelki układu smarowania olejem AUTLOG AUTLOG
Uszczelki układu smarowania olejem BLUE PRINT BLUE PRINT
Uszczelki układu smarowania olejem BORSEHUNG BORSEHUNG
Uszczelki układu smarowania olejem DT SPARE PARTS DT SPARE PARTS
Uszczelki układu smarowania olejem ELWIS ROYAL ELWIS ROYAL
Uszczelki układu smarowania olejem ESEN SKV ESEN SKV
Uszczelki układu smarowania olejem ET ENGINETEAM ET ENGINETEAM
Uszczelki układu smarowania olejem GOETZE GOETZE
Uszczelki układu smarowania olejem HOFFER HOFFER
Uszczelki układu smarowania olejem JPN JPN
Uszczelki układu smarowania olejem KLOKKERHOLM KLOKKERHOLM
Uszczelki układu smarowania olejem KRAFT AUTOMOTIVE KRAFT AUTOMOTIVE
Uszczelki układu smarowania olejem MASTER-SPORT GERMANY MASTER-SPORT GERMANY
Uszczelki układu smarowania olejem METALCAUCHO METALCAUCHO
Uszczelki układu smarowania olejem METZGER METZGER
Uszczelki układu smarowania olejem NISSENS NISSENS
Uszczelki układu smarowania olejem ORIGINAL IMPERIUM ORIGINAL IMPERIUM
Uszczelki układu smarowania olejem VAICO VAICO
Uszczelki układu smarowania olejem VEMO VEMO

5178 produktów

Niepoprawne pole
Niepoprawne pole
0 (0 ocen)
Producent części:
TOPRAN
Kod produktu:
503 094
dostępny
Wysyłka od ręki

Towar na Magazynie Centralnym

0 (0 ocen)
  • Producent części:
    TOPRAN
  • Kod:
    503 094
  • Jednostka:
    sztuka
  • Średnica wewnętrzna [mm]: 13,4
  • Średnica zewnętrzna [mm]: 17
  • Grubość [mm]: 1,8
  • Kształt: Pierscień O
  • Materiał: FKM (kauczuk fluorokarbonowy)
Do 100 dni na zwrot
Dostępność towaru: dostępny
Wysyłka od ręki

Towar na Magazynie Centralnym

4,00 zł
-85%
0,59 zł
w tym 23% VAT
5.0 (2 ocen)
Producent części:
TOPRAN
Kod produktu:
201 306
dostępny
Wysyłka od ręki

Towar na Magazynie Centralnym

5.0 (2 ocen)
  • Producent części:
    TOPRAN
  • Kod:
    201 306
  • Jednostka:
    sztuka
  • Materiał: NBR (Nitril-Butadien-kauczuk)
  • Średnica zewnętrzna [mm]: 59
  • Średnica wewnętrzna [mm]: 38,5
  • Grubość [mm]: 2,3
Do 100 dni na zwrot
Dostępność towaru: dostępny
Wysyłka od ręki

Towar na Magazynie Centralnym

6,00 zł
-87%
0,79 zł
w tym 23% VAT
0 (0 ocen)
Producent części:
ELRING
Kod produktu:
827.428
dostępny
Wysyłka od ręki

Towar na Magazynie Centralnym

0 (0 ocen)
  • Producent części:
    ELRING
  • Kod:
    827.428
  • Jednostka:
    sztuka
  • Średnica wewnętrzna [mm]: 38,5
  • Średnica zewnętrzna [mm]: 59
  • Grubość [mm]: 2,3
  • Kształt: Kształt A
  • Materiał: HNBR (uwodorniony Acryl-Nitril-Butadien-kauczuk)
Do 100 dni na zwrot
Dostępność towaru: dostępny
Wysyłka od ręki

Towar na Magazynie Centralnym

8,00 zł
-76%
1,89 zł
w tym 23% VAT
0 (0 ocen)
Producent części:
FAST
Kod produktu:
FT94715
dostępny
0 (0 ocen)
  • Producent części:
    FAST
  • Kod:
    FT94715
  • Jednostka:
    sztuka
  • Grubość [mm]: 2
  • Materiał: Miedz
  • Średnica wewnętrzna [mm]: 14
  • Średnica zewnętrzna [mm]: 20
  • DIN / ISO: 7603
Do 100 dni na zwrot
Dostępność towaru: dostępny
Cena katalogowa: 6,00 zł
2,00 zł
w tym 23% VAT
0 (0 ocen)
Producent części:
TOPRAN
Kod produktu:
116 452
dostępny
0 (0 ocen)
  • Producent części:
    TOPRAN
  • Kod:
    116 452
  • Jednostka:
    sztuka
  • Materiał: NBR (Nitril-Butadien-kauczuk)
  • Kształt: Pierscień O
  • Średnica wewnętrzna [mm]: 13
  • Średnica zewnętrzna [mm]: 18
  • Grubość [mm]: 2,5
  • Ilość montowana w aucie: 2
Do 100 dni na zwrot
Dostępność towaru: dostępny
Cena katalogowa: 6,00 zł
2,00 zł
w tym 23% VAT
5.0 (1 ocen)
Producent części:
ELRING
Kod produktu:
030.953
dostępny
Wysyłka od ręki

Towar jest dostępny do „wysyłki od ręki” kurierem lub paczkomatem

5.0 (1 ocen)
  • Producent części:
    ELRING
  • Kod:
    030.953
  • Jednostka:
    sztuka
  • Średnica wewnętrzna [mm]: 20
  • Średnica zewnętrzna [mm]: 24
  • Grubość [mm]: 1,5
  • Materiał: Miedz
  • Kształt: Kształt A
  • DIN / ISO: 7603
  • Alternatywny zestaw naprawczy: 017.671 / 017.655
Do 100 dni na zwrot
Dostępność towaru: dostępny
Wysyłka od ręki

Towar jest dostępny do „wysyłki od ręki” kurierem lub paczkomatem

Cena katalogowa: 6,00 zł
2,00 zł
w tym 23% VAT
0 (0 ocen)
Producent części:
AJUSA
Kod produktu:
01136400
dostępny
Wysyłka od ręki

Towar na Magazynie Centralnym

0 (0 ocen)
  • Producent części:
    AJUSA
  • Kod:
    01136400
  • Jednostka:
    sztuka
  • Długość [mm]: 105
  • Szerokość [mm]: 80
Do 100 dni na zwrot
Dostępność towaru: dostępny
Wysyłka od ręki

Towar na Magazynie Centralnym

21,00 zł
-86%
2,89 zł
w tym 23% VAT
0 (0 ocen)
Producent części:
AJUSA
Kod produktu:
16056800
dostępny
Wysyłka od ręki

Towar jest dostępny do „wysyłki od ręki” kurierem lub paczkomatem

0 (0 ocen)
  • Producent części:
    AJUSA
  • Kod:
    16056800
  • Jednostka:
    sztuka
  • Grubość [mm]: 3
  • Szerokość [mm]: 14,5
Do 100 dni na zwrot
Dostępność towaru: dostępny
Wysyłka od ręki

Towar jest dostępny do „wysyłki od ręki” kurierem lub paczkomatem

Cena katalogowa: 10,00 zł
3,00 zł
w tym 23% VAT
5.0 (1 ocen)
Producent części:
ELRING
Kod produktu:
190.411
dostępny
5.0 (1 ocen)
  • Producent części:
    ELRING
  • Kod:
    190.411
  • Jednostka:
    sztuka
  • Lokalizacja w aucie: Na dole
  • Lokalizacja w aucie: Rura ssąca
Do 100 dni na zwrot
Dostępność towaru: dostępny
Cena katalogowa: 10,00 zł
3,00 zł
w tym 23% VAT
0 (0 ocen)
Producent części:
AJUSA
Kod produktu:
16014500
dostępny - Wysyłka od 1-3 dni
0 (0 ocen)
  • Producent części:
    AJUSA
  • Kod:
    16014500
  • Jednostka:
    sztuka
  • Grubość [mm]: 3
  • Szerokość [mm]: 19
Do 100 dni na zwrot
Dostępność towaru: dostępny - Wysyłka od 1-3 dni
Cena katalogowa: 10,00 zł
3,00 zł
w tym 23% VAT
0 (0 ocen)
Producent części:
TOPRAN
Kod produktu:
115 261
dostępny
Wysyłka od ręki

Towar na Magazynie Centralnym

0 (0 ocen)
  • Producent części:
    TOPRAN
  • Kod:
    115 261
  • Jednostka:
    sztuka
  • Lokalizacja w aucie: Obudowa filtra oleju
  • Materiał: MVQ (silikon-kauczuk)
Do 100 dni na zwrot
Dostępność towaru: dostępny
Wysyłka od ręki

Towar na Magazynie Centralnym

15,00 zł
-75%
3,79 zł
w tym 23% VAT
5.0 (4 ocen)
Producent części:
FEBI BILSTEIN
Kod produktu:
01218
dostępny
5.0 (4 ocen)
  • Producent części:
    FEBI BILSTEIN
  • Kod:
    01218
  • Jednostka:
    sztuka
  • Ciężar [kg]: 0,005
Do 100 dni na zwrot
Dostępność towaru: dostępny
Cena katalogowa: 13,00 zł
4,00 zł
w tym 23% VAT
5.0 (1 ocen)
Producent części:
ELRING
Kod produktu:
364.680
dostępny
Wysyłka od ręki

Towar jest dostępny do „wysyłki od ręki” kurierem lub paczkomatem

5.0 (1 ocen)
  • Producent części:
    ELRING
  • Kod:
    364.680
  • Jednostka:
    sztuka
Do 100 dni na zwrot
Dostępność towaru: dostępny
Wysyłka od ręki

Towar jest dostępny do „wysyłki od ręki” kurierem lub paczkomatem

Cena katalogowa: 16,00 zł
5,00 zł
w tym 23% VAT
0 (0 ocen)
Producent części:
ELRING
Kod produktu:
011.797
dostępny
0 (0 ocen)
  • Producent części:
    ELRING
  • Kod:
    011.797
  • Jednostka:
    sztuka
  • Średnica wewnętrzna [mm]: 74
  • Średnica zewnętrzna [mm]: 81
  • Grubość [mm]: 3
  • Kształt: Kształt A
  • Materiał: NBR (Nitril-Butadien-kauczuk)
Do 100 dni na zwrot
Dostępność towaru: dostępny
Cena katalogowa: 16,00 zł
5,00 zł
w tym 23% VAT
0 (0 ocen)
Producent części:
TRUCKTEC AUTOMOTIVE
Kod produktu:
08.10.039
dostępny
Wysyłka od ręki

Towar jest dostępny do „wysyłki od ręki” kurierem lub paczkomatem

0 (0 ocen)
  • Producent części:
    TRUCKTEC AUTOMOTIVE
  • Kod:
    08.10.039
  • Jednostka:
    sztuka
  • Dla numeru OE: 11 42 1 709 513
  • Średnica wewnętrzna [mm]: 24
  • Grubość scianki [mm]: 3
Do 100 dni na zwrot
Dostępność towaru: dostępny
Wysyłka od ręki

Towar jest dostępny do „wysyłki od ręki” kurierem lub paczkomatem

Cena katalogowa: 16,00 zł
5,00 zł
w tym 23% VAT

Uszczelki układu smarowania silnika

Układ smarowania olejem do optymalnej pracy potrzebuje odpowiednich warunków. Nie wystarczy jednak dostarczenie mu właściwej ilości środka smarnego. Niezwykle ważna jest też szczelność, którą zapewniają uszczelki układu smarowania olejem. Chronią one przed wyciekami i przedostawaniem się zanieczyszczeń do systemu. Jak jednak rozpoznać, że uszczelki układu smarowania silnika wymagają wymiany?

Uszczelniacze układów oleju – funkcje i zastosowanie

Układ smarowania olejem jest niezwykle ważnym systemem, który obecny jest w każdym samochodzie. Dba on między innymi o to, by silnik pracował z odpowiednią temperaturą oraz by jego elementy były właściwie nasmarowane. Sprawność wszystkich jego podzespołów nie jest jednak w pełni wystarczająca do jego poprawnej pracy – niezbędne są również uszczelki układu smarowania olejem. To one zapewniają szczelność układu i chronią przed wszelkimi wyciekami. We współczesnych silnikach stosowane są różne uszczelki układu smarowania silnika, takie jak na przykład uszczelka pompy olejowej, uszczelka miski olejowej, uszczelka obudowy filtra oleju i uszczelki chłodniczki oleju. To jednak tylko niektóre z podzespołów, których stan techniczny warto monitorować. Jaka jest jednak funkcja konkretnych części tego systemu i dlaczego uszczelniacze układów oleju są tak ważne?

Najważniejsze rodzaje uszczelek układu smarowania olejem

Jednym z najważniejszych podzespołów układu smarowania olejem jest pompa oleju. Element ten odpowiada za rozprowadzenie środka smarnego po całym systemie. Do poprawnego działania pompy wymagana jest jednak szczelność układu. Dlatego właśnie tak ważnym elementem silnika, którego awaria może spowodować poważne problemy, jest uszczelka pompy olejowej. Ze względu na to, że olej jest pompowany w tym miejscu pod bardzo dużym ciśnieniem, uszkodzenie uszczelki mogłoby spowodować powstanie bardzo dużego wycieku. Równie ważna jak uszczelka pompy olejowej jest uszczelka miski olejowej. Jej zadaniem również jest zapewnienie szczelności układu i ochrona przed wyciekami. Dodatkowo zapobiega ona także przedostaniu się zanieczyszczeń do miski.

Ważnym elementem układu smarowaniu jest także chłodnica oleju silnikowego. Dba ona o to, by temperatura środka smarnego nie była zbyt wysoka. By podzespół ten działał prawidłowo, również wymagana jest dobrze dopasowana uszczelka chłodnicy olejowej, która zapewni jej szczelność. Jeszcze innym elementem układu smarowania, który musi być odpowiednio uszczelniony jest filtr oleju. Odpowiada on za oczyszczanie środka smarnego ze stałych cząstek mineralnych. Uszczelka obudowy filtra oleju chroni przed wyciekami i sprawia, że olej jest prawidłowo filtrowany.

Uszkodzone uszczelki układu smarowania silnika – objawy

Bez uszczelek układu smarowania olejem żaden silnik nie byłby w stanie optymalnie pracować. Bardzo szybko pojawiłyby się bowiem wycieki, przez które mogłoby dojść nawet do zatarcia silnika. Dodatkowo dzięki uszczelkom układu smarowania do systemu nie dostają się żadne zanieczyszczenia. Chroni to przed poważnymi usterkami jednostki napędowej. Uszczelki układu smarowania silnika są więc niezwykle ważne i warto zadbać, by były one w dobrym stanie. Jak jednak sprawdzić, czy dobrze spełniają one swoje zadanie? Jest to zwykle dosyć proste – wystarczy dokładnie przyjrzeć się całemu silnikowi. Jeżeli jakaś uszczelka układu smarowania olejem jest uszkodzona, z pewnością łatwo uda się zauważyć wyciek.

Po lokalizacji awarii warto jak najszybciej zająć się jej usunięciem. W tym celu trzeba kupić uszczelki układu smarowania olejem dopasowane do danego modelu samochodu i wersji silnikowej. Nasz sklep internetowy pozwala na wybór podzespołu idealnie dobranego do każdego auta, dzięki temu znalezienie odpowiedniej części jest dużo łatwiejsze. Oringi oraz uszczelniacze układów oleju w innym kształcie, takie jak na przykład uszczelki chłodniczki oleju, które znajdują się w naszej ofercie, pochodzą od sprawdzonych producentów i zapewnią bardzo dobrą pracę silnika.

Najczęściej zadawane pytania

Jakie uszczelki stosowane są w układzie smarowania olejem w silniku?

Nowoczesne silniki samochodowe posiadają przynajmniej kilka rodzajów uszczelek, które stanowią istotne elementy układu smarowania olejem. Najczęściej spotykanymi uszczelkami, które pojawiają się w silniku, są: uszczelki pompy oleju, uszczelki smoka, uszczelniacze wału korbowego, uszczelki chłodniczki oleju, a także wiele innych akcesoriów. Ich rola jest bardzo istotna dla działania całej jednostki napędowej, dlatego warto stale monitorować stan uszczelnień znajdujących się w silniku.

Jak rozpoznać usterkę uszczelki układu smarowania w silniku?

Usterki uszczelnień układu smarowania są bardzo łatwe do odnalezienia. Jeśli w danym miejscu dojdzie do rozszczelnienia układu, to bardzo szybko pojawi się tam wyciek oleju, którego odnalezienie nie powinno stanowić większego problemu. Należy pamiętać, by wszelkie tego typu wycieki były jak najszybciej usuwane, ponieważ są szkodliwe zarówno dla naszej jednostki napędowej, jak i dla samego środowiska naturalnego. Podczas sprawdzania stanu uszczelnień układu smarowania warto posiłkować się specjalistycznym podnośnikiem.

Z jakich materiałów wykonywane są uszczelki układu smarowania?

Uszczelki układu smarowania najczęściej wykonywane są z gumy lub z metalu powleczonego grubą warstwą gumy. Materiał ten jest jednak odporny na szkodliwe działanie oleju, wysokiego ciśnienia, które panuje w układzie, a także wysokiej temperatury. Produkty dobrej jakości są w stanie wytrzymać bardzo długo nawet w tak trudnych i niekorzystnych warunkach. Warto o tym pamiętać przy dobieraniu nowych uszczelnień do układu smarowania w naszym samochodzie.

Jakie są ceny uszczelek do układu smarowania w samochodzie?

Ceny uszczelek przeznaczonych do układu smarowania zaczynają się już od kilkunastu złotych. Końcowy koszt zakupu zależy oczywiście od rodzaju uszczelki, miejsca, do którego jest ona przeznaczona, a także marki, modelu i wersji samochodu, do którego pasuje dany produkt. W ofercie naszego sklepu internetowego znajdziecie Państwo szereg produktów najwyższej jakości, które teraz dostępne są w bardzo atrakcyjnych cenach. Zapraszamy do szybkich i wygodnych zakupów online.

Wyciek oleju w okolicach pompy oleju. Jaka może być przyczyna?

Jeśli zaobserwujemy w naszym samochodzie wyciek w okolicach pompy oleju, to bardzo prawdopodobnym źródłem tego problemu jest nieszczelność wynikająca ze zużycia lub uszkodzenia uszczelki. Olej w tym miejscu pompowany jest pod bardzo dużym ciśnieniem, przez co nawet najmniejsze uszkodzenie lub przerwanie uszczelki może prowadzić do powstania bardzo dużego i trudnego do zahamowania wycieku. Do wymiany takiej uszczelki konieczne będzie wyjęcie pompy oleju, a wcześniej wypuszczenie całego oleju, który znajduje się w układzie smarowania.

Nagrody

Ceneo
Opineo
Opineo

Dostawa

InPost
Dpd
Cargo

Płatności

tpay
Blik
Gotówką przy odbiorze