Wybierz markę:
KLIENCI, KTÓRZY KUPILI TEN PRODUKT, KUPILI RÓWNIEŻ
Powiązane kategorie produktowe
Baza wiedzy
- Samochodowy silnik benzynowy z serii MPI. Jakie opinie krążą na jego temat? Czy są to opinie słuszne?
- Skąd się bierze ten dziwny hałas dobiegający spod maski? Jak rozpoznać źródło niepokojących dźwięków pracy silnika
- W jaki sposób możecie samodzielnie wyczyścić kanały dolotowe i zawory ssące? Czy demontaż głowicy silnika jest tu konieczny?
- Jak zdiagnozować nieszczelność układu dolotowego silnika prostymi, domowymi sposobami?
- Pompka z podgrzewaczem chłodziwa, czyli prosty sposób na uniknięcie problemów z zimnym rozruchem silnika
- Uszczelniacze zaworowe do wymiany. Jak rozpoznać, że ich czas już nadszedł i czym może grozić ignorowanie ich nieszczelności?
- Benzynowy silnik FSI, czyli przykład nieudanej jednostki Volkswagena. Z jakimi problemami zmagają się jego właściciele?
FAQ
Głównym objawem uszkodzonych uszczelniaczy zaworowych jest ubytek oleju silnikowego. Może to być jednak mylący trop, gdyż taki efekt może dawać przynajmniej kilka różnych usterek w jednostce napędowej. Jeśli jednak zestawimy ten fakt ze zmianą koloru spalin na niebieski oraz wzmożonym dymieniem i charakterystycznym zapachem spalonego oleju, który pojawia się na zimnym silniku, to możemy być niemalże pewni, że problem dotyczy uszczelniaczy zaworowych.
Często można usłyszeć opinie, że uszczelniacze zaworowe w silnikach samochodowych kończą swój żywot już po około 100 tysiącach kilometrów. W większości znanych jednostek napędowych jest jednak zupełnie inaczej, a uszczelniacze zaworów są w stanie wytrzymać o wiele więcej, jednocześnie zachowując swoje właściwości i spełniając odpowiednią rolę. Kwestia żywotności tych elementów w znacznym stopniu zależy od danego silnika, a także tego, w jaki sposób jest on eksploatowany.
W niektórych jednostkach napędowych da się wymienić uszczelniacze zaworowe bez potrzeby zdejmowania głowicy. Jest to jednak dość rzadko spotykane zjawisko, gdyż wymaga dość specyficznej konstrukcji jednostki napędowej, a także wykorzystania specjalistycznych narzędzi. Znaczna większość popularnych silników wymaga zdjęcia głowicy. Dzięki temu mechanik zyska wygodny dostęp do kluczowych elementów.
Ceny uszczelniaczy zaworowych zależne są od tego, czy sprzedawane są na sztuki, czy pojedynczo. Istotny jest również rodzaj i typ danego silnika, a także producent samej części. Te wszystkie czynniki składają się na cenę końcową, która może być bardzo zróżnicowana. Ceny najtańszych uszczelniaczy trzonków zaworów zaczynają się już od kilku złotych za sztukę. Są jednak konstrukcje, które wymagają zastosowania dużo bardziej zaawansowanych rozwiązań, co wiąże się z nieco wyższymi kosztami zakupu.
Główną przyczyną uszkodzenia uszczelniaczy zaworowych jest przeciąganie interwału wymian oleju lub stosowanie oleju i niedopasowanych do danego silnika parametrach. Jeśli jeździmy na przepracowanym oleju, którego termin wymiany minął już dawno, to skutecznie niszczymy wiele elementów naszej jednostki napędowej, w tym uszczelniaczy zaworowych. Podobnie to wygląda w przypadku wlania do silnika zbyt gęstego lub zbyt płynnego oleju.