Nie wszyscy pamiętają o tym, że w układzie wspomagania krąży specjalny płyn umożliwiający działanie tego układu. Niektórzy o płynie tym przypominają sobie dopiero wówczas, gdy zaczyna wyciekać. Jakie przynosi to objawy? Po czym możecie rozpoznać krytycznie niski poziom płynu w układzie wspomagania i jak należy na to zareagować?
Wiosenne topnienie śniegu to nie tylko odwilż i powrót cieplejszych dni, ale również wyzwanie dla każdego kierowcy i jego pojazdu. Pośniegowe błoto zawiera sporo soli drogowej mogącej wraz z wodą nie tylko negatywnie wpływać na wygląd samochodu, ale przede wszystkim przyspieszać proces korozji. Jak skutecznie dbać o swój samochód w tym trudnym okresie?
Czasem już na przełomie zimy i wiosny kierowcy stają przed wyborem terminu wymiany opon zimowych na letnie. Niby wszyscy wiedzą, kiedy taka wymiana powinna nastąpić, a mimo to cały czas się na to nabieramy. Bo czy wymiana opon w marcu to dobry pomysł? A jeśli nie, to dlaczego?
Dwusprzęgłowe, automatyczne skrzynie biegów mają wśród kierowców bardzo różne opinie. To podwójne sprzęgło nie dla każdego jest zaletą, zwłaszcza gdy przychodzi do jego wymiany. Czy słusznie? Jak wygląda to w przypadku skrzyni DSG – ulubionego modelu grupy VAG?
W ostatniej dekadzie świat motoryzacji przeszedł rewolucyjne zmiany, które znacząco wpłynęły na jakość, wydajność i bezpieczeństwo pojazdów. Zmiany te są bezpośrednio związane z innowacjami w dziedzinie części samochodowych, gdzie postęp technologiczny otworzył nowe możliwości i wyzwania. Jak przekłada się to na codzienną eksploatację aut w Chełmie i okolicach?
Kolor i zapach wydobywających się rury wydechowej spalin pozwala nam zdiagnozować niejedną dolegliwość silnika. W ten sposób jesteśmy na przykład w stanie wskazać na zwiększone spalanie oleju silnikowego, co nierzadko prowadzi wprost do zdiagnozowania uszkodzenia separatora odmy.
Zdarzyło Wam się kiedyś zastanawiać nad tym, dlaczego klocki hamulcowe na przód i tył w Waszym aucie mają różną grubość? Wiecie, z czego różnica ta wynika i dlaczego w różnych pojazdach te grubsze klocki można znaleźć raz na przedniej, a raz na tylnej osi?
Chyba każdy właściciel samochodu chce, by jego pojazd służył mu jak najdłużej, zachowując przy tym wysoką wydajność i niezawodność. Niewielu jednak kierowców zdaje sobie sprawę z tego, jak ogromną rolę w osiągnięciu tego celu odgrywa regularna wymiana i konserwacja części samochodowych. Jak wygląda to w przypadku właścicieli aut z Tomaszowa Mazowieckiego?
Nierównomierny rozkład siły hamowania pojawia się z reguły właśnie w przypadku hamulców bębnowych. Niektórzy natychmiast widzą tego objawy, inni potrzebują negatywnego wyniku na przeglądzie. A co bywa najczęściej przyczyną całego problemu?
Jest teoria i jest praktyka. W teorii objawów nieszczelnych wtrysków może być wiele, ale w praktyce wielu z nich możemy w ogóle nie zauważyć. A które możemy? Czy wśród objawów nieszczelności wtrysków występują również problemy z zapłonem zimnego lub ciepłego silnika?
Zwiększony pobór oleju przez dany silnik nie brzmi jak poważny problem, ale czasem może stać się prawdziwym utrapieniem. Mamy na rynku silniki – jak 1.6 MPI – w których utrapienie to jest niemal gwarantowane, a przyczyny tego zjawiska są więcej niż oczywiste.
Pytania o to, jaki stosować olej do konkretnego silnika, pojawiają się regularnie. Szczególnie często dotyczą one tych najpopularniejszych w Polsce jednostek napędowych z rodziny TDI. I niby wszystko w tej kwestii powinno być jasne, a ciągle nie jest. Dlaczego?
Na przełomie 2019 i 2020 roku mieliśmy całą plagę problemów z silnikami 1.5 TSI. Wyposażone w nie samochody „skakały”, „zajączkowały” i „kangurowały” podczas ruszania i nie tylko. Czy problem ten udało się rozwiązać? Czy zakup auta z silnikiem 1.5 TSI można obecnie uznać za bezpieczny?
Sworznie prowadzące to małe i raczej niepozorne elementy współtworzące zestaw hamulców tarczowych. Są na tyle małe i niepozorne, że często o nich zapominany, doprowadzając tym samym do ich awarii. Jakiego rodzaju są to awarie? Jakie objawy dają „wypadające” prowadnice i jak należy postępować, gdy już się pojawią?
1. stycznia równo o północy wszyscy przywitali nowy, 2024 rok. A kierowcy? Kierowcy dodatkowo przywitali nowe regulacje wpływające na ich codzienne lub też i niecodzienne funkcjonowanie. Jakie przepisy weszły z tą datą w życie? Jak odbiją się na kierowcach i właścicielach aut?
Marzec na polskich drogach będzie miesiącem już nie zmian, ale prawdziwych rewolucji. W marcu 2024 roku wchodzą bowiem z dawna zapowiadane przepisy o konfiskowaniu pojazdów pijanym kierowcom. Będzie ostro, będzie bezwzględnie, ale zdaniem niektórych będzie też trochę niesprawiedliwie.
Ze wszystkich możliwych drgań pojawiających się w samochodzie, wibracje rozchodzące się po pedale hamulca są najłatwiejsze do zdiagnozowania. Skoro drga dźwignia hamulca, więc problemem są właśnie hamulce. A skoro hamulce, więc pewnie tarcze hamulcowe. Prawda? Niestety nie. A nawet jeśli są to tarcze, to warto byłoby najpierw określić, które dokładnie. Jak to zrobić?
W prawidłowej konserwacji samochodu najtrudniejsza jest nie sama wymiana części eksploatacyjnych, ale wyczucie momentu odpowiedniego na tę wymianę. Jeśli zrobimy to zbyt późno, może dojść do naprawdę paskudnej awarii. Wymiana których części samochodowych pozwoli kierowcom z Ełku uniknąć koniecznej wizyty w jednym z lokalnych warsztatów?
Już w pierwszym kwartale 2024 roku możemy spodziewać się oficjalnej premiery nowej opony letniej Vredestein Ultrac Pro. Ma to być model nowy nie tylko dlatego, że wyprodukowano go z myślą o sezonie 2024, ale też z uwagi na sposób jego projektowania. O co w tym chodzi?
Czy opony samochodowe mogą być jeszcze cichsze? Marka Pirelli stara się nam udowodnić, że jak najbardziej. W ich wykonaniu wyciszanie opon nie polega jednak – jak można by się spodziewać – na rozwiązaniach ograniczających opory toczenia czy modyfikujących rysunek bieżnika. W jaki sposób to robią? Czym jest system PNCS stosowany w oponach Pirelli?