Artykuły

Czyszczenie zaworu EGR
Czyszczenie zaworu EGR

Czyszczenie zaworu EGR. Kiedy należy to robić, jakich środków używać i jak dobrać je odpowiednio do stanu zabrudzenia zaworu?

Data:15-05-2021
Autor:Daniel Bień
Zawór EGR jest jedną z tych części samochodowych, które wymagają stałej kontroli i regularnej konserwacji. W tym przypadku konserwacja ta polega przede wszystkim na sprawdzaniu stanu zaworu oraz usuwaniu zabrudzeń, które z czasem zawsze się w nim pojawiają. W jaki sposób powinniście podejść do czyszczenia zaworu EGR?
Czytaj więcej >
Ciężarek naklejany czy nabijany na feldze
Ciężarek naklejany czy nabijany...

Ciężarki naklejane czy nabijane na feldze? Które będą dla Was najlepszym wyborem? Co powinniście wiedzieć na ich temat?

Data:13-05-2021
Autor:Daniel Bień
Do braku wyważenia koła może dojść z przeróżnych powodów. Jeśli powody te nie wymagają rozwiązań drastycznych, czyli wymiany felgi lub opony, problem ten rozwiązuje się za pomocą ciężarków. Jakich dokładnie? Kiedy powinniście postawić na ciężarki nabijane, a kiedy na naklejane?
Czytaj więcej >
Błąd P0401 w układzie recyrkulacji spalin
Błąd P0401 w układzie...

Błąd P0401 w układzie recyrkulacji spalin. Co oznacza wykrycie niewystarczającego przepływu spalin i jak sobie z tym poradzić?

Data:11-05-2021
Autor:Piotr Żaczek
Zawór EGR niejednemu kierowcy napsuł już wiele krwi. Choć cel jego działania jest chwalebny, część ta potrafi przysporzyć niemało problemów tak silnikowi, jak i właścicielowi auta. A jeden z takich problemów kryje się pod kodową nazwą „błąd P0401”. Co oznacza pojawienie się takiej właśnie informacji?
Czytaj więcej >

Jak Polacy wybierają ubezpieczenia komunikacyjne?

Data:09-05-2021
Autor:Redakcja iParts.pl
Decydując się na ubezpieczenie samochodu, kierowcy mogą wybierać spośród wielu różnych propozycji. Na rynku dostępne są m.in. polisy assistance, od następstw nieszczęśliwych wypadków czy ubezpieczenie szyb. Wszystkie one mają na celu ochronę naszej ruchomości, jaką jest samochód. Ale czy kierowcy w Polsce w ogóle są zainteresowani dodatkowymi usługami z zakresu ubezpieczeń komunikacyjnych?
Czytaj więcej >
Jak bezpiecznie podnieść samochód?
Podnośniki hydrauliczne do...

Bez podnośnika nie ma mechanika, czyli najprostsze sposoby na podniesienie auta i podstawowe prace przy zawieszeniu

Data:09-05-2021
Autor:Piotr Żaczek
Do tego, że wyposażenie profesjonalnych warsztatów bogate jest w różne podnośniki, podstawki czy stojaki, zdążyliśmy już przywyknąć. Ale coraz częściej tego typu urządzenia, choć w dużo prostszej formie, spotkać można również w zwykłym garażu. Dlaczego? Które z tych urządzeń mogą się sprawdzić również w Waszym przypadku?
Czytaj więcej >

Markowe zestawy części składające się z elementów od różnych producentów. Czemu tak się dzieje? Czy warto?

Data:07-05-2021
Autor:Piotr Żaczek
Regularnie pytacie nas o to, dlaczego w skład przykładowego zestawu paska rozrządu marki Bosch czy Continental wchodzą elementy od innych producentów? Czy takie rozwiązanie nie wpływa negatywnie na jakość całości i czy nie sprawi, że rozrząd będzie pracował po prostu gorzej? Naszą odpowiedź znajdziecie w tym właśnie poradniku.
Czytaj więcej >

Automatyczne hamulce postojowe, czyli funkcja Auto Hold. Czym są, jak działają i w jakich samochodach można je znaleźć?

Data:05-05-2021
Autor:Piotr Żaczek
Elektryczny hamulec postojowy to rozwiązanie znane i stosowane w samochodach osobowych mniej więcej od 2013 roku. Jakiś czas później do hamulca elektrycznego dołączyła współpracująca z nim funkcja Auto Hold, nazywana automatycznym hamulcem postojowym. Co warto o niej wiedzieć?
Czytaj więcej >

Jak samodzielnie ustalić pozycję biegunów w akumulatorze? Kiedy ich położenie może ulec zmianie i jak sobie z tym poradzić?

Data:03-05-2021
Autor:Daniel Bień
Określenie położenia biegunów w akumulatorze jest bardzo proste, ale też bardzo ważne. Pomijając już fakt, że odwrotne podpięcie baterii może się źle skończyć, ustalenie, czy mamy do czynienia z akumulatorem prawobiegunowym, czy też lewobiegunowym, jest kluczowe przy jego wymianie. Dlaczego?
Czytaj więcej >

Rodzaje tarcz hamulcowych i podstawowe zasady ich wyboru. Jaki rodzaj tarcz sprawdzi się najlepiej w Waszym aucie?

Data:01-05-2021
Autor:Daniel Bień
Ilość i różnorodność tarcz hamulcowych na rynku wtórnym wprost oszałamia. Dla jednego tylko typu – tarcz żeliwnych nacinanych – mamy do czynienia z wieloma różniącymi się od siebie modelami. I każdy z nich ma nieco inne przeznaczenie. Jak w tym wszystkim może się odnaleźć zwykły kierowca? Czym powinniście się kierować przy zakupie tarcz hamulcowych?
Czytaj więcej >

Fabryczna regeneracja części samochodowych. Na czym to polega, co nam to daje i jak wygląda sprawa z ich gwarancją?

Data:29-04-2021
Autor:Piotr Żaczek
Przez długi czas kierowcy, w których samochodach dochodziło do awarii, mieli do wyboru dwie możliwości: próbę naprawy uszkodzonej części lub kupno nowej. Jakiś czas temu każdemu z nas doszła jeszcze trzecie możliwość, czyli fabryczna regeneracja. Czy warto z niej korzystać?
Czytaj więcej >

Jak należy odczytywać poszczególne parametry techniczne tarcz hamulcowych? Jakie mają znaczenie dla kupującego?

Data:27-04-2021
Autor:Daniel Bień
Zakup tarcz hamulcowych najczęściej polega na określeniu, w jakim modelu auta mają zostać zamontowane oraz czy powinny to być tarcze pełne, wentylowane, nacinane czy jeszcze inne. Bardzo często zupełnie zapominamy o wszystkich parametrach technicznych tarcz. Czy słusznie? Co możemy z tych właśnie parametrów wywnioskować?
Czytaj więcej >

Które klocki hamulcowe najlepiej jest łączyć z nawiercanymi lub nacinanymi tarczami? Jakie połączenie uznaje się za niewskazane?

Data:25-04-2021
Autor:Daniel Bień
Spasowanie klocków i tarcz hamulcowych pozornie jest bardzo proste. Wystarczy przestrzegać zaleceń producenta auta, a wszystko będzie w porządku. Ale gdy tylko komuś przyjdzie ochota nieco poeksperymentować lub coś ulepszyć, zaczynają się wątpliwości. Tak jak w przypadku tarcz nacinanych i nawiercanych oraz pasujących do nich klocków hamulcowych.
Czytaj więcej >

Elektryczne zaciski hamulca postojowego. W jaki sposób działają, jak są zbudowane i co najczęściej się w nich psuje?

Data:23-04-2021
Autor:Piotr Żaczek
W 2013 roku firma ATE wypuściła na rynek bardzo ciekawe rozwiązanie, jakim jest zintegrowany elektryczny hamulec postojowy. Jest to część zintegrowana, ponieważ łączy w sobie element napędzający oraz sam zacisk. Jak działa tego typu rozwiązanie? Z czego jest zbudowane i jak reaguje na codzienną eksploatację?
Czytaj więcej >

Poznajcie 3 różne rodzaje filtrów przeciwpyłkowych. Jaki filtr kabinowy powinniście wybrać do swojego auta?

Data:21-04-2021
Autor:Daniel Bień
Aż trudno w to uwierzyć, ale przecież nie tak dawno temu filtry kabinowe w samochodach praktycznie nie występowały. Dziś jest to już standard o wciąż rosnących możliwościach. W ciągu ostatnich 30 lat przeszliśmy bowiem od zwykłych filtrów papierowych, poprzez filtry węglowe, aż po filtry z polifenolami, a nawet dalej. Co wyróżnia każdy z tych typów?
Czytaj więcej >

Co mówią nam oznaczenia na oponach? Jak należy je odczytywać i jak prawidłowo je interpretować?

Data:19-04-2021
Autor:Daniel Bień
Łączna powierzchnia styku samochodu z podłożem to powierzchnia wielkości kartki papieru w formacie A4. Elementami, które decydują o tym właśnie styku, są opony. Nic więc dziwnego, że tak wiele zależy od ich jakości. A jakość tę, jak i dopasowanie do konkretnego auta, możecie wyczytać z oznaczeń na oponach. W jaki sposób powinniście je odkodowywać?
Czytaj więcej >

Czy fabrycznie założoną baterię samochodową można zastąpić akumulatorem o większej pojemności?

Data:17-04-2021
Autor:Piotr Żaczek
Jedno z częstszych pytań, jakie zadajecie naszym ekspertom, brzmi: czy można założyć akumulator większy (o większej pojemności) niż ten obecny, zamontowany fabrycznie przez producenta auta? Oczywiście, jeśli tylko jego gabaryty Wam na to pozwolą. Choć najpierw powinniście się zastanowić, czemu taka zamiana ma służyć i czy większy akumulator na pewno Wam w tym pomoże.
Czytaj więcej >

Kiedy należy wymienać olej do skrzyni biegów? Jak często? Co może się stać, jeśli tej wymiany nie przeprowadzicie?

Data:15-04-2021
Autor:Daniel Bień
Każda skrzynia biegów, czy to manualna, czy automatyczna, chroniona jest przez olej przekładniowy lub specjalny płyn hydrauliczny. Olej ten, jak każdy inny płyn eksploatacyjny w Waszym samochodzie, ma ograniczoną żywotność. Czy oznacza to, że należy go wymieniać? A jeśli tak, to jak często?
Czytaj więcej >

DOT 3, DOT 4, a może DOT 5.1? Jaki rodzaj płynu hamulcowego powinniście wlewać do swojego auta?

Data:13-04-2021
Autor:Daniel Bień
Mogłoby się wydawać, że o płynach hamulcowych, a szczególnie o doborze płynów hamulcowych powiedziano i napisano już wszystko. Jednak z ilości pytań, jakie w tym właśnie temacie od Was dostajemy, wynika, że jak dotąd nie zrobiono tego należycie. Niniejszym postanowiliśmy to zmienić. A więc, jak prawidłowo dobrać płyn hamulcowy?
Czytaj więcej >

Duże zestawy narzędziowe. Ile warto dać za walizkę, dzięki której możecie samodzielnie dokonywać wielu napraw?

Data:11-04-2021
Autor:Piotr Żaczek
Jest wiele narzędzi, które przydają się w każdym garażu. Jeśli chcecie samodzielnie zajmować się swoim autem, potrzebujecie kluczy, śrubokrętów i młotków, jednak podstawą zawsze będzie duży, dobrze skompletowany zestaw narzędziowy w walizce. Dlaczego? Co koniecznie powinno się w nim znaleźć?
Czytaj więcej >

Amortyzatory olejowe czy gazowo-olejowe? Które wybrać? Odpowiadamy na ważne pytania klientów!

Data:09-04-2021
Autor:Daniel Bień
Dość często pytacie nas o to, jakiego rodzaju amortyzatory powinniście wybrać do swojego auta. Czy postawić na olejowe, jako te bardziej sprawdzone, czy też może zdecydować się na nowocześniejszą konstrukcje gazowo-olejową? Od czego w ogóle powinien zależeć Wasz wybór? Otóż, powinien on zależeć od kilku ważnych czynników. Jakich?
Czytaj więcej >
1  Poprzenia  1  2  3  4  5  6  7  8  9  Następna  41