Wybierz typ samochodu marki Mitsubishi COLT VI (Z3_A, Z2_A)
Zamienne części samochodowe do Mitsubishi Colt VI
Mitsubishi Colt produkowany w latach 1978-2012 był przez wiele lat jednym z najpopularniejszych samochodów japońskiego koncernu w Europie. Do 1993 roku auto zaliczano do samochodów klasy kompakt (segment C). Jednak szósta generacja Colta była pierwszą, która trafiła do aut segmentu B. Mitsubishi Colt VI został zaprezentowany w 2003 roku podczas Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Genewie. Głównym autorem projektu stylistycznego auta był Olivier Boulay.
Mitsubishi Colt był pierwszym samochodem zbudowany przez japoński koncern we współpracy z marką DaimlerChrysler. Colta zbudowano na tej samej płycie podłogowej co Smarta Forfour. W Japonii auto oferowano również w wersji przedłużonej, pod nazwą Colt Plus. Stylistyka samochodu została opracowana zgodnie z kierunkiem Jet Fighter, który został zapoczątkowany podczas prac nad Mitsubishi Lancer VIII. Było to widocznie szczególnie po przeprowadzonym w 2008 roku face liftingu auta, kiedy to zupełnej modernizacji poddano m.in. przód oraz tył samochodu, a także wnętrze Colta.
Pod maską Mitsubishi Colt montowano silniki benzynowe 1.1 o mocy 55 KM, 1.3 o mocy 70 KM, a także 1.5 o mocy 80 i 110 KM. W gamie jednostek wysokoprężnych znalazł się silnik o pojemności 1.5 DID generujący 50 oraz 70 KM.
Mitsubishi Colt mogło się pochwalić dość bogatym wyposażeniem, jak na auto w swojej klasie, oraz ciekawą stylistyką wnętrza. Części oraz materiały wykończeniowe były wystarczającej jakość. Należy pamiętać, że Colt był samochodem typowo miejskim, a więc użytkowym, nie zaś autem klasy średniej czy też limuzyną. Colt oferował optymalnie zestrojone zawieszenie oraz niezłe przyspieszenie. Cała konstrukcja została bardzo dobrze zabezpieczona antykorozyjnie, a podzespoły i elementy mechaniczne gwarantowały wysoką niezawodność. Minusem Colta były na pewno silniki, a zwłaszcza ich głośna praca. Szybkiemu zużyciu ulegały m.in. cięgna skrzyni biegów oraz tarcze hamulcowe.
Mitsubishi Colt VI konkurował na rynku m.in. z Nissanem Micrą, Toyotą Yaris, Renault Clio, Volkswagenem Polo, Skodą Fabią, Oplem Corsą czy też Mazdą 2.
Legenda
Typ pojazdu | Kod silnika | Rodzaj paliwa |
Rok produkcji | Pojemność silnika [ccm] |
Moc silnika [kW] |
Moc silnika [KM] |
---|---|---|---|---|---|---|
1.1 | 3A91 | benzyna | 2004.10 - 2012.06 | 1124 | 55 | 75 |
1.3 | 4A90 | benzyna | 2004.06 - 2012.06 | 1332 | 70 | 95 |
1.3 Flexfuel | Benzyna / metanol | 2008.10 - 2012.06 | 1332 | 70 | 95 | |
1.3 LPG | 4A90 | Benzyna / gaz samochodowy (LPG) | 2004.06 - 2012.06 | 1332 | 70 | 95 |
1.5 | 4A91 | benzyna | 2004.06 - 2012.06 | 1499 | 80 | 109 |
1.5 CZT | 4G15T | benzyna | 2005.03 - 2012.06 | 1468 | 110 | 150 |
1.5 DI-D | OM 639.939 | olej napędowy | 2004.08 - 2012.06 | 1493 | 50 | 68 |
1.5 DI-D | OM 639.939 | olej napędowy | 2004.08 - 2012.06 | 1493 | 70 | 95 |