Cechy produktów

Hamulce pneumatyczne

Hamulec pneumatyczny to system, w którym za uruchomienie hamulca odpowiada siła powietrza, które wytwarzane jest przez kompresor. Po naciśnięciu na pedał hamulca ciśnienie poprzez elektrozawór przekazywane jest na zaciski hamulcowe.
Czytaj więcej >

Hamulce tarczowe na osi tylnej

Najnowsze zastosowanie układu hamulcowego na tylną oś. Od niedawna montowane są na niej hamulce tarczowe, które są mniej awaryjne niż bębny hamulcowe. Hamulce tarczowe montowane na tylnej osi są także dużo bardziej wytrzymałe i mogą wytrzymywać większe obciążenia.
Czytaj więcej >

Hamulec bębnowy

Rodzaj hamulca zamkniętego, w którym hamowanie odbywa się za pomocą dwóch szczęk pokrytych warstwą cierną. Po naciśnięciu na hamulec, szczęki dotykają wewnętrznej powierzchni bębna hamulcowego, który obraca się wraz z wałem osi. Typ hamulca najczęściej spotykany na tylnej osi pojazdów.
Czytaj więcej >

Hamulec pomocniczy (ręczny)

Hamulec pomocniczy to potocznie zwany hamulec ręczny, który jest obowiązkowy w każdym samochodzie. Jego zadaniem jest podniesienie bezpieczeństwa, szczególnie podczas postoju oraz ruszania samochodem pod wzniesienie.
Czytaj więcej >

Hamulec silnikowy - system hamowania silnikiem

System hamowania silnikiem, czyli powolnego zmniejszania obrotów po puszczeniu gazu. Jego działanie odbywa się poprzez zamknięcie przepustnicy umieszczonej na układzie wydechowym, dzięki czemu silnik delikatnie się dławi i nie podnosi swoich obrotów, a co za tym idzie nie zwiększa swojej prędkości.
Czytaj więcej >

Hamulec tarcza / bęben

Hamulec tarcza / bęben, czyli potocznie zwane tarczobębny, to połączenie hamulców bębnowych, z których szczęki pokryte okładzinami wyhamowują koło, a dodatkowo na zewnętrznej części bębna znajduje się tarcza hamulcowa, którą zatrzymują standardowo klocki hamulcowe montowane zewnętrznie w zacisku.
Czytaj więcej >

Hamulec zasadniczy

Hamulec zasadniczy to standardowy typ hamulca uruchamianego poprzez wciśnięcie przez kierowcę pedału hamulca. Jego zadaniem jest zmniejszenie prędkości samochodu podczas jazdy oraz zatrzymania samochodu. Hamulec zasadniczy wyhamowuje wszystkie cztery koła na raz.
Czytaj więcej >

Hydrauliczny układ hamulcowy

Hydrauliczny układ hamulcowy to najbardziej podstawowy system, który działa na zasadzie prasy hydraulicznej. Po naciśnięciu hamulca przez kierowcę, płyn znajdujący się w układzie hamulcowym tłoczony jest do tłoków umieszczonych w zaciskach hamulcowych, dzięki czemu samochód zwalnia. Same tłoczki hamulcowe są różnej wielkości - przód hamuje szybciej ponieważ posiada większe tłoczki.
Czytaj więcej >

Hydrauliczny wzmacniacz siły hamowania

Hydrauliczny wzmacniacz siły hamowania to inna odmiana serwa, który odpowiedzialny jest za wzmocnienie siły hamowania po naciśnięciu pedału hamulca przez kierowcę. Hydrauliczny wzmacniacz działa przy pomocy płynu hamulcowego, który zostaje sprężony przez pompę.
Czytaj więcej >

Jednorurowy system tłumienia drgań zawieszenia

System jednorurowy Upside Down zastosowany jest w amortyzatorach gazowych, gdzie cała reakcja na tłumienie odbywa się wewnątrz jednej rury za pomocą sprężonego gazu i oddzielonego tłokiem swobodnym – oleju. Poprzez takie zastosowanie amortyzator mniej się nagrzewa podczas pracy.
Czytaj więcej >
1  Poprzednia  5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13  Następna  29