Artykuły

Jakie są najpopularniejsze konstrukcje piast i łożysk stosowane przez producentów samochodów?

Piasta koła wraz z łożyskiem to podstawowe elementy łączące koła z samochodem, dzięki którym koło może się swobodnie obracać. Koła samochodowe od samego początku rozwoju motoryzacji montowano na osiach za pomocą piast. Obecnie, pod względem konstrukcyjnym, można wyróżnić dwa podstawowe rodzaje piast i łożysk kół samochodowych. Jakie to rodzaje?
Czytaj więcej >

Trzy generacje łożysk piast kół. Czym się one charakteryzują?

Na przestrzeni lat producenci samochodów dążyli i nadal dążą do maksymalnego uproszczenia konstrukcji, podniesienia niezawodności oraz zapewnienia użytkownikom niemal całkowitej bezobsługowości niektórych podzespołów auta. Ich starania doprowadziły między innymi do innowacyjnych zmian w konstrukcji łożysk w piastach kół, które możemy obecnie podzielić na trzy generacje. Sprawdźmy, czym się one charakteryzują.
Czytaj więcej >

Czy wymiana miski olejowej we własnym zakresie jest możliwa i jak ją przeprowadzić?

Miska olejowa to w wielu samochodach prawdopodobnie najniżej zamontowany element jednostki napędowej. Położenie miski olejowej ma ogromny wpływ na jej częste uszkodzenia i wiążące się z tym wycieki oleju. W przypadku pojawienia się jakichkolwiek symptomów świadczących o uszkodzeniu miski olejowej, należy bezzwłocznie przystąpić do naprawy tego podzespołu.
Czytaj więcej >

Jakie są najczęstsze uszkodzenia miski olejowej i jak się przed nimi uchronić?

Uszkodzona miska olejowa to awaria, której w żadnym wypadku nie można bagatelizować, podobnie jak jakichkolwiek wycieków oleju z jednostki napędowej. Jeśli chodzi o uszkodzenia samej miski olejowej, to mają one zazwyczaj charakter mechaniczny. Najczęściej powstają w samochodach z obniżonym zawieszeniem, ponieważ podczas jazdy takim autem nisko położone podwozie często zahacza o jakiś element infrastruktury drogowej, a wszyscy doskonale wiemy, że polskie drogi nie należą do najlepszych.
Czytaj więcej >

Jakie są podstawowe różnice pomiędzy suchą, a mokrą miska olejową?

Miska olejowa to jeden z wielu elementów jednostki napędowej samochodu montowany przeważnie pod wałem korbowym. Jest to specjalny pojemnik, w którym składowany jest olej smarujący silnik. Obecnie w samochodach wyposażonych w silnik czterosuwowy z tłokiem posuwisto-zwrotnym stosuje się dwa typy smarowania.
Czytaj więcej >

Jak działają szczęki hamulcowe oraz cały układ hamulców bębnowych?

Hamulec bębnowy to dość prosta, lecz nadal skuteczna konstrukcja, znacząco wpływająca na bezpieczeństwo podczas jazdy. Mimo mało skomplikowanej konstrukcji są one o wiele bardziej trwalsze od hamulców tarczowych. Na czym więc polega specyfika ich działania?
Czytaj więcej >

Jak wymienić szczęki oraz bębny hamulcowe i czy można to zrobić samemu?

Prawidłowo eksploatowane i konserwowane hamulce bębnowe mogą wytrzymać przebieg nawet 150 000 km. Jednak wcześniej czy później ulegną one zużyciu i będzie potrzebna ich wymiana. Jak ją przeprowadzić?
Czytaj więcej >

Jak zamocować szczęki w hamulcach bębnowych?

Z punktu widzenia fizyki proces hamowania polega na zmianie energii kinetycznej poruszającego się pojazdu na energię cieplną wytwarzaną w miejscu styku okładzin hamulcowych z wewnętrzną powierzchnią bębna hamulcowego. Pod względem konstrukcyjnym hamulce bębnowe można podzielić na kilka rodzajów. Przy różnych parametrach obu szczęk hamulcowych można uzyskać ich odmienną skuteczność działania w zależności od przyjętego układu zamocowania szczęk oraz cylinderków hamulcowych.
Czytaj więcej >

Jakie są najczęstsze czynniki wpływające na uszkodzenie szczęk hamulcowych oraz innych elementów hamulca bębnowego?

Układ hamulcowy w samochodzie to jeden z najważniejszych systemów, od którego sprawności zależy bezpieczeństwo zarówno kierowcy oraz pasażerów, jak i innych użytkowników dróg. Bębny hamulcowe to nadal popularny element systemu hamulcowego (szczególnie w małych samochodach o niewielkiej mocy silnika i małej masie), montowany zazwyczaj na tylnej osi pojazdu. Jedną z ich części składowych są szczęki hamulcowe, które podobnie jak inne elementy układu hamulcowego ulegają z czasem zużyciu.
Czytaj więcej >

Jakie są najczęstsze uszkodzenia pompy wody?

Żywotność pompy wody mieści się zazwyczaj w czasie trwałości napędu rozrządu (od 60 do 160 tysięcy kilometrów) lub nawet go przewyższa. Najczęstsze awarie bądź usterki w wirnikowych pompach układu chłodzenia wynikają przeważnie z błędów w ich eksploatacji lub montażu podczas dokonywanej wymiany. Uszkodzeniu zazwyczaj ulega łożyskowanie lub uszczelnienia. Jakie są najczęstsze problemy z pompą wody w samochodzie?
Czytaj więcej >
1  Poprzenia  5  6  7  8  9  10  11  12  13  Następna  35