Wybierz markę:
Tanie łączniki stabilizatora w iParts.pl
Kolejnym istotnym elementem zawieszenia każdego samochodu jest łącznik stabilizatora. Sam łącznik kosztuje niewiele, jednak jego wymiana to zazwyczaj złożony i pracochłonny proces. Warto więc postawić na element z wyższej półki, pochodzący od sprawdzonych producentów zawieszenia samochodowego. W iParts.pl znajdziesz największą ofertę łączników stabilizatora w Polsce. Możesz wybierać z produktów znanych producentów do wszystkich marek i modeli aut.
Łącznik stabilizatora w samochodzie
Łączniki stabilizatora są najczęściej montowane na osi przedniej i tylnej. W zależności od modelu auta mogą się między sobą różnić długością, sztywnością, kształtem oraz grubością. Im stabilizator w samochodzie jest grubszy, tym większe obciążenia przenosi na pozostałe elementy zawieszenia. Łącznik drążków stabilizatora to dość delikatna konstrukcja, która jest wrażliwa na kiepskiej jakości drogi. Zbyt dziurawa nawierzchnia jest w stanie doprowadzić do szybkiego zużycia łączników już po przejechaniu 10 – 20 tys. km. W skład konstrukcji łącznika stabilizatora wchodzą przeguby kulowe oraz elementy gumowe, które mają za zadanie tłumić i absorbować drgania przenoszone z nawierzchni drogi przez koła.
Sposób działania łącznika stabilizatora
Łącznik stabilizatora to część, która – jak sama nazwa wskazuje – łączy stabilizator z wahaczem bądź bezpośrednio z amortyzatorem. Sam stabilizator natomiast, sprawuje niezwykle ważną funkcję w układzie zawieszenia, odpowiada on bowiem za przeciwdziałanie przechyłom poprzecznym samochodu w czasie jazdy po łuku. Tym samym, zmniejszając przechył i obciążenie pojedynczych kół w zakręcie, przenosi rolę przyczepności na wszystkie koła. Zastosowanie wyłącznie przedniego stabilizatora i łączników w samochodzie może być przydatne wyłącznie w autach prowadzonych przez mało doświadczonych kierowców. Takie rozwiązanie spowoduje podsterowność samochodu, a także sprawi, że pojazd będzie się zachowywał neutralnie w zakrętach dzięki zwiększeniu przyczepności tylnej osi.
Typowe usterki łącznika stabilizatora w samochodzie
Warto pamiętać o regularnej wymianie łączników stabilizatora, ponieważ usterki tych komponentów mogą się objawić niepewnym i niestabilnym zachowaniem podczas manewru skręcania, tym samym powodując niebezpieczne zachowania na drodze. Dzieje się tak, ponieważ praca stabilizatora będzie niwelowana przez luzy na łącznikach.
Usterkę łącznika stabilizatora można rozpoznać po uszkodzonych elementach gumowych na końcach łącznika oraz po charakterystycznych odgłosach dobiegających z zawieszenia, a więc piskach, stukach i skrzypieniu w okolicach kół podczas jazdy po nierównych nawierzchniach lub w czasie pokonywania zakrętów. Luzy na łącznikach stabilizatora zmniejszają precyzję i skuteczność pracy stabilizatora poprzecznego, co w efekcie prowadzi do utraty stabilności samochodu. Stan techniczny elementów zawieszenia należy weryfikować co 15 tys. km lub co dwa lata.
Popularni producenci łączników stabilizatora
- Febi Bilstein
- Lemforder
- TRW
- Mapco
- SWAG
- Meyle
- Yamato
- JP Group
- Delphi
- Ruville
iParts.pl posiada pełną ofertę łączników stabilizatora, w której znajdziesz produkty do praktycznie każdej marki samochodu. Otrzymasz wysokiej jakości i zarazem tani łącznik stabilizatora do swojego samochodu, który zapewni Ci długą i bezproblemową jazdę nawet w wymagających warunkach drogowych.
Powiązane kategorie produktowe
- drążek stabilizatora
- stabilizator zawieszenia
- elementy mocujące stabilizatora
- wahacz
- sworzeń wahacza
- tuleja wahacza
Oferujemy łączniki stabilizatora najlepszych światowych producentów. Wszystkie dostępne łączniki stabilizatora są fabrycznie nowe i dołączamy do nich pełną gwarancję producenta (12 lub 24 miesięcy). W przypadku problemów z odpowiednim doborem elementu do konkretnego auta służymy profesjonalną pomocą techniczną. Zapewniamy najwyższą jakość wszystkich produktów i szybką realizację zamówienia.
Polecane akcesoria do układu zawieszenia:
KLIENCI, KTÓRZY KUPILI TEN PRODUKT, KUPILI RÓWNIEŻ
Powiązane kategorie produktowe
Baza wiedzy
- Stuki w zawieszeniu. Co jest najczęstszą przyczyną ich pojawiania się? Jak możecie je sami zdiagnozować?
- Podstawowe typy zawieszenia samochodowego. Które z nich najczęściej wykorzystywane są w naszych samochodach?
- Kompleksowa obsługa zawieszenia - gdzie szukać części?
- Zawieszenie samochodu: wahacze, tuleje, sworznie i łączniki stabilizatora
- Zbieżność kół – na co wpływa, jak sprawdzić i ustawić?
- Jeździsz samochodem z belką skrętną? Sprawdź, na jakie objawy jej zużycia powinieneś szczególnie uważać
- System Acceleration Slip Regulation i jego znaczenie dla bezpieczeństwa jazdy
FAQ
Stabilizator ma za zadanie ograniczać możliwość przechylenia się samochodu. Zabezpiecza dzięki temu pojazd przed zbyt mocnym przychylaniem się w zakrętach lub sytuacjach, kiedy jedno koło znajduje się wyżej niż drugie na tej samej osi.
W zasadzie jedynym objawem zużytego łącznika stabilizatora jest stukanie, które da się słyszeć w sytuacjach, gdy najedziemy jednym kołem na nierówność. Charakterystyczny stuk oznajmia nam, że elementy gumowe znajdujące się w łączniku stabilizatora uległy zniszczeniu.
Łączniki stabilizatora można wymienić w bardzo prosty sposób. Często nawet nie potrzebujemy podnośnika, natomiast wystarczy mocno skręcić koła, dzięki czemu będziemy mieli dostęp do łączników. Jeśli natomiast pomagamy sobie podnośnikiem, to pamiętajmy by nie dokręcać śrub łącznika stabilizatora wcześniej, niż dopiero w momencie, w którym auto będzie stało na kołach.
Nie jest to konieczne, jednak jeśli łącznik z jednej strony zaczął wydawać dźwięki świadczące o jego zużyciu to możemy mieć pewność, że z drugiej strony stanie się to samo i to prawdopodobnie w niedługim czasie.
Powodem może być zużyty łącznik stabilizatora. Charakterystycznym objawem jest stukanie po jednej stronie, objawiające się w sytuacji gdzie najedziemy tylko jednym kołem osi na nierówność. Wynika to z charakterystyki pracy stabilizatora oraz łączników.
Cena łącznika stabilizatora mieści się w zakresie od 20 do 340 zł. Koszt zależny jest od zastosowanych rozwiązań, jego budowy oraz przeznaczenia. Najdroższe są najbardziej skomplikowane rozwiązania, które wymagają wykorzystania zaawansowanych technologii podczas produkcji.