Części Mazda 3

Mazda 3 II (2008-2013)

Mazda 3 IIDruga odsłona Mazdy 3 miała miejsce w Los Angeles w 2008 roku. Pierwowzorem dla tego auta był prototyp zaprezentowany rok wcześniej, noszący taką samą nazwę. Druga generacja Mazdy 3 nawiązywała stylistycznie do swojej poprzedniczki. Za podstawę podczas budowy posłużyła ta sama płyta podłogowa C1, opracowana wraz z koncernem Ford oraz Volvo. Samochód trafił do sprzedaży jako 4-drzwiowy sedan oraz 5-drzwiowy hatchback. Za projekt nowej odsłony Mazdy 3 odpowiadał Kunihiko Kurisu.

Mazda 3 II-generacji urosła względem poprzedniej wersji. W 2011 roku, w wyniku przeprowadzonego face liftingu, zmieniono przedni zderzak, w którym zamontowano okrągłe światła przeciwmgłowe, a także tylny zderzak, dzięki czemu uzyskano łatwiejszy dostęp do bagażnika.

Japoński producent zaoferował aż 10 wersji wyposażenia samochodu (Comfort, Exclusive, Exclusive Plus, Navi Plus, Sport, Neo, Maxx, Maxx Sport, SP20 oraz SP25). Zastosowane materiały wykończeniowe oraz części w Mazda 3 II mogą się podobać. W standardowym wyposażeniu samochodu znalazły się m.in. ABS z EBD i TCS, elektrycznie regulowane szyby przednie, cztery poduszki powietrzne, radio CD oraz klimatyzacja. Za odpowiednią cenę można było doposażyć auto m.in. w podgrzewane fotele, nawigację satelitarną, elektrycznie regulowane lusterka zewnętrzne, tempomat czy też komputer pokładowy.

W gamie jednostek napędowych znalazły się silniki benzynowe o pojemności od 1.5 R4 do 2.5 l R4, generujące moc od 111 do 168 KM. Najmocniejsza benzyna 2.3 Turbo oferowała kierowcy moc 264 KM. Dostępne jednostki wysokoprężne to 1.6 CD o mocy 115 KM, także dwa motory 2.2 DOHC o mocach 150 oraz 185 KM. Proponowane jednostki współpracowały z 4-, 5- i 6-biegowymi skrzyniami automatycznymi oraz z 5- i 6-stopniowymi przekładniami manualnymi.

Części Mazda 3 II:

Sprawdź ofertę części do różnych modeli Mazdy 3

Mazda 3 IV (od 2018)

Mazda 3 to kompaktowy samochód z segmentu C (niższa klasa średnia), bezpośredni następca znanej serii 323. Podobnie jak poprzednik seria 3 stała się niekwestionowanym sukcesem rynkowym.

Mazda 3 IV zadebiutowała na rynku motoryzacyjnym 28 listopada 2018 roku w Los Angeles. Wraz z jej debiutem pojawił się również nowy silnik Skyactiv–X. Jego cechą charakterystyczną jest zapłon iskrowy z silników benzynowych, a także samoczynny zaczerpnięty z silników diesla. Jednostka napędowa Mazdy łączy więc w sobie zarówno cechy silnika benzynowego, czyli dobre przyśpieszenie, jak i diesla, czyli np. duży moment obrotowy.

W ofercie Mazdy nie zabrakło jednak tradycyjnego wolnossącego silnika benzynowego 2.0 Skyactiv–G o mocy 122 KM, a także jednostki wysokoprężnej 1.8 Skyactiv–D, która jednak nie była dostępna w Polsce. Silniki współpracują z 6-biegową manualną skrzynią biegów lub z 6-biegową przekładnią automatyczną.

Mazda 3 czwartej generacji w wersji hatchback zaoferowała kupującym mniejszy bagażnik w porównaniu z poprzednikiem. Przestrzeń bagażowa zmniejszyła się z 364 l do 351 l. Zwiększono natomiast bagażnik w sedanie z 419 l do ok. 450 l.

Mazda 3 4 generacji była dostępna w pięciu wersjach wyposażenia: Kai, Kanjo, Hikari, Enso oraz 100TH ANNIVERSARY (seria limitowana). Standardowo oferowano m.in.: felgi aluminiowe, tapicerkę materiałową w kolorze czarnym, elektromechaniczny hamulec postojowy z funkcją AutoHold, alarm antywłamaniowy, przednie poduszki powietrzne, boczne poduszki powietrzne z kurtynami powietrznymi, aktywny tempomat, poduszkę kolanową dla kierowcy, układ HLA oraz system monitorowania ciśnienia w ogumieniu (TPMS).

Części Mazda 3 IV:

Mazda 3

Mazda 3 to kompaktowy samochód osobowy zaliczany do niższej klasy średniej (segment C). Samochód produkowany od 2003 roku stał się następcą znanej i lubianej serii 323, i podobnie jak ona odniósł spory sukces rynkowy. Mazdę 3 zbudowano na platformie C1, która była autorstwem zarówno Mazdy, jak i koncernu Volvo oraz Ford. W 2018 roku pojawiła się czwarta generacja Mazdy serii 3.

Mazda 3 I (2003-2009)

Mazda 3 IPierwowzorem dla Mazdy 3 pierwszej generacji był koncepcyjny model MX-Sportif. Kompaktowa Mazda 3 I została zaprezentowana szerszej publiczności w 2003 roku podczas genewskich targów motoryzacyjnych. Jej projektantem został Hasip Girgin. W początkowych latach produkcji Mazda dostępna była wyłącznie jako 5-drzwiowy hatchback. W 2004 roku pojawiła się również 4-drzwiowa wersja sedan. W 2006 roku zaprezentowano sportową wersję samochodu oznaczoną skrótem MPS, która w Stanach Zjednoczonych znana była pod nazwą Mazda Speed 3, a w Japonii jako Mazda Speed Axela. Sportowa odmiana Mazdy 3 dysponowała silnikiem benzynowym 2.3 l o mocy 263 KM.

W 2006 roku samochód został poddany niewielkiemu face liftingowi. Zmieniono m.in. wystrój wnętrza auta. Użyte materiały oraz części w Mazda 3 I były dobrej jakości i poprawnie spasowane. Japoński producent zaoferował 4 wersje wyposażenia (Touring, Exclusive, Active, MPS). W standardowym wyposażeniu Mazdy znalazły się m.in. klimatyzacja, 4 poduszki powietrzne, ABS czy też elektrycznie sterowane szyby przednie oraz lusterka zewnętrzne.

W gamie dostępnych silników znalazły się jednostki benzynowe 1.4 o mocy 84 KM, 1.6 o mocy 105 KM, 2.0 o mocy 150 KM oraz 2.3 o mocy 156 KM, a także jednostki wysokoprężne 1.6 CD o mocy 109 KM oraz 2.0 CD o mocy 143 KM. Napęd na przednią oś był przekazywany za pomocą 4- i 5-biegowej skrzyni automatycznej lub 5- i 6-stopniowej przekładni manualnej.

Bezpośrednią konkurencją Mazdy 3 na rynku były modele Citroen C4, Fiat Bravo, Honda Civic, Kia Ceed, Opel Astra H, Renault Megan czy też VW Golf V.

Części Mazda 3 I:

Mazda 3 III (2013-2018)

Mazda 3 IIITrzecia generacja Mazdy 3 wjechała na salony w 2013 roku. Projektem stylistycznym nadwozia auta zajął się Koichi Tabata. Wykorzystano w nim styl KODO (Dusza w ruchu), który wcześniej zastosowany podczas projektowania modelu CX-5 oraz 6. Cechą charakterystyczną Mazdy 3 stała się atrapa chłodnicy z chromowaną poprzeczką. Samochód standardowo wypuszczono na rynek jako 4-drzwiowy sedan oraz 5-drzwiowy hatchback.

W nowej Mazdzie 3 znacznie poprawiono właściwości jezdne. Zwiększono o 30 proc. sztywność nadwozia oraz zmodernizowano zawieszenie. Rozstaw osi auta wynosi 2700 mm. W 2013 roku zadebiutowała również wersja Mazdy z napędem hybrydowym (Skyactive-Hybrid), wyposażona  w silnik benzynowy o pojemności 2.0 l o mocy 99 KM wspomagany przez napęd elektryczny o mocy 82 KM.

Polską ofertę silnikową otwiera jednostka benzynowa o mocy 100 KM współpracująca z 6-biegową skrzynią manualną. Dostępny jest również motor SkyActiv-G rozwijający 120 KM. Najmocniejszą jednostką w japońskiej ofercie jest benzyna o pojemności 2.0 l i mocy 165 KM dostępny ze skrzynią manualną. Silnik posiada system i-ELOOP, który skutecznie redukuje zużycie paliwa.

Japoński koncern zaoferował odbiorcom 4 podstawowe wersje wyposażenia (SkyGo, SkyMotion, SkyEnergy oraz SkyPassion). Po raz kolejny użyto materiałów oraz części w Mazda 3 III bardzo dobrej jakości i odpowiednio spasowanych. Bazowe wyposażenie kompaktowego samochodu w wersji SkyGo zawiera m.in. 6 poduszek powietrznych, ABS, TPMS, HLA, elektrycznie sterowane szyby, niezły system audio, klimatyzację manualną, wielofunkcyjną kierownicę czy też system Start&Stop. Wyposażenie opcjonalne jest naprawdę imponujące i jest w stanie zaspokoić potrzeby praktycznie każdego kierowcy.

Mazda 3 to bardzo dobra konstrukcja w swej klasie, która odniosła spory sukces na światowym rynku samochodowym. Jej obecna konkurencja to m.in. Fiat Tipo, Ford Focus, Honda Civic, Kia Ceed, Renault Megan czy też Toyota Auris.

Części Mazda 3 III: