Lokalizacja w aucie:
OŚ PRZEDNIA
Lokalizacja w aucie:
OŚ TYLNA
2 produktów
Zdarzyło Wam się kiedyś zastanawiać nad tym, dlaczego klocki hamulcowe na przód i tył w Waszym aucie mają różną grubość? Wiecie, z czego różnica ta wynika i dlaczego w różnych pojazdach te grubsze klocki można znaleźć raz na przedniej, a raz na tylnej osi?
czytaj więcej >Na rynku części zamiennych dostępnych jest kilka rodzajów klocków, które różnią się pomiędzy sobą przede wszystkim materiałem wykonania, ale także parametrami hamowania. Jaki rodzaj klocków hamulcowych będzie najbardziej odpowiedni do naszego samochodu?
czytaj więcej >Pozornie na przestrzeni ostatnich kilkudziesięciu lat klocki hamulcowe zmieniły się bardzo niewiele. Mają niemal ten sam kształt i dokładnie tę samą zasadę działania. Ale to tylko pozór, co najlepiej widać po klockach hamulcowych marki TRW. Po długim okresie panowania klasycznych klocków, TRW wprowadziło na rynek klocki COTEC, a następnie jeszcze doskonalsze DTEC. W czym tkwi ich sekret? Czy naprawdę są to modele znacząco lepsze od standardowych klocków hamulcowych?
czytaj więcej >Układ hamulcowy jest jednym z głównych układów w samochodzie, który ma bezpośredni wpływ na bezpieczeństwo kierowcy oraz pasażerów. Niesprawne hamulce są w stanie doprowadzić do powstania niebezpiecznej sytuacji na drodze, dlatego warto regularnie kontrolować stan całego układu.
czytaj więcej >Klocki hamulcowe to jedne z kluczowych elementów samochodowego układu hamulcowego, pełniące funkcję czynną tego układu. Klocki odpowiadają bezpośrednio za wyhamowanie oraz zatrzymanie pojazdu do prędkości zerowej. Ich podstawową częścią jest specjalny materiał cierny, który ściśle współpracuje z powierzchnią cierną tarczy hamulcowej. ...