Znajdź części

Krok 3 - By ułatwić wybór typu auta, m.in. informacje na temat mocy swojego pojazdu znajdziesz w dowodzie rejestracyjnym w rubrykach P.1, P.2, P.3.

Strona dowodu rejestracyjnego
1
Niepoprawne pole
2
Niepoprawne pole
3
Niepoprawne pole

Klocki hamulcowe DTEC od TRW. Jak doszło do ich powstania i czym różnią się one od standardowych klocków hamulcowych?

Pozornie na przestrzeni ostatnich kilkudziesięciu lat klocki hamulcowe zmieniły się bardzo niewiele. Mają niemal ten sam kształt i dokładnie tę samą zasadę działania. Ale to tylko pozór, co najlepiej widać po klockach hamulcowych marki TRW. Po długim okresie panowania klasycznych klocków, TRW wprowadziło na rynek klocki COTEC, a następnie jeszcze doskonalsze DTEC. W czym tkwi ich sekret? Czy naprawdę są to modele znacząco lepsze od standardowych klocków hamulcowych?

Klocki hamulcowe DTEC od TRW - opinie, czy i dlaczego warto?

Od COTEC do DTEC, czyli ewolucja klocków hamulcowych TRW

Klocki hamulcowe wszystkich praktycznie najważniejszych światowych producentów przez wiele lat radziły sobie na tyle dobrze, że to właśnie hamulce tarczowe stały się dominującym rozwiązaniem stosowanym powszechnie w samochodach osobowych i nie tylko. Jednak standardowe klocki miały też zawsze swoje wady, z którymi – z braku alternatywy – zarówno producenci aut, jak i sami kierowcy, musieli po prostu jakoś sobie radzić. Wadami tymi są:

  • mieszanki z dużą zawartością metali,
  • spore wibracje i hałas powstające przy hamowaniu,
  • generowanie dużej ilości pyłów o właściwościach korozyjnych,
  • gorsza efektywność w okresie tzw. docierania się.

I było tak aż do momentu, gdy TRW zaprezentowało klocki hamulcowe wykonane w technologii COTEC, a następnie DTEC. Na czyn polegała ich innowacyjność?

COTEC to opracowana przez markę TRW powłoka cierna wyraźnie zwiększająca bezpieczeństwo w tym newralgicznym momencie tuż po wymianie starych, zużytych klocków hamulcowych na nowe. Po takiej właśnie wymienia, kiedy klocki poddawane były tzw. docieraniu (dopasowaniu do tarcz hamulcowych), efektywność hamulców zawsze była niższa. Odkąd TRW zaczęło pokrywać swoje klocki hamulcowe powłoką COTEC, problem ten przestał być aktualny. Powłoka COTEC pozwala bowiem na:

  • skrócenie drogi hamowania nawet o 7 metrów,
  • lepszy kontakt klocka z tarcza hamulcową,
  • większy komfort jazdy.

Jednak zespoły inżynierów TRW nie spoczęły bynajmniej na laurach. Zaraz po wprowadzaniu do użytku powłoki COTEC, rozpoczęli oni pracę na jeszcze doskonalszymi klockami hamulcowymi, które miały dodatkowo ograniczyć problem pylenia, korozji felg oraz zatruwania środowiska metalami. Tak właśnie doszło do powstania klocków hamulcowych z serii DTEC.

Charakterystyka klocków hamulcowych TRW DTEC

Tworząc klocki hamulcowe DTEC, specjaliści z TRW wyszli od sprawdzonej i odpowiednio już ulepszonej bazy, jaką stanowiły klocki COTEC. Seria DTEC to jej wersja rozwojowa, znacząco ulepszona, do powłoki COTC dodająca zupełnie nowy skład mieszanki powierzchni ciernej, ale także zmieniając nieco ich wygląd i jeszcze bardziej poprawiając komfort ich użytkowania. Co w ten sposób osiągnięto?

Klocki hamulcowe DTEC znane są wśród użytkowników jako seria wyróżniająca się następującymi cechami:

  • poprawioną estetyką – wizualnie kocki DTEC prezentują się naprawdę dobrze, nadając kołom mocno usportowionego wyglądu;
  • wyraźnie zmniejszoną emisję pyłu – nowy rodzaj mieszanki oznacza aż o 45% mniej pyłu wytwarzanego podczas hamowania;
  • pełną wydajność hamulców przez cały okres użytkowania – klocki hamulcowe DTEC posiadają wszystkie zalety serii COTEC, w tym i brak obniżenia efektywności w okresie docierania się.

Klocki hamulcowe DTEC dostępne są obecnie w wielu renomowanych sklepach z samochodowymi częściami zamiennymi, w tym i w naszym sklepie iParts.pl. Pokrywają ponad 75% europejskiego parku pojazdów, przez co nie powinniście mieć problemów ze znalezieniem wersji odpowiedniej dla Waszych samochodów. W razie jakichkolwiek kłopotów możecie też w każdej chwili skorzystać z pomocy naszych ekspertów.

Powody, dla których warto wybierać klocki hamulcowe DTEC

Przyczyn, dla których kierowcy chętnie wybierają klocki hamulcowe DTEC od TRW jest kilka, przy czym najważniejsze to:

  • obniżenie prawdopodobieństwa wystąpienia korozji felgi i nadkola – wysokie stężenie metali znajdujących się w mieszance tworzącej powierzchnię cierną standardowych klocków to spore zagrożenie dla felg i nie tylko. W miejscu, gdzie osiądzie pył z klocków, momentalnie pod wpływem wilgoci zachodzą reakcje chemiczne prowadzące do korozji. Klocki DTEC to inny skład mieszanki, mniej metali i znacznie niższe „pylenie”;
  • mniejsze zabrudzenie felg – to pochodna dużo mniejsze emisji pyłów;
  • pełna skuteczność hamulców przez cały okres użytkowania klocków DTEC – zasługa powłoki COTEC.

Klocki hamulcowe DTEC nie są może kosmiczną technologią, ale tę obecną, opartą na standardowych mieszankach ciernych, wyniosły na bardzo wysoki poziom. Być może nawet osiągnęły jej górny pułap, powyżej którego czeka nas już jedynie coś zupełnie nowego.

Popularne z kategorii Klocki hamulcowe

Klocki hamulcowe - komplet BREMBO P 85 020
61,00 zł
4.8 (97 ocen)
Klocki hamulcowe - komplet TRW GDB1330
63,00 zł
4.9 (219 ocen)
Klocki hamulcowe - komplet IPARTS KH000581
39,00 zł
5.0 (2 ocen)
Klocki hamulcowe - komplet BREMBO P 59 042
78,00 zł
4.8 (97 ocen)
Klocki hamulcowe - komplet FEBI BILSTEIN 16488
64,00 zł
5.0 (33 ocen)
Klocki hamulcowe - komplet BREMBO P 24 061
92,00 zł
4.8 (97 ocen)
Klocki hamulcowe w sklepie iParts.pl
Chcesz zobaczyć wszystkie produkty z kategorii: Klocki hamulcowe pasujące do Twojego samochodu lub poszukujesz produktu konkretnego producenta?
Sprawdź wszystkie z: Klocki hamulcowe
Na co dzień podchodzę do motoryzacji w sposób współczesny, może nawet nowoczesny. Staram się łączyć praktykę z teorią, bo wiem, że warto wiedzieć nie tylko, jak coś działa, ale i czemu to w ogóle ma służyć. Pod kilkoma względami jestem jednak absolutnym tradycjonalistą. Tradycyjnie podkreślam znaczenie regularnych przeglądów i wymian części lub płynów eksploatacyjnych. I tłumaczę, że przeciętnego kierowcy nie stać na oszczędzanie w którymkolwiek z tych aspektów.
6 komentarzy
w trw na ulicy legionów 63 w Częstochowie nie zgadzajcie się na pracę w piwnicy wszystko co tam jest wyprodukowane jest dawane na złom specjalnie każą oszczędzać wszystko że to niby produkt drugiej kategorii jak ktoś ma jakie ktokolwiek pojęcie o życiu to sam zauważy że tam coś jest nie tak nie zgadzajcie się na pracę w piwnicy bo to jest bezsens taka praca coś produkować starać się a oni dają wszystko jak leci na hutę i na przetop do wielkiego pieca nie dajcie sobie wmówić że jest inaczej nie dajcie robić z siebie idio tow
Generalnie nie polecam, zrobiłem na tych klockach 30 tys km i są to klocki twarde, swoje dobre właściwości uzyskuje w momencie gdy hamulce są rozgrzane, pierwsze hamowanie na zimnych hamulcach to tragedia, trzeba deptać mocno żeby auto się zatrzymało.Faktem jest że pylenie jest zmniejszone ale chyba nie o to chodzi jeśli mówimy o bezpieczeństwie Powtórna zmiana na oryginalne klocki producenta auta odrazu dała się odczuć lepszym hamowaniem nawet w trakcie docierania klocków. Tak więc moim zdaniem klocki te są przereklamowane i co najgorsze wcale nie są lepsze od orginalnych
Przyznam szczerze, że pojęcia nie miałem, że w klockach cokolwiek można zmienić. Klocki to klocki - nieskomplikowane części, które mają pełnić swoje określone zadania. Z drugiej jednak strony, skoro cała mechanika tak poszła do przodu to nic dziwnego , że i tak niepozorne elementy również ulegają doskonaleniu.
Jestem tyle co po wymianie klocków i tarcz hamulcowych i mogę z czystym sumieniem powiedzieć, że naprawdę warto dopłacić nawet kilkaset złotych do lepszych, markowych modeli. Poprawa komfortu jazdy jest nie do opisania – auto hamuje sprawniej i przede wszystkim ciszej. O klockach DTEC dowiaduje się w sumie dopiero teraz – ale przy kolejnej wymianie z pewnością zbadam temat! :)
Szczerze powiedziawszy to nigdy nie przykładałam większej uwagi do klocków i tarcz hamulcowych aż do momentu, w którym mechanik oznajmił mi, że trzeb wymienić te dwa elementy układu hamulcowego i zapytał jakie klocki mnie interesują czy te standardowe czy może klocki DTEC o niskim stopniu pylenia. Teraz już wiem, jaka jest historia tych klocków, a ich działanie sprawdzę w praktyce.
Właśnie jak wczoraj byłem u znajomego mechanika to mówił mi o tych klockach. Niedługo będę musiał wymienić, więc pewnie zdecyduję się na ten model. Klocki TRW stosuję od dłuższego czasu, jednak poprzednio była to ta poprzednia wersja. Jeśli nowy model ma rzeczywiście skrócić drogę hamowania to jest dla mnie najlepszy powód, aby je kupić

Powiązane artykuły

TRW Sinter Street. Klocki hamulcowe idealne do sportowej jazdy motocyklem. Poznaj opinie

Czy klocki hamulcowe TRW Sinter Street należy uznać za idealne do sportowej jazdy motocyklem? Jakie opinie na ten temat mają ich użytkownicy?

Klocki hamulcowe TRW z serii Sinter Street to propozycja dla motocyklistów o nieco większych wymaganiach względem możliwości sportowej jazdy. Ten konkretny model możemy uznać za idealny dla maszyn usportowionych, ale jeszcze nie tych mocno sportowych. Dlaczego?

czytaj więcej >
Ranking klocków hamulcowych 2022. Najlepsze klocki na rynku wg iParts.pl

Ranking klocków hamulcowych 2022. Najlepsze klocki hamulcowe na rynku według ekspertów iParts.pl

Nasz kolejny ranking klocków hamulcowych jest już gotowy. Tym razem prezentujemy Wam zestawienie klocków hamulcowych, które w 2022 roku mogą cieszyć się największym zainteresowaniem. Jakie zmiany w tej kategorii zaszły względem ostatnich lat?

czytaj więcej >
Ile kosztuje wymiana klocków hamulcowych u mechanika w 2023?

Ile zapłacimy za wymianę klocków hamulcowych u mechanika w 2023? Gdzie jest najtaniej, a gdzie najdrożej?

Klocki hamulcowe są jednymi z najczęściej wymienianych elementów eksploatacyjnych każdego samochodu wyposażonego w tarczowy układ hamulcowy. Ich wymianę każdy z nas może próbować przeprowadzić samodzielnie lub zlecić ją mechanikowi. Ile to kosztuje? Ile zapłacimy za wymianę klocków hamulcowych w warsztacie w 2023 roku?

czytaj więcej >
Wymiana klocków hamulcowych. Poradnik krok po kroku

Jak wymienić klocki hamulcowe?

Wymiana klocków hamulcowych to jedna z podstawowych czynności gwarantujących nam pełną sprawność układu hamulcowego w samochodzie. Sama wymiana nie należy do szczególnie skomplikowanych, nadal jednak wymaga precyzji i odpowiedniego przygotowania – również teoretycznego. Jeśli chcecie samodzielnie wymieniać klocki hamulcowe, powinniście zacząć od takich właśnie uproszczonych poradników przeprowadzających Was krok po kroku przez całą procedurę.

czytaj więcej >

Nagrody

Ceneo
Opineo
Opineo

Dostawa

InPost
Dpd
Cargo

Płatności

tpay
Blik
Gotówką przy odbiorze