Patrząc na oferty niektórych sklepów motoryzacyjnych, ktoś mógłby pomyśleć, że opony zimowe to po prostu jedna i ta sama opona produkowana przez różne firmy – nie różnią się od siebie niczym poza marką i ewentualnie rysunkiem bieżnika. W rzeczywistości jednak wśród opon zimowych możemy wyróżnić kilka różnych rodzajów opon o odmiennej charakterystyce. Co to za rodzaje?
Zainteresowanie oponami wielosezonowymi wzrasta, wzrasta też liczba pytań, jakie dostajemy od Was na ich temat. Ty razem otrzymaliśmy pytanie od jednego z naszych klientów odnośnie do bezpieczeństwa opon całorocznych oraz tego, czy ich zakup jest opłacalny. Jak to wygląda w praktyce?
Wiek opony to jedna z jej ważniejszych cech, na którą uwagę zwracają dokonujący zakupu kierowcy, przeprowadzający przegląd specjaliści, a także zatrzymujący auto do kontroli policjanci. Dlaczego wiek opony jest tak ważny? I jak możecie sami ten wiek sprawdzić?
Z punktu widzenia czysto finansowego, wybór pomiędzy oponami zimowymi i uniwersalnymi (wielosezonowymi) wydaje się być oczywisty. Jednak kiedy dokładnie przyjrzymy się charakterystyce obu typów ogumienia, sprawa przestaje być już taka prosta. Ostatecznie bardzo wiele zależy od tego, w jakich warunkach i przez kogo dane opony będą używane. Co oponach zimowych i wielosezonowych powinien wiedzieć każdy kierowca?
Dla jednych jest to kolejny marketingowy zabieg mający skłonić kierowców do większych wydatków, dla innych wymóg nowoczesnej motoryzacji i daleko posunięte dopasowanie opony do samochodu. Homologacja producenta – bo o niej mowa – jest tematem niezwykle ciekawym i wciąż kontrowersyjnym. Również w kwestii zmiany rozmiaru opony.
Jak często, wybierając opony samochodowe, zastanawiacie się nie nad ich ceną, nie nad marką, ale nad ich typem? Jak często zadajecie sobie pytanie o powody, dla których warto byłoby postawić na opony kierunkowe? Jeśli niezbyt często, to właśnie teraz przyszedł czas, aby takie pytanie sobie zadać. Zobaczcie sami, kto i dlaczego powinien rozważyć wybór opon kierunkowych.
Choć kojarzony jest głównie z estetyką auta i jego tuningiem wizualnym, w rzeczywistości profil opony to jeden z kluczowych parametrów wpływających na komfort jazdy, bezpieczeństwo kierowcy i pasażerów, a także na wydajność i trwałość samego pojazdu. Czy Wasz ulubiony profil opony w każdym z tych aspektów jest dla Was odpowiedni? Czym faktycznie jest ten profil, jakie są jego rodzaje i jak należy je dopasowywać do potrzeb swoich i swojego pojazdu?
Temat obowiązkowej zmiany opon w naszym kraju przewija się od lat, choć głównie w mediach. Praktycznie co roku pojawiają się artykuły zdające się sugerować, że już teraz coś w tej kwestii może się zmienić. Czy faktycznie może? Na ile uzasadnione jest rozpoczynanie dyskusji o wprowadzaniu obowiązku zmiany opon w Polsce już na przełomie 2024/2025 roku?
To aż zaskakujące, jak niewielu kierowców zwraca uwagę na bieżnik swojej opony. Jeśli już gdzieś pojawia się temat bieżnika, to w 90% przypadków dotyczy on mierzenia głębokości (wysokości) bieżnika, nie zaś jego rzeźby. Dlaczego tak się dzieje? Dlaczego tak dziać się z całą pewnością nie powinno? Jakie znaczenie ma rysunek i typ bieżnika opony samochodowej i co każdy kierowca koniecznie powinien o tym wiedzieć?
Zmieniliście opony z letnich na zimowe i na wyświetlaczu pojawiła się kontrolka ciśnienia w oponach? Spokojnie, coś podobnego to standard. Kontrolka ciśnienia w oponach zapala się niemal zawsze po takiej wymianie i całkiem często przy kilku innych okazjach? Co bywa przyczyną jej pojawienia się? Co zrobić, gdy już się pojawi i przede wszystkim czy można ją samodzielnie wyłączyć?
Im mocniejszymi autami jeździmy, im większe osiągamy nimi prędkości, tym większą wagę musimy przykładać do wyważenia kół w samochodzie. Koło niewyważone potrafi bowiem generować podczas obrotu tak wielką siłę, że przynajmniej dla elementów zawieszenia może się to skończyć katastrofą. Czym jest to wyważanie kół i na czym polega? Ile za taką przyjemność zapłacimy i jak możecie rozpoznać, że nadszedł czas na przeprowadzenie tej dość prostej jednak czynności?
Lista zmian, jakie czekają kierowców w 2025 roku, nie dość, że już teraz jest imponująca, ale ciągle rośnie. Co chwilę dowiadujemy się o czymś, nad czym pracują rząd, poszczególne ministerstwa lub komisje. O czym dowiedzieliśmy się ostatnio? Jakie przepisy mogą wejść w życie już w pierwszym kwartale 2025 roku?
Macie do obdarowania prawdziwego fana motoryzacji, ale nie wiecie, co sprawi mu prawdziwą przyjemność? Spokojnie, my w iParts.pl wiemy to doskonale. W końcu od lat z takimi właśnie fanami mamy do czynienia, zaopatrując ich w to, czego chcą i czego potrzebują. Co możemy Wam polecić? Poznajcie nasz TOP 5 prezentowych pewniaków, z których ucieszy się każdy kierowca.
Kiedyś jedynymi przepisami, jakie interesowały kierowców, były przepisy o ruchu drogowym. Dzisiaj coraz częściej musimy interesować się również regulacjami wchodzącymi w życie na najwyższym, międzynarodowym szczeblu. Wszystko przez to, że regulacje te wpływają wprost na to, czym i jak jeździmy, co potwierdza tylko przypadek regulacji R117-04. O czym są jej przepisy? Co i dlaczego zmienią w branży motoryzacyjnej?
Sezonowa wymiana opon to rozwiązanie z całą pewnością rozsądne, ale też i pociągające za sobą określone wydatki. Kierowcy wymieniający opony letnie na zimowe płacą nie tylko za same opony, ale też często za ich wymianę, a nawet za przechowywanie. O jakich kosztach mówimy? Ile kosztuje wymiana opon oraz ich przechowywanie w sezonie 2024/2025? Co możecie zrobić, aby koszty te ograniczyć lub przynajmniej mieć pewność, że za podaną cenę otrzymacie pewną, wysokiej jakości usługę?
Kupując opony wielosezonowe u nas, na iParts.pl, zawsze macie pewność co do ich przeznaczenia czy jakości. Ale co w przypadku opon wielosezonowych z innych źródeł? Czy zawsze możecie być pewni, że kupujecie oponę całoroczną? Po czym możecie to rozpoznać? Jakie oznaczenia powinny się na takiej oponie wielosezonowej pojawić i w jaki sposób należy je odczytywać?
Lubicie sami, we własnym zakresie, zajmować się swoimi samochodami? Czerpiecie satysfakcję z własnoręcznie przeprowadzonej wymiany oleju, kół czy naprawy hamulców? Niestety, przyjemność ta już wkrótce może być nam ostatecznie odebrana. A wszystko to za pośrednictwem unijnego projektu DIAS, którym starzy mechanicy straszą młodych kierowców. Czy słusznie?
W ostatnich latach kolejne rządy nie oszczędzały polskim kierowcom zmian wprowadzanych nieraz i po kilka razy w roku. Podobnie może wyglądać i nasza najbliższa przyszłość. Pierwsze zapowiedzi dotyczące zmian w przepisach mogą robić wrażenie, a ich wejście jest co najmniej bardzo prawdopodobne. Jakie niespodzianki czekają nas w przyszłym, 2025 roku?
Awaria prędkościomierza może wpłynąć na Wasze bezpieczeństwo, ale i na zawartość Waszego portfela. Trudność w monitorowaniu prędkości i przebiegu pojazdu to dość poważna przeszkoda, dlatego warto szybko zająć się tą awarią. Jej przyczyny mogą być różne – od banalnych usterek, aż po skomplikowane awarie wymagające pomocy specjalisty. Jak prezentuje się lista 5 najczęstszych przyczyn niedziałającego prędkościomierza i licznika kilometrów?
Przedmuchy oleju silnikowego spod korka wlewu nie są zjawiskiem częstym i oby nigdy nie były. Dlaczego? Ponieważ mogą świadczyć o poważnych usterkach w silniku, które są w stanie doprowadzić do kosztownych lub nawet bardzo kosztownych napraw. Skąd biorą się te przedmuchy? Co ma z nimi wspólnego dymienie spod korka oleju? Kiedy jest to problem, a kiedy nie?