Testery diagnostyczne

Testery diagnostyczne do warsztatów i użytku prywatnego

Zapalenie się kontrolki na desce rozdzielczej to dla większości kierowców znak, że trzeba udać się do warsztatu. Jednak niekoniecznie musi tak być. Oczywiście konieczne jest sprawdzenie, w czym tkwi problem. Niemniej jednak można to zrobić samodzielnie, bez pomocy mechanika. Analizie problemów technicznych w samochodzie służą testery diagnostyczne. Dysponują nimi warsztaty samochodowe, jednak za niewielkie pieniądze każdy może wejść w posiadanie takiego urządzenia.

Do czego służą testery diagnostyczne?

Świecąca się kontrolka zwykle tylko ogólnie informuje o zaistniałym problemie. Tak naprawdę kierowca nie wie, co złego dzieje się z samochodem. Zdarzają się również sytuacje, w których w czasie jazdy odczuwane są pewne problemy trudne do zidentyfikowania, choć żadna lampka się nie świeci. W takich okolicznościach niezbędne jest sprawdzenie, co działa nieprawidłowo. W tym celu do samochodu podłącza się sprzęt odczytujący dane z czujników rozlokowanych w samochodzie. Dzisiaj niemal każdy podzespół ma swój czujnik, który na bieżąco zbiera pomiary jego pracy. Profesjonaliści do zbierania danych z czujników wykorzystują urządzenia diagnostyczne warsztatowe. Czasami jest to bardzo zaawansowany i drogi sprzęt. Jednak również warsztaty korzystają z prostych testerów diagnostycznych, które każdy jest w stanie obsłużyć samodzielnie. Co ważne, całkiem tanie testery diagnostyczne w wielu przypadkach działają tak samo skutecznie, jak najdroższe urządzenia.

Poza testerami diagnostycznymi pobierającymi pomiary z różnych czujników, dostępne są również bardziej wyspecjalizowane urządzenia diagnostyczne warsztatowe. Istnieje możliwość zakupu sprzętu służącego do pomiaru tylko jednego lub tylko kilku parametrów, takich, jak np.: ciśnienie paliwa, ilość płynów, czy też stan układu klimatyzacji.

Jak działają testery diagnostyczne dla warsztatów samochodowych i nie tylko?

Oferujemy rozmaite testery diagnostyczne dla warsztatów samochodowych i do użytku prywatnego. Standardowy sprzęt tego typu podłącza się do gniazda OBDII. Gniazdo to jest obecne w każdym samochodzie wyprodukowanym po 2001 roku, a także w wielu starszych pojazdach. Niektóre testery diagnostyczne posiadają własne interfejsy. W takim przypadku pomiary z czujników wyświetlane są na ekranie urządzenia. Jednak dostępny jest również sprzęt współpracujący z urządzeniami mobilnymi. W przeważającej części takie testery są tańsze. Ich użycie wymaga zainstalowania aplikacji, która umożliwi odczytanie pomiarów z ekranu smartfona.

Wszyscy mechanicy kupują testery do warsztatów samochodowych. To oczywiste, że w warsztacie nie da się bez nich obejść. Niemożliwe jest bowiem podjęcie naprawy bez znajomości istoty problemu. Jednak każdy test w warsztacie to koszt poniesiony przez kierowcę. Jednorazowy zakup testera rozwiązuje ten problem. Nasz sklep narzędziowy oferuje szeroki wybór testerów diagnostycznych. Zachęcamy do zapoznania się z ofertą i wyboru najbardziej odpowiedniego urządzenia.