Promocje

50 zł
Cena katalogowa 69
MEYLE
Przewód hamulcowy do: Audi A4 B5 1.8, Audi A6 C5 2.5 TDI, Skoda Superb 1.8T, VW Passat B5 1.9 TDI
46 zł
Cena katalogowa 79
ATE
Przewód hamulcowy do: Audi A4 B6 1.8T, Audi A4 B6 1.9 TDI, Audi A4 B6 2.5 TDI, Seat Exeo 2.0 TFSI
57 zł
Cena katalogowa 79
TRW
Przewód hamulcowy do: Audi A6 C5 2.4, Skoda Superb 2.5 TDI, VW Passat 1.8, VW Passat Variant 2.5 TDI
37 zł
Cena katalogowa 69
TEXTAR
Przewód hamulcowy do: Audi A4 B6 1.6, 1.8T, 1.9 TDI, 2.0 FSI, 2.0 TFSI, 2.0 TDI, 2.5 TDI, 3.2 FSI
40 zł
Cena katalogowa 59
BOSCH
Przewód hamulcowy do: Seat Toledo I 1.6i, Volvo S60 2.3 T5, Volvo S80 2.5T, Volvo V70 2.3 AWD,

Więcej o elastycznych przewodach hamulcowych

Elastyczne przewody hamulcoweElastyczne przewody hamulcowe poprowadzone są pod samochodem, a ich głównym zadaniem jest dostarczanie płynu hamulcowego od pompy do hamulców, znajdujących się na poszczególnych kołach. Ich żywotność jest uzależniona przede wszystkim od jakości wykonania, ale także od kilku innych czynników, wśród których należy wymienić warunki eksploatacyjne oraz obciążenia, jakim są poddawane. Z licznych testów samochodowych wynika, że dłużej wytrzymują elastyczne przewody hamulcowe w małych, kompaktowych pojazdach, niż w ciężkich pojazdach użytkowych, które są intensywnie eksploatowane w wymagających terenach (np. w górach). Oprócz tego, przewody elastyczne są narażone na uszkodzenia w samochodach z regulacją prześwitu. Dzieje się tak, gdyż ruchy nadwozia doprowadzają do ruchów samych przewodów, w wyniku czego materiał, z którego wykonane są elastyczne przewody hamulcowe ulega uszkodzeniu. W porównaniu do twardych przewodów hamulcowych, gumowe przewody hamulcowe są bardziej narażone na pęknięcia (ze względu na materiał, którego użyto do ich wykonania), ale za to są bardziej giętkie oraz nieco cieńsze, przez co łatwiej można je dopasować.

Po czym można poznać, że elastyczne przewody hamulcowe w naszym samochodzie uległy uszkodzeniu? Przede wszystkim po miększym pedale hamulca. Jest to oznaka niższego niewystarczającego ciśnienia na przewodach, które mogło zostać spowodowane uszkodzeniem przewodów, wyciekiem płynu hamulcowego lub zapowietrzeniem układu. Samodzielna wymiana przewodów hamulcowych nie należy do najłatwiejszych czynności, dlatego w tym celu zaleca się wizytę w specjalistycznym warsztacie samochodowym. Pamiętajmy, aby przy każdorazowej wymianie przewodów hamulcowych, wymieniać także płyn hamulcowy.