Wybierz markę:
Promocje
Koła zamachowe i dwumasowe w iParts.pl!
Koło zamachowe jest podstawową częścią współpracującą z silnikiem i skrzynią biegów, której zasadniczym zadaniem jest gromadzenie zapasu energii kinetycznej, wymaganej do wykonywania suwów pomocniczych silnika. Obecnie w pojazdach coraz częściej spotyka się jego najnowszą odmianę, a mianowicie dwumasowe koło zamachowe.
Budowa koła dwumasowego
Zamachowe koło dwumasowe mieści się pomiędzy silnikiem a skrzynią biegów. Składa się ono z dwóch elementów – masy pierwotnej i masy wtórnej, między którymi znajduje się zespół sprężyn. Masa pierwotna jest zamontowana przy wale korbowym, z kolei strona wtóra jest ułożyskowana obrotowo (poprzez odrębne łożyska osiowe i promieniowe). Między tymi masami znajduje się wysokowydajny układ sprężynująco-tłumiący, który zapobiega odbijaniu się sprężyn.
Koło zamachowe dwumasowe działa dwustopniowo. W pierwszym etapie, dzięki miękkim sprężynom, umożliwia ono optymalne włączanie i wyłącznie jednostki napędowej. Natomiast w trakcie drugiego, sprężyny twarde pozwalają na efektywne tłumienie drgań skrętnych.
Zastosowanie koła dwumasowego
Podstawową rolą koła dwumasowego jest przenoszenie momentu obrotowego z silnika na skrzynię biegów samochodu oraz tłumienie wibracji, które w sposób niekorzystny wpływają na tempo zużycia skrzyni biegów. Jego zastosowanie stało się to koniecznością, gdyż z racji wysokich momentów obrotowych stosowanych we współczesnych pojazdach oraz rosnącego ciśnienie zapłonu, obroty silnika są nierównomierne. Koło dwumasowe pozawala temu zapobiec, a jego zastosowanie przekłada się również na zmniejszenie szarpnięcia pojawiającego się podczas załączania sprzęgła. Korzystnie wpływa ono także na komfort jazdy.
Uszkodzenie koła dwumasowego
Koło dwumasowe odznacza się dość wysokim stopniem awaryjności. Wynika to z wielu niezależnych przyczyn, do których zalicza się głównie jazdę na bardzo niskich obrotach, notoryczne szarpanie i przegrzewanie silnika, nieprawidłowa praca zapłonu oraz układu wtryskowego czy też regularne pozostawianie pojazdu na biegu jałowym (np. w celu napędzania klimatyzacji). Awarie koła dwumasowego częściej pojawiają się też w samochodach eksploatowanych głównie po mieście niż w tych wykorzystywanych do jazdy na trasach. Wynika to z faktu, iż częste ruszenia pojazdu niekorzystnie wpływa na zużywanie koła dwumasowego.
Wymiana koła dwumasowego
Jak każda z części samochodowych, również i koło dwumasowe zużywa się w trakcie eksploatacji. Dlatego też, aby spełniało on swoje zadanie optymalnie, należy sprawdzać jego stan regularnie. Szacuje, iż jego wymiana jest konieczna po przejechaniu 160 000 – 200 000 km. W momencie jego wymiany najlepszym rozwiązaniem jest zakup nowego i oryginalnego koła zamachowego dwumasowego wraz z łożyskiem wyciskowym i nowymi śrubami.
Powiązane kategorie produktowe
- sprzęgło kompletne
- wysprzęglik centralny
- łożysko oporowe
- pompa sprzęgła
- tarcza sprzęgła
- linka sprzęgła
iParts.pl posiada bogatą ofertę kół zamachowych (dwumasowych), pośród której można znaleźć całą gamę produktów do praktycznie każdej marki samochodu. Oferujemy sztywne koła zamachowe i koła dwumasowe najlepszych światowych wytwórców, między innymi takich jak LuK, Sachs, Valeo, Aisin czy Exedy.
Wszystkie oferowane przez nas koła zamachowe/dwumasowe są fabrycznie nowe i posiadają pełną gwarancję producenta (24 miesięcy).
Jeśli chcesz wybrać odpowiednie koło zamachowe i koło dwumasowe do swojego samochodu, wybierz markę samochodu z powyższego zestawienia, następnie model, rocznik i na końcu - wersję silnikową.
Nie czekaj i już dziś zamów w iParts.pl nowe dwumasowe koło zamachowe do swojego samochodu z Bezpłatną Dostawą do domu!
Polecane akcesoria do sprzęgieł:
KLIENCI, KTÓRZY KUPILI TEN PRODUKT, KUPILI RÓWNIEŻ
Powiązane kategorie produktowe
Baza wiedzy
- Objawy zużycia koła dwumasowego
- Koło dwumasowe, a koło zamachowe - najważniejsze różnice
- Jak sprawdzić czy samochód ma koło dwumasowe?
- Jakie są koszty wymiany koła dwumasowego?
- Jakie są objawy zużycia koła dwumasowego?
- Jakie są przyczyny uszkodzenia koła dwumasowego?
- Kiedy sprzęgło przestaje się wysprzęglać. Jak rozpoznać nadchodzące problemy? Co je powoduje i jak należy sobie z nimi radzić?
FAQ
Do podstawowych i najczęściej występujących objawów zużycia koła dwumasowego należą dźwięki pochodzące z okolic sprzęgła, szczególnie podczas ruszania, a także zwiększona ilość drgań przenoszonych na nadwozie naszego pojazdu. Drgania te pojawiają się przeważnie podczas zwiększania obrotów silnika.
Koło dwumasowe jest elementem, który zużywa się wraz z przebiegiem naszego pojazdu. Styl naszej jazdy ma ogromny wpływ na trwałość tego podzespołu. Częsta jazda na niskich obrotach sprawia, że popularna dwumasa może zużyć się znacznie szybciej. Podobnie jest w wypadku jazdy po mieście, czy zbyt dynamicznego sposobu prowadzenia pojazdu.
Koszty wymiany koła dwumasowego znacznie się wahają. Wiele zależy od samochodu, jego marki, silnika jaki się w nim znajduje oraz skrzyni biegów. Im nowocześniejsze rozwiązania stosowane są w naszym samochodzie, tym koszty wymiany koła dwumasowego będą wyższe. Jest to zakres cen od 2 do nawet 8 tysięcy złotych.
Tak. Dość popularne jest rozwiązanie, które opiera się na zastąpieniu koła dwumasowego kołem jednomasowym, tak zwaną jednomasą. Należy jednak pamiętać, że ten zamiennik nie będzie w stanie tak dobrze redukować drgań, które będą przenoszone na nadwozie naszego pojazdu, a także inne jego podzespoły.
Tak. Koło dwumasowe jest złożonym podzespołem, który można regenerować. Należy jednak pamiętać, że regeneracja powinna być oparta o elementy najwyższej jakości i przeprowadzona w kompleksowy oraz skuteczny sposób.
Wybierając koło zamachowe w naszym sklepie musimy liczyć się z kosztami rzędu od 40 do nawet 1460 zł, w zależności jaki posiadamy silnik oraz jakiej firmy koło zamachowe wybieramy. Każdy z oferowanych produktów jest przypisany do danej wersji silnika.