Szukaj pojęcia lub terminu
Tłumik końcowy wydechu zabudowany wzdłużnie to standardowy rodzaj układu wydechowego, w którym tłumik umiejscowiony jest równolegle do tylnego koła pojazdu.
Korektor siły hamowania to urządzenie zmieniające ciśnienie płynu hamulcowego na tylną oś. Jego zadaniem jest wyrównanie siły hamowania tylnych kół oraz niedopuszczenie do ich zablokowania, co mogłoby spowodować wpadnięcie samochodu w poślizg.
Lampy bi-ksenonowe to jedno z rozwiązań opracowanych na podstawach technologii ksenonowej, czyli lamp wyładowczych. Lampy te pracują na zasadzie wyładowań elektrycznych odbywających się w oparach metali lub gazów (w przypadku lamp ksenonowych są to opary ksenonu – bezbarwnego i bezwonnego gazu o niskim przewodzeniu cieplnym).
Lampy P21/4W to popularne lampy samochodowe produkowane przez wielu uznanych producentów systemów oświetleniowych przeznaczonych dla przemysłu motoryzacyjnego. Lampy te stosuje się jako światła kierunkowskazów (światła obrysowe), jako światła stopu, światła cofania, a nawet jako światła przeciwmgielne w samochodach osobowych i autach dostawczych.
Lampy W21/5W zasilane są przez cenione na rynku żarówki W21/5W. Żarówki te wytwarzane są przez wiodących producentów sprzętu oświetleniowego przeznaczonego dla przemysłu motoryzacyjnego i nie tylko, w tym przez takie marki jak Hella, Osram oraz Philips. Lampy W21/5W przeznaczone są do świateł stop, a także do świateł pozycyjnych. Stosuje się je zarówno w samochodach osobowych, jak i dostawczych.
Lampy FF, czyli lampy dalekosiężne, to dość specyficzna kategoria świateł samochodowych. Lampy dalekosiężne stosuje się zwykle jako dodatkowe lampy drogowe. Zwykle spotkać je można zamontowane w samochodach terenowych lub wyścigowych. Ich podstawową cechą jest dość nietypowa wiązka światła. Z technicznego punktu widzenia lampy FF przypominają montowane fabrycznie światła długie.
Lampy D1S to lampy zaliczane do grupy lamp gazowych wyładowczych. Są to nowoczesne lampy samochodowe ksenonowe, czyli lampy, których źródłem światła są szklane rurki zawierające gaz o nazwie ksenon. Obecność ksenonu w tych lampach potwierdza litera „D” w oznaczeniu. Cyfra „1” w kodzie produktu oznacza, że mamy do czynienia z lampą, której żarnik został wyposażony w zapłonnik.
Lampy halogenowe to sprawdzone i cenione przez bardzo wielu kierowców źródło światła w reflektorach samochodowych. Żarówki halogenowe sprawiają, że zaopatrzone w nie reflektory emitują jednak światło o sile nieprzekraczającej 1500 lumenów. Wartość ta, choć ograniczona, jest całkowicie wystarczające do tego, aby skutecznie oświetlać drogę przed pojazdem bez względu na porę dnia i warunki.
Lampy H1 to lampy, których źródłem światła są tradycyjne żarówki halogenowe H1. Żarówki te są prawdopodobnie najpopularniejszymi źródłami światła w lampach samochodowych. Ten typ dostępny jest na rynku motoryzacyjnym od bardzo dawna. Wydajność żarówek H1 jest całkiem spora i wynosi ok 1550 lumenów przy mocy 55 W. Ich trwałość szacowana jest na ok. 330-550 godzin pracy.
Żarówki typu H15 to produkt stworzony jako źródło światła dla reflektorów głównych samochodów osobowych oraz samochodów dostawczych. Żarówki te produkowane są przez największych światowych producentów sprzętu oświetleniowego współpracujących z przemysłem motoryzacyjnym. Ich dość wysoka cena jest wynikiem zaawansowanej technologii zastosowanej przy produkcji lamp H15.