Wtryskiwacze paliwa i końcówki

Wtryskiwacz i końcówki wtryskuSprawna praca jednostki napędowej zależy od wielu czynników i prawidłowego działania szeregu podzespołów. Silnik musi przede wszystkim otrzymać odpowiednią ilość paliwa we właściwym momencie oraz we właściwy sposób. Zadanie to w jednostkach wysokoprężnych spoczywa na barkach układu zasilania silnika, w którego skład wchodzą wtryskiwacze oraz końcówki wtrysku. Jeżeli masz problem z systemem Common Rail w swoim samochodzie, to przygotowaliśmy dla Ciebie bogatą ofertę części i podzespołów układu zasilania silnika, które spełnią wszystkie oczekiwania zarówno Twoje, jak i Twojego samochodu!

Wtryskiwacz i końcówki wtrysku w samochodzie

System Common Rail, którego nazwa w wolnym tłumaczeniu oznacza zbiornik wysokiego ciśnienia – wspólną szynę, w której gromadzone jest paliwo dla wszystkich wtryskiwaczy znajdujących się w wiązce. Olej napędowy zostaje sprężony dzięki pracy pompy wysokiego ciśnienia, która odpowiada również za odpowiednie ciśnienie wtrysku paliwa. Jednak, aby wtrysk oleju napędowego mógł przebiegać prawidłowo, zapewniając jednostce napędowej odpowiednich parametrów pracy, konieczne jest prawidłowe dobranie oraz dostrojenie wtryskiwaczy oraz końcówek wtrysku.

Sposób działania wtryskiwacza i końcówki wtrysku

Wtryskiwacz to, wbrew pozorom, stosunkowo mało skomplikowane, lecz jednocześnie precyzyjne urządzenie. Jego cechą charakterystyczną są końcówki wtrysku, które odpowiadają, de facto, za właściwe parametry wtrysku. To ich zadaniem jest zapewnienie odpowiedniego zasięgu wtrysku oraz kąta wierzchołkowego rozpylanych strug paliwa. Wtryskiwacze, pod względem budowy końcówki wtryskiwaczy, można podzielić na czopikowe oraz otworkowe. W pierwszym przypadku paliwo rozpryskuje się o czopik iglicy, natomiast w drugim iglica nie ma żadnego wpływu na kształtowanie wtrysku.

Wtryskiwacze działają w sposób mało skomplikowany. Łatwo również wpłynąć na ich pracę, a tym samym na parametry wtrysku paliwa. Ogniwem, które może spowodować problemy z układem zaopatrującym jednostkę napędową w paliwo, jest, paradoksalnie, samo paliwo. Wszelkie zanieczyszczenia, notabene, naturalnie występujące w oleju napędowym, lub takie, które dostały się do niego z zewnątrz, mogą zakłócić prawidłową pracę całego układu.

Typowe usterki wtryskiwaczy i końcówek wtrysku w samochodzie

Utrzymanie wysokiej jakości parametrów jednostki napędowej wymaga zachowania właściwej higieny układu zasilania silnika, szczególnie jeśli chodzi o wtryskiwacze Common Rail, które są wrażliwe na wszelkie zanieczyszczenia. Średnio na wtryskiwaczach można przejechać co najmniej 150 tys. km. Ich wymiana czy też nawet całych listew to sprawa oczywista i nieunikniona. Zdarzają się również sytuacje, że nawet te ze stosunkowo małym przebiegiem mogą ulec awariom. Najważniejsze w ich przypadku jest stosowanie dobrej jakości oleju napędowego, ponieważ wtryskiwacze Common Rail pracują pod dużym ciśnieniem, co dodatkowo wymaga dużej precyzji pracy. Wszelkie zanieczyszczenie, nieodpowiednie smarowanie, a także nieprawidłowy skład biochemiczny może być przyczyną usterki całego układu. Efektem takich awarii może być większe zużycie paliwa oraz zwiększona emisja spalin. Zapchane końcówki wtrysku powodują utratę mocy silnika, większy hałas generowany przez samochód oraz mogą finalnie unieruchomić pojazd w najmniej oczekiwanym momencie.

Popularni producenci wtryskiwaczy i końcówek wtrysku

  • Bosch
  • Denso
  • Valeo
  • Febi Bilstein
  • Delphi
  • Magneti Marelli
  • SWAG
  • VDO

Jeżeli interesuje Cię tani wtryskiwacz lub nowy korpus wtryskiwacza, wybierz markę samochodu z powyższego zestawienia, następnie model i rocznik, a na końcu podaj wersję silnikową auta. Po kilku sekundach otrzymasz pełne zestawienie dostępnych elementów do Twojego samochodu.

W iParts.pl znajdziesz największą liczbę wtryskiwaczy i końcówek wtrysku do najróżniejszych marek samochodów. Wszystkie oferowane produkty są fabrycznie nowe i posiadają pełną gwarancję producenta (12 lub 24 miesięcy). Zapewniamy najwyższą jakość dostępnych części oraz szybką realizację zamówienia.

Polecane akcesoria do systemu tworzenia mieszanki paliwowej:

Najpopularniejsi producenci

Wtryskiwacz i końcówki wtrysku / PDE BOSCH
Wtryskiwacz i końcówki wtrysku / PDE FEBEST
Wtryskiwacz i końcówki wtrysku / PDE METZGER
Wtryskiwacz i końcówki wtrysku / PDE Borsehung
Wtryskiwacz i końcówki wtrysku / PDE DENSO
Wtryskiwacz i końcówki wtrysku / PDE DELPHI
Wtryskiwacz i końcówki wtrysku / PDE TOPRAN
Wtryskiwacz i końcówki wtrysku / PDE MEAT & DORIA

FAQ

Jak dbać o wtryskiwacze i końcówki wtrysku w samochodzie?

By zachować trwałość oraz sprawność końcówek wtrysków naszego układu paliwowego należy pamiętać o kilku zasadach. Podstawową kwestią jest unikanie jazdy samochodem na głębokiej rezerwie, unikanie paliw wątpliwej jakości oraz dbanie o ogólną czystość naszego układu paliwowego.

Jakie są objawy uszkodzenia wtryskiwacza?

Najczęściej spotykanymi objawami uszkodzenia wtryskiwacza są problemy z uruchomieniem silnika, nierówna praca na biegu jałowym oraz zauważalny spadek mocy. W takim wypadku należy jak najszybciej interweniować i wymienić wtryskiwacz na nowy lub oddać do regeneracji ten uszkodzony. Najczęściej zniszczeniu lub zużyciu ulegają końcówki wtryskiwaczy.

Czy da się oczyścić końcówki wtryskiwaczy samodzielnie?

Nie powinniśmy tego robić samodzielnie. Są to bardzo delikatne elementy, które w bardzo łatwy sposób, często bez naszej świadomości, można uszkodzić. Końcówki wtryskiwaczy powinny zostać przekazane do specjalistycznej firmy, która zabieg ich czyszczenia wykona w profesjonalny i bezpieczny sposób.

Czy warto regenerować uszkodzone wtryskiwacze?

Jeśli mamy pewność, że regeneracja zostanie wykonana w profesjonalny sposób to możemy oddać wtryskiwacze do regeneracji. Oczywiście bardziej sprawdzoną i pewną alternatywą dla takiego rozwiązania będzie wymiana wtryskiwaczy, bądź samych ich końcówek na nowe.

Czy wymiana końcówek wtryskiwaczy w moim samochodzie będzie miała wpływ na jego moc?

Jest to dość popularny zabieg wśród osób trudniących się lub pasjonujących tuningiem samochodowym. Wymiana końcówek wtryskiwaczy na większe pozwoli podać do komory spalania większą dawkę paliwa, co z kolei przełoży się na większą moc osiąganą przez silnik. Warto jednak wcześniej upewnić się, czy nasza pompa wtryskowa oraz pompa paliwa będą w stanie podołać temu zadaniu.

Ile kosztują wtryskiwacze i końcówki wtrysku?

W naszym sklepie znajdziecie Państwo szeroki wybór wtryskiwaczy i końcówek wtryskiwaczy, które pasują do większości modeli pojazdów poruszających się po naszych drogach. Ceny wtryskiwaczy i końcówek wtrysku zaczynają się od 20 zł, a kończą na kwotach około 3 200 zł za kompletne wtryskiwacze do nowoczesnych silników.