Silniki krokowe - pełna oferta

Silnik krokowy, zwany także silnikiem regulacji biegu jałowego, to podzespół zamontowany w okolicy przepustnicy silnika benzynowego. Podstawowym zadaniem silnika krokowego jest dozowanie odpowiedniej ilości powietrza, która trafia do kolektora dolotowego. Dlatego od sprawności tego elementu zależy prawidłowe uruchamianie się silnika oraz jego stabilna praca.

Funkcje silnika krokowego

Prawidłowe sterowanie dopływem powietrza sprawia, że obroty silnika nie spadają poniżej minimalnych w żadnym momencie jego pracy. Dzięki silnikowi krokowemu jednostka nie posiada tendencji do gaśnięcia. Podczas jazdy silnik krokowy w niczym nie przeszkadza, dlatego jego położenie jest niezmienne od lat. Ważne jest natomiast, by silniczek był korygowany zależnie od temperatury silnika.

Wymiana silnika krokowego

Usterki silnika regulacji biegu jałowego może powodować gaśnięcie silnika po zwolnieniu pedału gazu. Awarię silnika krokowego można ustalić w dość prosty sposób – wystarczy podłączyć skaner diagnostyczny i odczytać zebrane informacje. Jeżeli odczyt zawiera błędy, to trzeba będzie pomyśleć nad wymianą, która na szczęście nie nadwyręży naszego budżetu. Pamiętajmy, by podczas demontażu silnika krokowego, dokładnie oczyścić grzybek z zanieczyszczeń. Podczas jazdy gromadzi się tam spora ilość nalotów, która może w znaczny sposób utrudnić prawidłową pracę mechanizmu. Ponadto zaleca się także przesmarować cały układ.

Typowe usterki silnika krokowego

Silnik krokowy jest delikatnym i podatnym na uszkodzenia elementem układu dolotowego. Do najczęstszych przyczyn jego awarii możemy zaliczyć zabrudzenie zbierające się wewnątrz niektórych przepustnic, a także innego rodzaju uszkodzenia mechaniczne lub elektroniki sterującej samym silniczkiem. Czasem zdarzają się również sytuacje, że uszkodzone jest gniazdo lub wtyczka wpinana w obudowę silniczka, przez co uniemożliwione zostaje sterowanie samochodowym silnikiem krokowym przez komputer sterowania silnikiem.

Zawsze możemy próbować usunąć usterkę przez dokładne oczyszczenie wnętrza części, jednak większości tych wypadków będziemy zmuszeni do wymiany silnika krokowego na nowy ponieważ ignorowanie jego usterki lub próby naprawienia nie są możliwe. Do podstawowych i najczęściej występujących objawów uszkodzenia silnika krokowego w samochodach z wtryskiem paliwa możemy zaliczyć nierówną pracę silnika na, zbyt wysokie obroty silnika na oraz przygasanie albo gaśnięcie silnika na biegu jałowym lub przy jeździe z niską prędkością. Samo wyjęcie elementu jest bardzo proste, jest on połączony bezpośrednio z przepustnicą i w większości rozwiązań bardzo łatwo go zlokalizować. Tani silnik krokowy w razie awarii z pewnością będzie lepszym rozwiązaniem niż próby naprawiania uszkodzonego elementu.

Popularni producenci silników krokowych

  • Febi
  • Bosch
  • Behr
  • Magneti Marelli
  • SWAG
  • Meyle
  • Delphi

Jeżeli szukasz odpowiedniego silnika krokowego do swojego samochodu to koniecznie sprawdź ofertę iParts.pl. Pamiętaj, że zawsze możesz skorzystać z zaawansowanej wyszukiwarki, podając markę, model oraz wersję silnika zamontowanego w Twoim samochodzie.

Powiązane kategorie produktowe

Każda z oferowanych przez nasz sklep internetowy części jest fabrycznie nowa i zapakowana w oryginalne pudełko. Ceny dostępnych produktów w sklepie iParts.pl są konkurencyjne i korzystne dla klienta. Przy zamówieniach o wartości min. 399 zł brutto zapewniamy dostawę gratis.

Najpopularniejsi producenci

Silnik krokowy i regulacja biegu jałowego BOSCH
Silnik krokowy i regulacja biegu jałowego ERA
Silnik krokowy i regulacja biegu jałowego MEAT & DORIA
Silnik krokowy i regulacja biegu jałowego HOFFER
Silnik krokowy i regulacja biegu jałowego SIDAT
Silnik krokowy i regulacja biegu jałowego QUINTON HAZELL
Silnik krokowy i regulacja biegu jałowego ESEN SKV
Silnik krokowy i regulacja biegu jałowego LUCAS
Silnik krokowy i regulacja biegu jałowego IPD

FAQ

Czy po wymianie silnika krokowego trzeba resetować komputer?

W niektórych modelach aut proces resetowania komputera pokładowego przebiega automatycznie po przejechaniu kilku kilometrów z nowo zamontowanym silniczkiem krokowym. Zazwyczaj ostatnim etapem wymiany urządzenia jest ponowne użycie komputera diagnostycznego i skasowanie błędów zapamiętanych przez komputer w związku z niesprawnością starego, wymienionego już silniczka.

Jakie są typowe objawy uszkodzonego silniczka krokowego?

Do najbardziej charakterystycznych objawów uszkodzenia silniczka krokowego zaliczyć należy przede wszystkim falowanie obrotów na biegu jałowym lub nagłe gaśnięcie/przygasanie jednostki napędowej. W przypadku, gdy silnik nie radzi sobie z wolną jazdą na niskich obrotach, wówczas warto jak najprędzej udać się do mechanika. Może również dojść do uszkodzenia gniazda lub wtyczki wpinanej w obudowę silniczka, co w efekcie uniemożliwi prawidłowe sterowanie silniczkiem przez komputer pokładowy samochodu.

Falujące obroty biegu jałowego , co należy zrobić?

Gdy pojawiają się problemy z utrzymywaniem właściwych obrotów silnika, wówczas warto przede wszystkim zająć się regulatorem obrotów biegu jałowego, czyli silnikiem krokowym. Zazwyczaj niepotrzebna jest jego wymiana, lecz dokładne wyczyszczenie.

Wymaga to rozebrania silnika krokowego i oczyszczenia grzybka z zanieczyszczeń, które nagromadziły się przez lata. Gromadzi się na nim wiele nalotów, które negatywnie wpływają na pracę całego mechanizmu, prowadząc do jego blokowania. Ważne jest, aby przesmarować układ odpowiedzialny za jego wysuwanie.

Ile kosztuje wymiana silnika krokowego?

Koszt wykonania usługi wymiany silnika regulacji biegu jałowego może wynieść nawet 2000 zł. Średni koszt takiej usługi to przeważnie 85 zł. Rozpiętość cenowa samego silniczka krokowego jest bardzo duża. Na urządzenie można wydać zarówno 25 zł, jak i ponad 800 zł. Wszystko zależy od producenta, typu silnika i modelu auta, w którym będzie on montowany.

Czym wyczyścić silniczek krokowy?

Silnik krokowy najlepiej jest czyścić specjalnym preparatem w sprayu przeznaczonym do czyszczenia gaźników. Można również wykorzystać w tym celu zwykła benzynę. Preparaty dedykowane bardzo szybko rozpuszczają wszelkie osady i zanieczyszczenia nagromadzone w silniczku, a przy tym bardzo szybko odparowują (środki coś na bazie tri lub eteru). Aby przeczyścić silniczek krokowy, należy zazwyczaj:

  • odpiąć akumulator i odłączyć wtyczkę od silniczka krokowego
  • odkręcić dwie śrubki trzymające urządzenie
  • wyjąć silniczek uważając na oring, aby go nie zgubić
  • nasączyć szmatkę benzyną lub spryskać środkiem, a następnie dokładnie wyczyścić silniczek