ODBIERZ DO 100 PLN ZA ZAKUP OPON! ZOBACZ

Do końca promocji pozostało:

5
5
3
3
0
0
0
0
1
1
2
2
Znajdź części

Krok 3 - By ułatwić wybór typu auta, m.in. informacje na temat mocy swojego pojazdu znajdziesz w dowodzie rejestracyjnym w rubrykach P.1, P.2, P.3.

Strona dowodu rejestracyjnego
1
Niepoprawne pole
2
Niepoprawne pole
3
Niepoprawne pole

Jak w prosty sposób pozbyć się w dieslu wody z układu paliwowego?

Chyba żadnemu kierowcy nie trzeba przypominać, że zima to dla samochodu najtrudniejszy okres w całym roku. To właśnie zimą wiele układów samochodowych wystawianych jest na szczególnie dużą próbę. Dotyczy to zarówno aut jeżdżących na benzynę, jak i popularnych diesli. Można by wręcz powiedzieć, że diesli dotyczy to szczególnie mocno.

Jak w prosty sposób pozbyć się w dieslu wody z układu paliwowego?

Długa lista zimowych zagrożeń

Lista poszczególnych układów, podzespołów oraz części samochodowych, które zimą w sposób szczególny narażone są na zwiększone obciążenia lub wszelkiego typu awarie, długa jest jak broda Świętego Mikołaja. Między innymi z tego powodu dobrym pomysłem jest wprowadzenie do kalendarza swoistego rytuału mającego na celu przygotowanie auta na trudne i wyjątkowo niesprzyjające warunki. Nie ma co liczyć na ocieplenie klimatu lub wyjątkowo łagodną zimę. Wystarczy chwilowy spadek temperatury, by nasz samochód odmówił posłuszeństwa. A przyczyn tej odmowy może być naprawdę mnóstwo. Rozładowany do cna akumulator, zamarznięte zamki, niewymienione opony oraz – o czym nie każdy zdaje się pamiętać – zamarznięta woda w układzie paliwowym. Wszystkie wymienione wyżej sytuacji mogą zdarzyć się zarówno w samochodzie napędzanym benzyną, jak i olejem napędowym. Bez wątpienia jednak w przypadku wody zamarzającej w układzie paliwowym znacznie częściej będziemy mówić o dieslach, ponieważ to właśnie te auta problem ten dotyka w sposób szczególny.

Test na obecność wody w układzie

Sprawdzanie, czy w układzie paliwowym znajduje się woda, powinno być obowiązkowym punktem przygotowań do zimy dla każdego posiadacza samochodu z silnikiem Diesla. W nowoczesnych samochodach o obecności wody w układzie kierowca informowany jest przez specjalną kontrolkę, która zapala się na pomarańczowo w momencie uruchamiania silnika i świeci jeszcze przez kilka chwil po tym. Jeśli jednak auto nie posiada takiej kontrolki, o obecności wody musimy przekonać się sami. W tym celu należy spuścić nieco ropy z filtra paliwa. Korek, którym możemy spuścić ropę, znajduje się tuż pod samym filtrem. Należy lekko poluzować kurek, założyć na gumowy króciec elastyczny wężyk i pod jego końcówkę podstawić jakieś niewielkie, przeźroczyste naczynie. Woda w spuszczonej z układu ropy widoczna będzie już na pierwszy rzut oka. Jako cięższa, więc osiada warstwą na dnie naczynia. Jeśli w spuszczonej ropie odnotujemy jakąkolwiek ilość wody, powinniśmy – dla zachowania sprawności auta i własnego bezpieczeństwa – przedsięwziąć odpowiednie środki zaradcze. Jakie?

Usuwanie wody z układu paliwowego

Zdecydowanie najprostszym sposobem na pozbycie się wody z układu paliwowego jest użycie tzw. depresatora. Depresator to specjalny preparat, który łącz wodę z paliwem (zapobiega jej wytrącaniu się). Jedna buteleczka depresatora wystarcza na cały pełny bak i kosztuje zaledwie od kilkunastu do kilkudziesięciu złotych. Wlewamy więc depresator do baku, a następnie wyjeżdżamy cały bak do końca. Przy okazji następnego tankowania (ale nie wcześniej!) musimy dodatkowo wymienić filtr paliwa. I to tyle. Depresator wraz z wymianą filtra zapewnią nam spokojną jazdę przez całą zimę.

Popularne z kategorii System Tworzenia Mieszanki Paliwowej

Pierścień uszczelniający BOSCH F 00V C17 504
7,00 zł
0 (0 ocen)
Pierścień uszczelniający BOSCH F 00V C17 503
9,00 zł
0 (0 ocen)
Pierścień uszczelniający obudowy wtryskiwacza ELRING 293.140
6,00 zł
5.0 (1 ocen)
Pierscień uszczelniający wtryskiwacza ELRING 893.889
4,00 zł
0 (0 ocen)
Sonda lambda BOSCH 0 281 004 148
297,00 zł
4.8 (45 ocen)
Pierscień uszczelniający wtryskiwacza FEBEST MCP-003
9,00 zł
1.0 (1 ocen)
System Tworzenia Mieszanki Paliwowej w sklepie iParts.pl
Chcesz zobaczyć wszystkie produkty z kategorii: System Tworzenia Mieszanki Paliwowej pasujące do Twojego samochodu lub poszukujesz produktu konkretnego producenta?
Sprawdź wszystkie z: System Tworzenia Mieszanki Paliwowej
Redakcja iParts.pl składa się ze specjalistów branży automotive z dużym doświadczeniem w sprzedaży części samochodowych. Dla nas to nie tylko praca, ale również pasja, którą pielęgnujemy na co dzień. Staramy się publikować najciekawsze porady, które mogą okazać się przydatne naszym Klientom.
6 komentarzy
dobrze powiedziane, a ten "patriota" he he he
Ty już go od lat nie wspierasz
Mieszkam of lat w niemczech.Dzisiaj postanowilem byc dobrym Patriota i zatankowac na polskiej Star stacji benzynowej i za pare kilometröw wyswietlila sie infomacja ze man wode w filtrze paliwa.Dziekuje ci polsko juz nigdy nie bede wspieral tego Kraju.
fajne te porady ale jak już się radzi komuś co ma zrobić to należało by to robić fachowo, depresator ok ale tylko do starych diesli bo jeżeli ktoś posiada już takiego z dpf lub fap to dupa mokra po zastosowaniu takowego. Tak więc wówczas trzeba nie dopuszczać do tankowania za 10 lub inne drobniaki tylko do pełna a jak już mamy wodę stwierdzoną np w filtrze paliwa to jak jest możliwość to go odwodnić a jeżeli nie to wyjeździć jak najwięcej a następnie spuścić resztkę i musowo wymienić filtr. Poza tym nie wszyscy właściciele diesli wymieniają filtry paliwowe przy wymianie pozostałych /a to bardzo ważna rzecz przy naszych paliwach/ aby cieszyć się swoim cudeńkiem jak najdłużej.
myslałem, że to trudniejsze, ciekawe spostrzeżenia myslę, że dam radę!
Usuwałem w tym sezonie wodę w układzie paliwowym. Użyłem do tego depresatora Xeramic. Nigdy nie bawiłbym się w spuszczanie paliwa.

Powiązane artykuły

Czym jest ta nowa benzyna bezołowiowa PB95 E10? Dla jakich aut stosowanie jej może stanowić pewne zagrożenie?

Czym jest ta nowa benzyna bezołowiowa PB95 E10? Dla jakich aut stosowanie jej może stanowić pewne zagrożenie?

Ogłoszenie upowszechnienia na polskim rynku paliwowym benzyny PB95 E10 wywołało wiele pytań o ten rodzaj paliwa. Czym są wchodzące w jego skład biokomponenty? Czy różnią się czymś od tych stosowanych w benzynie E5? W jaki sposób mogą zagrażać silnikom? Sprawdźmy, jak powinny wyglądać odpowiedzi na te pytania.

czytaj więcej >
Nowa benzyna PB95 E10 od 1 stycznia 2024 roku na polskich stacjach benzynowych. Co to oznacza dla kierowców? Czy każdy będzie mógł ją bezpiecznie zatankować?

Nowa benzyna PB95 E10 od 1 stycznia 2024 roku na polskich stacjach benzynowych. Co to oznacza dla kierowców? Czy każdy będzie mógł ją bezpiecznie zatankować?

Od 1 stycznia 2024 roku na polskie stacje benzynowe wejdzie benzyna PB95 E10. Informacja ta z miejsca wywołał sporo zamieszania nie tylko wśród kierowców, ale i samych dziennikarzy. Dlaczego? Czy polscy kierowcy mają z tego tytuły jakiekolwiek powody do niepokoju?

czytaj więcej >

Nagrody

Ceneo
Opineo
Opineo

Dostawa

InPost
Dpd
Cargo

Płatności

tpay
Blik
Gotówką przy odbiorze