Jak w prosty sposób pozbyć się w dieslu wody z układu paliwowego?

Data:
W kategorii Układ Zasilania Paliwem

Chyba żadnemu kierowcy nie trzeba przypominać, że zima to dla samochodu najtrudniejszy okres w całym roku. To właśnie zimą wiele układów samochodowych wystawianych jest na szczególnie dużą próbę. Dotyczy to zarówno aut jeżdżących na benzynę, jak i popularnych diesli. Można by wręcz powiedzieć, że diesli dotyczy to szczególnie mocno.

Długa lista zimowych zagrożeń

Lista poszczególnych układów, podzespołów oraz części samochodowych, które zimą w sposób szczególny narażone są na zwiększone obciążenia lub wszelkiego typu awarie, długa jest jak broda Świętego Mikołaja. Między innymi z tego powodu dobrym pomysłem jest wprowadzenie do kalendarza swoistego rytuału mającego na celu przygotowanie auta na trudne i wyjątkowo niesprzyjające warunki. Nie ma co liczyć na ocieplenie klimatu lub wyjątkowo łagodną zimę. Wystarczy chwilowy spadek temperatury, by nasz samochód odmówił posłuszeństwa. A przyczyn tej odmowy może być naprawdę mnóstwo. Rozładowany do cna akumulator, zamarznięte zamki, niewymienione opony oraz – o czym nie każdy zdaje się pamiętać – zamarznięta woda w układzie paliwowym. Wszystkie wymienione wyżej sytuacji mogą zdarzyć się zarówno w samochodzie napędzanym benzyną, jak i olejem napędowym. Bez wątpienia jednak w przypadku wody zamarzającej w układzie paliwowym znacznie częściej będziemy mówić o dieslach, ponieważ to właśnie te auta problem ten dotyka w sposób szczególny.

Test na obecność wody w układzie

Sprawdzanie, czy w układzie paliwowym znajduje się woda, powinno być obowiązkowym punktem przygotowań do zimy dla każdego posiadacza samochodu z silnikiem Diesla. W nowoczesnych samochodach o obecności wody w układzie kierowca informowany jest przez specjalną kontrolkę, która zapala się na pomarańczowo w momencie uruchamiania silnika i świeci jeszcze przez kilka chwil po tym. Jeśli jednak auto nie posiada takiej kontrolki, o obecności wody musimy przekonać się sami. W tym celu należy spuścić nieco ropy z filtra paliwa. Korek, którym możemy spuścić ropę, znajduje się tuż pod samym filtrem. Należy lekko poluzować kurek, założyć na gumowy króciec elastyczny wężyk i pod jego końcówkę podstawić jakieś niewielkie, przeźroczyste naczynie. Woda w spuszczonej z układu ropy widoczna będzie już na pierwszy rzut oka. Jako cięższa, więc osiada warstwą na dnie naczynia. Jeśli w spuszczonej ropie odnotujemy jakąkolwiek ilość wody, powinniśmy – dla zachowania sprawności auta i własnego bezpieczeństwa – przedsięwziąć odpowiednie środki zaradcze. Jakie?

Spodobał Ci się artykuł?
i sprawdź ceny w naszej ofercie!

Usuwanie wody z układu paliwowego

Zdecydowanie najprostszym sposobem na pozbycie się wody z układu paliwowego jest użycie tzw. depresatora. Depresator to specjalny preparat, który łącz wodę z paliwem (zapobiega jej wytrącaniu się). Jedna buteleczka depresatora wystarcza na cały pełny bak i kosztuje zaledwie od kilkunastu do kilkudziesięciu złotych. Wlewamy więc depresator do baku, a następnie wyjeżdżamy cały bak do końca. Przy okazji następnego tankowania (ale nie wcześniej!) musimy dodatkowo wymienić filtr paliwa. I to tyle. Depresator wraz z wymianą filtra zapewnią nam spokojną jazdę przez całą zimę.


Komentarze

a co z dpf
Mariusz
,
21.11.2019
Odpowiedz
fajne te porady ale jak już się radzi komuś co ma zrobić to należało by to robić fachowo, depresator ok ale tylko do starych diesli bo jeżeli ktoś posiada już takiego z dpf lub fap to dupa mokra po zastosowaniu takowego. Tak więc wówczas trzeba nie dopuszczać do tankowania za 10 lub inne drobniaki tylko do pełna a jak już mamy wodę stwierdzoną np w filtrze paliwa to jak jest możliwość to go odwodnić a jeżeli nie to wyjeździć jak najwięcej a następnie spuścić resztkę i musowo wymienić filtr. Poza tym nie wszyscy właściciele diesli wymieniają filtry paliwowe przy wymianie pozostałych /a to bardzo ważna rzecz przy naszych paliwach/ aby cieszyć się swoim cudeńkiem jak najdłużej.
uwagi
lolek
,
06.02.2019
Odpowiedz
myslałem, że to trudniejsze, ciekawe spostrzeżenia myslę, że dam radę!
tylko depresator
młodzik
,
23.01.2019
Odpowiedz
Usuwałem w tym sezonie wodę w układzie paliwowym. Użyłem do tego depresatora Xeramic. Nigdy nie bawiłbym się w spuszczanie paliwa.

Dodaj swój komentarz

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.