Części do samochodów elektrycznych

Sklep iParts.pl wychodzi na przeciw potrzebom właścicieli samochodów o napędzie elektrycznym oraz hybryowym, oferując zarówno części do aut elektrycznych, jak i akcesoria niezbędne do ich codziennej eksploatacji, takie jak ładowarki i wallboxy do samochodów elektrycznych, kable do ładowania, adaptery. Zapraszamy do sprawdzenia oferty wybierając jeden z modeli aut wylistowanych poniżej lub klikajac w ikonę akcesoriów do samochodów elektrycznych.

Producenci akcesoriów

Wszystkie części i akcesoria w ofercie sklepu iParts.pl są w 100% oryginalne i pochodzą od renomowanych producentów:

  • Green Cell
  • Osram
  • Green Wallbox
  • Dinitech
  • Electromobility.ONE
  • Akyga
  • EV Charging Solutions
  • Enelion
  • Platinet
 

Popularne modele aut elektrycznych

 

O samochodach elektrycznych i hybrydowych

Szybka elektryfikacja motoryzacji to temat podnoszony od wielu już lat na całym świecie. Rozwój i sprzedaż pojazdów z napędem elektrycznym (EV) rozwija się energicznie, zwłaszcza w Europie. Samochodów hybrydowych i elektrycznych powoli, lecz systematycznie przybywa w Polsce. Oznacza to, że te pojazdy muszą być odpowiednio i specjalistycznie serwisowane. Naprawa tego typu aut wymaga stosowania wysokiej jakości części do samochodów elektrycznych.

Samochody elektryczne to przede wszystkim wiele korzyści dla środowiska naturalnego, w tym m.in. zmniejszenie zależności transportu od ropy naftowej, brak spalania i wydzielania spalin, lokalna bezemisyjność (brak emisji CO2, redukcja wielu szkodliwych związków chemicznych), a także ograniczenie smogu oraz hałasu.

Eksploatacja samochodów elektrycznych jest ekonomiczna. Wysoka odporność na zużywanie się podzespołów i części do samochodów hybrydowych oraz elektrycznych, a także związane z tym koszty obsługi pojazdu są zazwyczaj niższe w porównaniu z konwencjonalnymi pojazdami z silnikami spalinowymi. Użytkownicy samochodów elektrycznych nie muszą martwić się o wymianę filtrów, paska rozrządu, sprzęgła, czy zużytej skrzyni biegów. Tego rodzaju elementy i podzespoły po prostu nie występują w autach elektrycznych.

Serwisowanie i naprawy eksploatacyjne, jeżeli są już konieczne, dotyczą wymiany części do aut elektrycznych przede wszystkim w zakresie zawieszenia, a także klocków i tarcz hamulcowych, których żywotność jest i tak dużo większa z uwagi na częstsze hamowanie silnikiem niż ma to miejsce w przypadku aut napędzanych silnikami spalinowymi.

Podstawowy serwis samochodów elektrycznych obejmuje najczęściej:

  • kontrolę i regulację elementów układu hamulcowego
  • diagnostykę i ewentualną wymianę zużytych modułów akumulatora
  • smarowanie kluczowych podzespołów
  • sprawdzenie stanu płynów eksploatacyjnych
  • diagnostyka oświetlenia i sygnalizacji
  • kontrola działania awaryjnego odłącznika akumulatora

Dla większości serwisów samochodowych elektryfikacja pojazdów stwarza możliwość nabywania ciągle nowych umiejętności, poszerzania współpracy z dystrybutorami oraz producentami części do aut hybrydowych i elektrycznych, a także ze specjalistycznymi sklepami internetowymi oferującymi bogaty wachlarz tego typu asortymentu.

Sklep iParts.pl to najwyższej jakości części i akcesoria do aut elektrycznych zgodne ze specyfikacją OE, przeznaczone zarówno da klientów indywidualnych, jak i profesjonalnych serwisów samochodowych, którzy chcą zapewnić sobie dostęp do najlepszych możliwych komponentów. Wszystkie niezbędne części do samochodów hybrydowych i elektrycznych w iParts.pl są dostępne w najniższych cenach rynkowych. Posiadamy cały asortyment części, a także baterie oraz moduły do baterii hybrydowych.

Top 5 sprzedaży części i akcesoriów do samochodów elektrycznych

     
1. Stacja ładowania
  • słup stacji ładowania
  • licznik energii do stacji ładowania
  • naścienna stacja ładowania (wallbox)
2. Kabel do ładowania
  • uchwyt kabla do ładowania
  • torba na kabel do ładowania
3. Mobilna stacja ładowania (mobilna ładowarka)  
4. Wtyczka do ładowania
  • uchwyt wtyku do ładowania
5. Adapter kabla ładowarki  

Obecnie inwestycje koncernów samochodowych w elektromobilność liczone są już w miliardach euro. Dziś praktycznie wszyscy producenci motoryzacyjni oferują auta w pełni elektryczne lub hybrydy typu plug-in.

Elektryfikacja motoryzacji

Ceny akumulatorów litowo-jonowych, od których przede wszystkim zależy koszt produkcji samochodu elektrycznego, spadły od 2010 o blisko 90 proc., co z kolei oddziałuje bezpośrednio na malejące z roku na rok ceny sprzedaży aut z napędem elektrycznym.

Według PSPA, ceny aut elektrycznych z popularnych segmentów zaczną ulegać stopniowemu wyrównaniu z cenami pojazdów spalinowych już w 2024 r., a ostateczne zrównanie kosztów zakupu w skali całego rynku i większości segmentów będzie miało miejsce około 2025 roku.

Należy zaznaczyć, że wyższa cena samochodów elektrycznych jest częściowo rekompensowana przez oszczędności wynikające z niższych kosztów eksploatacji, w tym również cen i częstotliwości wymiany części do samochodów elektrycznych.

Auta z napędem elektrycznym (BEV i PHEV) dysponują coraz większymi zasięgami, głównie dzięki szybkiemu rozwojowi technologii w zakresie akumulatorów litowo-jonowych, które to posiadają coraz większą pojemność. W 2020 r. na rynku były już dostępne modele BEV będące w stanie przejechać ponad 600 km na jednym ładowaniu (WLTP). Wiele modeli dostępnych w Polsce zapewnia zasięg powyżej 400 kilometrów, co pozwala na swobodną jazdę poza aglomeracjami miejskimi. Dzięki takim możliwościom auta elektryczne stają się realną alternatywą dla samochodów spalinowych.

Powszechnie dostępne już akcesoria do aut elektrycznych pozwalają na przystosowanie tego typu samochodów do ładowania z coraz większą mocą w coraz krótszym czasie. Ładowanie akumulatora litowo-jonowego o pojemności 90 kWh (zasięg ponad 400 km) może trwać ok. 40 minut (w zależności od mocy ładowarki).

Rodzaje przyłączy i kabli ładowania (Wtyczek)

Zarówno złącza CCS (Combined Charging System), jak i złącza typu 2 są ważnymi standardami ładowania pojazdów elektrycznych (EV) w Europie i innych regionach. Złącza te odgrywają kluczową rolę w umożliwieniu szybkiego i wydajnego ładowania szerokiej gamy pojazdów elektrycznych. Należy pamiętać, że od tego czasu mogły nastąpić dalsze zmiany.

CCS (Combined Charging System):
CCS to standard szybkiego ładowania, który łączy w jednym złączu możliwości ładowania prądem zmiennym (AC) i DC (prądem stałym). Dzięki temu ładowarki CCS są wszechstronne i mogą zaspokoić różnorodne potrzeby związane z ładowaniem. Złącza CCS można znaleźć w dwóch głównych konfiguracjach:

CCS Typ 1: Stosowane głównie w Ameryce Północnej i na niektórych rynkach azjatyckich, złącza CCS typu 1 są zaprojektowane tak, aby były kompatybilne z pojazdami w Ameryce Północnej.

CCS Typ 2: Jest to wersja CCS powszechnie stosowana w Europie i innych częściach świata. Wykorzystuje konstrukcję złącza typu 2 do ładowania prądem przemiennym i dodaje dwa dodatkowe styki prądu stałego do szybkiego ładowania prądem stałym.

Złącza CCS są w stanie zapewnić duże prędkości ładowania, szczególnie po podłączeniu do szybkich ładowarek prądu stałego. Są one wykorzystywane przez wielu producentów samochodów w modelach pojazdów elektrycznych i powszechnie można je spotkać na publicznych stacjach ładowania, szczególnie wzdłuż autostrad i na obszarach miejskich.

Złącze typu 2:
Złącze typu 2, znane również jako złącze typu 2 IEC 62196, jest standardowym złączem używanym głównie w Europie do ładowania prądem przemiennym i stałym. Złącze to jest przeznaczone do ładowania poziomu 2 (AC), a także szybkiego ładowania prądem stałym przy użyciu technologii CCS. Złącza typu 2 mają różne konfiguracje styków w zależności od pojemności ładowania:

Jednofazowy typ 2: Używany do wolniejszego ładowania prądem przemiennym, zwykle w domowych lub miejscu pracy stacjach ładowania.

Trójfazowy typ 2: Używany do szybszego ładowania prądem przemiennym w publicznych stacjach ładowania i można go znaleźć w wielu miastach europejskich. Ładowanie prądem trójfazowym (siłowym) możliwe jest rónież przy pomocy wallboxów lub stacji ładowania (również mobilnych) przystosowanych do tego rodzaju zasilania. Posiadają one wówczas wtyczkę siłową 16A lub 32A.

Złącza typu 2 są znane ze swoich zabezpieczeń i zostały powszechnie przyjęte przez europejskich producentów samochodów i dostawców infrastruktury ładowania.

Warto zauważyć, że wiele nowoczesnych pojazdów elektrycznych jest wyposażonych w wielostandardowe porty ładowania, które obsługują różne typy złączy, w tym CCS i typ 2, aby zapewnić większą elastyczność podczas ładowania. 
Zawsze zapoznaj się z instrukcją obsługi pojazdu lub informacjami producenta, aby poznać konkretne złącza ładowania i standardy obsługiwane przez Twój pojazd elektryczny. 

W naszym sklepie znajdziesz całą gamę produktów dzięki którym bezproblemowo naładujesz swoje auto elektryczne!