DNI DARMOWEJ DOSTAWY OD 99 PLN! ODBIERZ KOD

Do końca promocji pozostało:

1
1
3
3
2
2
3
3
1
1
0
0
Znajdź części

Krok 3 - By ułatwić wybór typu auta, m.in. informacje na temat mocy swojego pojazdu znajdziesz w dowodzie rejestracyjnym w rubrykach P.1, P.2, P.3.

Strona dowodu rejestracyjnego
1
Niepoprawne pole
2
Niepoprawne pole
3
Niepoprawne pole

Lotos Synthetic - wszystko o olejkach silnikowych

Koncern LOTOS S.A. przygotował dla użytkowników samochodów osobowych oraz dostawczych specjalną linię syntetycznych olejów silnikowych, przeznaczonych przede wszystkim do najnowszych jednostek napędowych.

Lotos Synthetic - wszystko o olejkach silnikowych

Podstawowe zalety olejów silnikowych LOTOS Synthetic

Linia produktów LOTOS Synthetic to grupa wielosezonowych olejów syntetycznych skierowana do jednostek napędowych aut osobowych oraz pojazdów dostawczych, w których producent dopuszcza zastosowanie tej klasy olejów silnikowych. Oleje tej serii sprawdzają się doskonale szczególnie w ekstremalnych warunkach, zapewniając optymalną ochronę oraz ekonomiczną pracę silnika. Dzięki udoskonalonej formule Thermal Control jednostka napędowa utrzymuje prawidłową temperaturę pracy, zapewnia łatwy rozruch w niskich temperaturach (do -30oC) oraz optymalną czystość silnika. Każdy olej linii LOTOS Synthetic zawiera w swoim składzie odpowiednio dobrany i systematycznie kontrolowany pakiet dodatków uszlachetniających o wielofunkcyjnym działaniu. Doskonałe parametry olejów LOTOS Synthetic zapewniają pełną ochronę silników bez wymiany nawet przez 30 tys. kilometrów.

Linia produktów LOTOS Synthetic

W gamie olejów silnikowych serii LOTOS Synthetic znalazło się pięć głównych produktów – LOTOS Synthetic 504/507 5W-30, LOTOS Synthetic C2/C3 5W-30, LOTOS Synthetic A5/B5 5W-30, LOTOS Synthetic Turbodiesel  5W-40 oraz LOTOS Sythetic Plus 5W-40.

LOTOS Synthetic 504/507 5W-30

Jest to najnowszej generacji olej syntetyczny, przygotowany do samochodów osobowych z silnikami wysokoprężnymi, pochodzącymi od koncernu VW, które zostały wyposażone w filtry cząstek stałych. LOTOS Synthetic 5W-30 może być również stosowany w innych silnikach wysokoprężnych posiadających układ katalityczny oraz filtry cząstek stałych, jeżeli wymagane jest stosowanie środków smarnych klasy ACEA C3. Olej marki LOTOS o obniżonej zawartości SAPS zapewnia optymalne warunki pracy przez cały okres życia silnika, spełniając wymagania specyfikacji jakościowej VW 504.00/507.00. Olej zaleca się do stosowania w samochodach VW, Seat, Mercedes-Benz, Hyundai, Subaru czy też Audi.

Normy i specyfikacje

  • SAE 5W-30
  • ACEA C3
  • MB-Approval 229.51

LOTOS Synthetic C2/C3 5W-30

Jest to uniwersalny, syntetyczny olej silnikowy przygotowany do stosowania w najnowszych konstrukcjach silników wysokoprężnych, wyposażonych w filtry cząstek stałych, wymagających spełnienia norm ACEA C2 lub ACEA C3. LOTOS Synthetic C2/C3 5W-30 o obniżonej zawartości SAPS spełnia wymagania specyfikacji jakościowych GM:Dexos 2 oraz PSA B71 2290, i jest zalecany do stosowania w okresie pogwarancyjnym w silnikach benzynowych montowanych w samochodach marki Kia. Olej może być również wykorzystany w samochodach Peugeot, Citroen, Mercedes-Benz, Subaru, Toyota, Fiat, VW, Audi, Skoda czy też Seat, w których wymagany jest poziom jakości OEM lub klasa jakości API lub ACEA.

Normy i specyfikacje

  • SAE 5W-30
  • API SN
  • ACEA C2, C3
  • Approval 229.51

LOTOS Synthetic A5/B5 5W-30

Jest to syntetyczny olej silnikowy specjalnie przygotowany do aut marki Ford, w których wymagane jest zastosowanie środków smarnych o jakości WSS M2C913-D lub Ford WSS M2C913-C. LOTOS Synthetic A5/B5 może być również stosowany w innych samochodach z jednostkami benzynowymi oraz wysokoprężnymi, jeżeli producent wymaga oleju klasy ACEA A5/B5. Zaleca się stosowanie tego oleju w okresie pogwarancyjnym w silnikach aut Kia, w których zastosowano wcześniej olej LOTOS Quazar K/FE 5W-30. Olej może być wykorzystywany w wydłużonych interwałach wymiany. Gwarantuje on optymalne warunki pracy jednostki napędowej przez cały cykl jej życia i może być stosowany na uzupełnienie innych olejów tej klasy jakościowe oraz lepkościowej.

Normy i specyfikacje

  • SAE 5W-30
  • API SL/CF
  • ACEA A5/B5
  • Ford WSS-M2C913-D
  • Ford WSS- M2C913-C
  • RN 0700

LOTOS Synthetic Turbodiesel 5W-40

Jest to olej syntetyczny przygotowany z myślą o nowoczesnych samochodach osobowych, w których montowane są jednostki wysokoprężne. LOTOS Synthetic Turbodiesel 5W-40 jest rekomendowany przede wszystkim do aut koncernu VW wyposażonych w silniki z pompowtryskiwaczami, które wymagają oleju spełniającego wymagania normy VW 505.01, a także w samochodach innych marek z jednostkami posiadającymi filtry cząstek stałych, jeżeli wymagane jest zastosowanie środków smarnych klasy ACEA C3. Olej LOTOS doskonale sprawdzi się w wydłużonych interwałach wymiany i może być stosowany jako uzupełnienie innych olejów tej samej klasy jakościowej oraz lepkościowej. Olej zaleca się do stosowania w samochodach Mercedes-Benz, VW, Audi, Hyundai, Kia, Skoda, Renault, Opel, Fiat czy też Skoda, w których wymagane jest spełnienie określonych poziomów jakości OEM lub klas jakości norm API albo ACEA.

Normy i specyfikacje

  • SAE 5W-40
  • API SN/CF
  • ACEA C3
  • MB 229.31
  • BMW Longlife-04
  • GM Dexos 2
  • Renault RN 0700/0710
  • Ford WSS-M2C-917
  • VW 502.00/505.00/505.01

Gdzie kupić?

LOTOS Synthetic Plus 5W-40

Jest to uniwersalny, syntetyczny olej silnikowy przeznaczony do jednostek zarówno benzynowych, jak i wysokoprężnych, które zostały wyprodukowane przed 2006 rokiem i nie wymagały olejów o obniżonej zawartości SAPS. LOTOS Synthetic Plus może być także wykorzystany w nowszych konstrukcjach silnikowych, o ile producent pozwala na stosowanie oleju o jakości ACEA A3/B4 lub odpowiednich norm jakościowych OEM. Olej o tradycyjnym poziomie SAPS posiada wysoką wartość liczby zasadowej TBN, co zapewnia odpowiednią czystość oraz optymalną ochronę jednostki napędowej nawet w przypadku, gdy jest ona zasilana paliwem o innych niż europejskie limitach zawartości siarki. Olej LOTOS Synthetic Plus jest rekomendowany do samochodów m.in. marki VW, Mercedes-Benz, Audi, Skoda, Seat, Renault, Opel, Peugeot, Fiat czy też Citroen, które spełniają normę emisyjną Euro 3 lub wcześniejsze, a także odpowiadają odpowiednim poziomom jakości OEM oraz klas jakości według API lub ACEA.

Normy i specyfikacje

  • SAE 5W-40
  • API SN/CF
  • ACEA A3/B4
  • GM LL -B- 025
  • Porsche A40
  • RN0700/0710
  • PSA B71 2296
  • VW 502.00
  • VW 505.00
  • BMW LL-01
  • MB-Approval 229.5

Gdzie kupić?

Sprawdź także informacje o innych liniach olejów silnikowych Lotos, w tym Lotos Thermal Control, Lotos Semisynthetic, LOTOS Quazar, Lotos Diesel, Lotos City.

Popularne z kategorii Olej silnikowy

Olej silnikowy FEBI BILSTEIN 32943
123,00 zł
5.0 (3 ocen)
Olej silnikowy FEBI BILSTEIN 32938
113,00 zł
5.0 (3 ocen)
Olej silnikowy SCT - MANNOL MN7501-5
101,00 zł
5.0 (3 ocen)
Olej silnikowy SCT - MANNOL MN7915-5
112,00 zł
5.0 (3 ocen)
Olej silnikowy FEBI BILSTEIN 32942
98,00 zł
5.0 (3 ocen)
Olej silnikowy FEBI BILSTEIN 101152
132,00 zł
5.0 (3 ocen)
Olej silnikowy w sklepie iParts.pl
Chcesz zobaczyć wszystkie produkty z kategorii: Olej silnikowy pasujące do Twojego samochodu lub poszukujesz produktu konkretnego producenta?
Sprawdź wszystkie z: Olej silnikowy
Interesuję się motoryzacją od dziecka. Ta pasja w połączeniu z wykształceniem umiejscowiła mnie tam, gdzie znajduję się obecnie. To daje mi szansę rozwoju i dzielenia sę swoją wiedzą z szerokim gronem Użytkowników.

Powiązane artykuły

Technologia XTL w olejach silnikowych Fuchs. TOP5 zalet tej unikatowej technologii

Czym jest technologia XTL stosowana w olejach silnikowych Fuchs? TOP 5 zalet tej unikatowej i wciąż jeszcze mało znanej technologii

Marka Fuchs – producent zyskujących na popularności olejów silnikowych – znana jest ze swoich innowacyjnych rozwiązań. Jedną z ważniejszych dla niej innowacji było wprowadzenie na rynek technologii XTL, która zrewolucjonizowała standardy w branży olejowej. Czym jest ta technologia? Jak przedstawia się nasze TOP 5 zalet wynikających z jej stosowania?

czytaj więcej >
Valvoline Maxlife - wszystko o olejach silnikowych

Oleje silnikowe Valvoline MaxLife. Technologia stworzona w trosce o silniki z dużym przebiegiem

Olej silnikowy to kluczowy element codziennej dbałości o kondycję naszego silnika. Jego rolą jest zapewnienie mu optymalnej wydajności i żywotności. Wśród wielu dostępnych na rynku olejów, seria Valvoline MaxLife wyróżnia właśnie naciskiem na wydłużenie życia silnika. W jaki sposób?

czytaj więcej >
Jaki olej do silnika TDI? Wybierz najlepszy olej do 1.9 TDI i nie tylko

Jaki olej warto wybrać do silnika TDI? Gdzie znaleźć najlepszy olej do 1.9 TDI i nie tylko?

Pytania o to, jaki stosować olej do konkretnego silnika, pojawiają się regularnie. Szczególnie często dotyczą one tych najpopularniejszych w Polsce jednostek napędowych z rodziny TDI. I niby wszystko w tej kwestii powinno być jasne, a ciągle nie jest. Dlaczego?

czytaj więcej >
Czy olej silnikowy może się przeterminować? Czy ma termin ważności?

Czy olej samochodowy posiada termin ważności? Co na ten temat mówią producenci, a co wynika z codziennej praktyki?

Termin ważności oleju silnikowego to temat, wokół którego ciągle krąży całkiem sporo mitów. Mity te biorą się stąd, iż sami producenci niewiele i bardzo niechętnie mówią cokolwiek o przydatności do użycia oleju samochodowego, a użytkownicy na podstawie tych skąpych informacji sami dopowiadają sobie resztę. A jak to wygląda tak naprawdę?

czytaj więcej >

Nagrody

Ceneo
Opineo
Opineo

Dostawa

InPost
Dpd
Cargo

Płatności

tpay
Blik
Gotówką przy odbiorze