Pompki spryskiwacza

Prosty w budowie i wydawać by się mogło nikomu wówczas niepotrzebny wynalazek bardzo szybko zrewolucjonizował światową motoryzację, pozwalając kierowcom na jazdę w najbardziej nawet niesprzyjających warunkach atmosferycznych. Od chwili pojawienia się na rynku motoryzacyjnym, wycieraczki samochodowe stały się nieodłącznym wyposażeniem każdego nowego auta.

Jednak wycieraczki samochodowe to nie tylko widoczne gołym okiem pióra oraz metalowe lub plastikowe uchwyty przesuwane po zewnętrznej powierzchni szyby. To cały mechanizm i zespół urządzeń wspomagających ich pracę, w których skład wchodzą również pompki spryskiwaczy.

Pompka spryskiwacza szyby samochodowej stanowi nieodłączny element systemu wycieraczek, która dostarcza odpowiednią ilość płynu myjącego na powierzchnię przedniej szyby oraz kloszy reflektorów samochodowych. Zadaniem pompki spryskiwacza jest przede wszystkim wytworzenie odpowiedniego ciśnienia w płynie myjącym potrzebnego do przetransportowania go do dysz spryskiwaczy. Od poprawnego działania pompki spryskiwaczy zależy prawidłowa praca całego systemu odpowiedzialnego za czyszczenie szyby samochodowej.

Pompka spryskiwacza szyby samochodowej znajduje się w zbiorniku spryskiwacza. Aby się do niej dostać, przeważnie wystarczy zdjąć rozszerzający zbiornik układu chłodzenia silnika, pod którym powinno się znajdować złącze pompki spryskiwacza. Najczęściej problemy z eksploatacją pompki spryskiwacza pojawiają się w okresie zimowym, zwłaszcza przy niskich temperaturach. Sprawne działanie tego elementu ma duży wpływ na bezpieczne poruszanie się samochodem w trudnych warunkach. W momencie zaobserwowania kłopotów z działaniem systemu czyszczącego szybę należy go przeczyścić i w razie konieczności wymienić uszkodzone elementy.

Przyczyny awarii pompki spryskiwacza

Pompka płynu spryskiwacza przeważnie ulega uszkodzeniu w wyniku zużycia. Częste korzystanie w krótszym czasie może doprowadzić do zużycia się tego elementu. Innym powodem może być również stosowanie płynu o zbyt mocnym stężeniu lub płynu który został w jakikolwiek sposób zanieczyszczony. Ważne jest dbanie o jego czystość i brak dostępu do niego różnego rodzaju osadów lub drobnych przedmiotów. Równie często zdarza się, że jesienią lub początkiem zimy zapominamy o wymianie płynu do spryskiwaczy na ciecz, która nie ulega zamarzaniu przy niewielkich mrozach. Może wtedy dojść do rozerwania obudowy pompki, która straci swoją szczelność oraz zdolność do pompowania płynu.

Diagnozowanie usterek pompki spryskiwacza

Jeśli po naciśnięciu dźwigni wycieraczek i przestawieniu jej w położeniu uruchamiającym pompkę spryskiwacza szyb płyn nie zostaje naniesiony na naszą szybę możemy spodziewać się kilku problemów. Warto zacząć od sprawdzenia poziomu płynu. Jeśli znajduje się on w zbiorniku przechodzimy do upewnienia się, czy sama pompka spryskiwacza działa. Jeśli po naciśnięciu dźwigni słyszymy jej dźwięk, to znaczy że działa prawidłowo. Wtedy szukamy usterki w przewodach lub dyszach doprowadzających płyn. Jeśli natomiast po jej włączeniu panuje cisza musimy zdiagnozować przyczynę tego stanu rzeczy. Najłatwiej jest zacząć od sprawdzenia bezpiecznika oraz odłączenia kostki i pomiaru prądu, który do niej dochodzi. Jeśli problemem nie jest uszkodzona instalacja, to znaczy że do wymiany nadaję się nasza pompka płynu spryskiwacza.

Popularni producenci pompek płynu spryskiwacza

  • SIDAT
  • Bosch
  • Febi
  • Meyle
  • SWAG
  • Japanparts
  • Ashika

Tanie pompki spryskiwacza cieszą się ogromną popularnością wśród klientów naszego sklepu internetowego. Ich duży wybór sprawia, że właściciel każdego modelu samochodu znajdzie odpowiedni produkt dla siebie. Zapraszamy do zapoznania się ze szczegółami oferty!

W naszym sklepie internetowym oferowane są gotowe do montażu części do wielu popularnych marek samochodów osobowych oraz dostawczych. Oprócz tego znajdziesz również szeroki wybór zestawów części, które idealnie pasują do Twojego samochodu. Przypominamy, że przy zakupach powyżej 399 zł przysługuje darmowa wysyłka.

Najpopularniejsi producenci

Pompka płynu spryskiwacza VEMO
Pompka płynu spryskiwacza SIDAT
Pompka płynu spryskiwacza MEAT & DORIA
Pompka płynu spryskiwacza HOFFER
Pompka płynu spryskiwacza METZGER
Pompka płynu spryskiwacza ERA
Pompka płynu spryskiwacza BLUE PRINT
Pompka płynu spryskiwacza FEBI BILSTEIN
Pompka płynu spryskiwacza MAPCO

FAQ

Jaka jest cena pompki płynu spryskiwacza?

W sklepie można znaleźć szeroki wybór pompek płynu do spryskiwaczy. Przeznaczone są do wielu modeli samochodów. Koszt pompki płynu spryskiwaczy mieści się w zakresie od 20 do 100 zł. W tym przedziale cen mamy do wyboru pompki płynu różnych producentów.

Jakie objawy może dać uszkodzona pompka płynu spryskiwacza?

Do podstawowych objawów uszkodzenia pompki płynu spryskiwacza należy brak jakiejkolwiek reakcji na ruch dźwigni wycieraczek. Jeśli nie słyszymy dźwięku pompki pod maską po jej pociągnięciu to oznacza, że albo uszkodzeniu uległa wiązka, bezpiecznik lub sama pompka płynu.

Jak wymienić pompkę płynu do spryskiwacza?

Pompka znajduje się przeważnie w zbiorniku płynu do spryskiwaczy. Czasem się zdarza, że jest montowana w innym miejscu. Wyjątek stanowią samochody ze spryskiwaczami lamp, które posiadają przynajmniej dwie, niezależne pompki w układzie.

Jakie mogą być powody uszkodzenia pompki płynu spryskiwaczy?

Najczęściej spotykanymi powodami uszkodzenia pompki płynu spryskiwaczy są zanieczyszczenia zbierające się w zbiorniku oraz sytuacja, do której dochodzi bardzo często jesienią, kiedy mamy jeszcze letni płyn, a w nocy przychodzi mróz i lód powstający w zbiorniczku uszkadza pompkę.

Po pociągnięciu dźwigni wycieraczek nie działa spryskiwacz, co się mogło stać?

Należy sprawdzić w pierwszej kolejności, czy do pompki płynu dociera prąd. Jeśli tak, to warto by było sprawdzić przewody biegnące do spryskiwaczy. Jeśli te są szczelne to prawdopodobnie problemem jest sama pompka. Podczas użytkowania mogło dojść do jej uszkodzenia, np. zwarcia.

Nie działa spryskiwacz tylny. Co może być powodem awarii?

Często zdarza się, że spryskiwacz tylny posiada niezależną pompkę płynu. Warto sprawdzić zatem czy działa ona prawidłowo. Jeśli tak, to w kolejnym kroku przejrzyjmy przewody doprowadzające płyn. Być może któryś z nich się poluzował lub pękł. Czasem dochodzi również do zatkania układu przez zanieczyszczenia. To również może być powodem awarii.