Wybierz markę:
KLIENCI, KTÓRZY KUPILI TEN PRODUKT, KUPILI RÓWNIEŻ
Powiązane kategorie produktowe
Baza wiedzy
- Co zrobić, gdy nie działa pompka płynu spryskiwaczy? Jak sprawdzić, czy to na pewno awaria samej pompki jest przyczyną problemu?
- Mgłowe dysze spryskiwaczy. Dlaczego warto je stosować?
- Mycie auta zimą. Jak umyć samochód bez obawy o problemy, jakie może sprawić zamarzająca na karoserii woda?
- Dlaczego spryskiwacze przedniej szyby nie działają? Co może być przyczyną tego typu awarii?
- Test zimowych płynów do spryskiwaczy przeprowadzony przez UOKiK. Czego się dowiedzieliśmy, a co jeszcze chcielibyśmy wiedzieć?
- Czy system oczyszczania szyb samochodowych Valeo AquaBlade oznacza rewolucję w zastosowaniu wycieraczek?
- Płyn, koncentrat czy tabletki? Która forma samochodowego płynu do spryskiwaczy sprawdzi się najlepiej w Waszym przypadku?
FAQ
W sklepie można znaleźć szeroki wybór pompek płynu do spryskiwaczy. Przeznaczone są do wielu modeli samochodów. Koszt pompki płynu spryskiwaczy mieści się w zakresie od 20 do 100 zł. W tym przedziale cen mamy do wyboru pompki płynu różnych producentów.
Do podstawowych objawów uszkodzenia pompki płynu spryskiwacza należy brak jakiejkolwiek reakcji na ruch dźwigni wycieraczek. Jeśli nie słyszymy dźwięku pompki pod maską po jej pociągnięciu to oznacza, że albo uszkodzeniu uległa wiązka, bezpiecznik lub sama pompka płynu.
Pompka znajduje się przeważnie w zbiorniku płynu do spryskiwaczy. Czasem się zdarza, że jest montowana w innym miejscu. Wyjątek stanowią samochody ze spryskiwaczami lamp, które posiadają przynajmniej dwie, niezależne pompki w układzie.
Najczęściej spotykanymi powodami uszkodzenia pompki płynu spryskiwaczy są zanieczyszczenia zbierające się w zbiorniku oraz sytuacja, do której dochodzi bardzo często jesienią, kiedy mamy jeszcze letni płyn, a w nocy przychodzi mróz i lód powstający w zbiorniczku uszkadza pompkę.
Należy sprawdzić w pierwszej kolejności, czy do pompki płynu dociera prąd. Jeśli tak, to warto by było sprawdzić przewody biegnące do spryskiwaczy. Jeśli te są szczelne to prawdopodobnie problemem jest sama pompka. Podczas użytkowania mogło dojść do jej uszkodzenia, np. zwarcia.
Często zdarza się, że spryskiwacz tylny posiada niezależną pompkę płynu. Warto sprawdzić zatem czy działa ona prawidłowo. Jeśli tak, to w kolejnym kroku przejrzyjmy przewody doprowadzające płyn. Być może któryś z nich się poluzował lub pękł. Czasem dochodzi również do zatkania układu przez zanieczyszczenia. To również może być powodem awarii.