Bez mechanizmu różnicowego w samochodzie, czyli tzw. dyfra, światowi producenci opon zarabialiby o wiele więcej niż obecnie na własnych produktach. Mechanizm różnicowy ma za zadanie kompensować różnicę prędkości obrotowej półosi kół osi napędowej w momencie pokonywania przez nie torów o różnych długościach. Mówiąc językiem bardziej przystępnym, bez dyferencjału pokonywanie zakrętów samochodem byłoby na dłuższą metę mocno utrudnione, jeśli nie niemożliwe.
Japońskie Subaru Legacy zaliczane jest do samochodów osobowych klasy średniej, czyli segmentu D. Produkcję tego modelu rozpoczęto w 1989 roku. Samochód stał się jednym z najlepszych aut w swojej klasie, konkurując z powodzeniem z takimi gigantami, jak np. BMW, Audi czy też Alfa Romeo. Do dziś z linii produkcyjnej zjechało pond 3,5 mln egzemplarzy Legacy różnych generacji. Subaru nie ograniczyło się jedynie do produkcji Legacy dla odbiorców prywatnych. Powstały także modele sportowe, które ...
Powiązania: