Bez mechanizmu różnicowego w samochodzie, czyli tzw. dyfra, światowi producenci opon zarabialiby o wiele więcej niż obecnie na własnych produktach. Mechanizm różnicowy ma za zadanie kompensować różnicę prędkości obrotowej półosi kół osi napędowej w momencie pokonywania przez nie torów o różnych długościach. Mówiąc językiem bardziej przystępnym, bez dyferencjału pokonywanie zakrętów samochodem byłoby na dłuższą metę mocno utrudnione, jeśli nie niemożliwe.
Legacy to model zaliczany do klasy średniej. Pojazd znajduje się w produkcji już od ponad 30 lat. Pierwsze modele wyjechały na drogę w roku 1989. Obecnie japoński producent oferuje już 7. generację samochodu. Jednak ani ta, ani poprzednia generacja nie są oferowane w Polsce. Można na nie natrafić czasami jedynie na rynku wtórnym. Niemniej poprzednie generacje cieszyły się w Europie całkiem sporą popularnością. Do najczęściej wybieranych modeli Legacy należy kombi, z prawdopodobnie ...
Powiązania: