Bez mechanizmu różnicowego w samochodzie, czyli tzw. dyfra, światowi producenci opon zarabialiby o wiele więcej niż obecnie na własnych produktach. Mechanizm różnicowy ma za zadanie kompensować różnicę prędkości obrotowej półosi kół osi napędowej w momencie pokonywania przez nie torów o różnych długościach. Mówiąc językiem bardziej przystępnym, bez dyferencjału pokonywanie zakrętów samochodem byłoby na dłuższą metę mocno utrudnione, jeśli nie niemożliwe.
W 1995 roku do grona samochodów osobowych z niższej klasy średniej (segment C) dołączył Nissan Almera, o oznaczeniu symbolicznym N15. Produkowany do 2006 roku zastąpił na rynku sprawdzony i ceniony przez użytkowników model Sunny. Almera była dostępna w trzech wersjach nadwoziowych, jako 3- i 5-drzwiowy hatchback oraz 4-drzwiowy sedan. Samochód sprzedawano również jako Nissan Pulsar, Nissan Sentra (Nowa Zelandia) czy też Nissan Bluebird Sylphy.
Powiązania: