Sprawdź czujniki położenia wału korbowego

Nowoczesne silniki samochodu zostały wyposażone w multum różnego rodzaju czujników, które odpowiadają za prawidłowy przekaz informacji do komputera sterującego pracą jednostki napędowej tj. aktualne parametry, moment wtrysku paliwa lub ilość, moment zapłonu oraz skład mieszanki paliwowej.

Do takich czujników należy zaliczyć czujnik położenia wału korbowego, który informuje o aktualnym położeniu wału korbowego, czyli de facto także położeniu poszczególnych tłoków w cylindrach. Awaria czujnika położenia wału korbowego może doprowadzić m.in. do niewłaściwego cyklu pracy tłoków, błędnego dawkowania paliwa oraz do wywoływania iskry zapłonowej w nieprawidłowym momencie.

Wymiana czujnika wału korbowego

Jazda z uszkodzonym czujnikiem położenia wału korbowego może doprowadzić do awarii pozostałych elementów silnika oraz stanowi niebezpieczeństwo dla jazdy, gdyż może spowodować unieruchomienie jednostki w najmniej oczekiwanym momencie np. na skrzyżowaniu. Pamiętajmy, że uszkodzonego czujnika położenia wału korbowego nie należy próbować naprawiać. Jedyne wyjście to wymiana tego podzespołu. W celu wymiany należy odłączyć konektor elektryczny czujnika i odkręcić czujnik. W to samo miejsce montujemy nowy sensor. Uwaga: W niektórych przypadkach konieczne okazać może się podłączenie skanera diagnostycznego, który pozwoli pozbyć się kodu błędu, zapamiętanego wskutek wadliwej pracy starego czujnika wału korbowego.

Bogata oferta czujników położenia wału korbowego internetowego iParts.pl to cała gama produktów do praktycznie każdej marki samochodu. Posiadamy koła pasowe, renomowanych producentów, między innymi takich jak Magneti Marelli, Vaico, Malo, Febi Bilstein, Swag i JP Group.

Wszystkie oferowane w naszym sklepie czujniki położenia wału korbowego są fabrycznie nowe i posiadają pełną gwarancję producenta (12 lub 24 miesięcy).

iParts.pl - KontaktiParts.pl - Zalety

Aby wybrać odpowiedni model części samochodowej do swojego auta, wybierz markę auta z powyższego zestawienia, następnie model, rocznik i na końcu - wersję silnikową.