Promocje

26 zł
Cena katalogowa 69
JANMOR
Zestaw przewodów zapłonowych Janmor FAU17 do Fiat Punto, Panda, Palio, Seicento, Siena i Lancii Beta
164 zł
Cena katalogowa 199
NGK
Zestaw przewodów zapłonowych NGK 6984 do samochodów Mazda i Ford.
118 zł
Cena katalogowa 129
NGK
Przewody zapłonowe - zestaw NGK 0888 - Rover 200 (RF) 214 Si 103KM
282 zł
Cena katalogowa 329
BERU
Zestaw przewodów zapłonowych Beru ZEF612 do samochodów marek Audi i Volkswagen.
145 zł
Cena katalogowa 189
BOSCH
Zestaw przewodów zapłonowych Bosch 0986356721 do samochodów Honda oraz Rover.
364 zł
Cena katalogowa 539
BREMI
Zestaw przewodów zapłonowych Bremi 233/200 do samochodów marek Audi i Volkswagen.
146 zł
Cena katalogowa 219
BERU
Zestaw przewodów zapłonowych Beru ZEF561 do samochodów Volkswagen, Audi oraz SEAT.
130 zł
Cena katalogowa 169
MAXGEAR
Zestaw przewodów zapłonowych MaxGear 53-0080 do wybranych modeli Audi, Skoda i Volkswagen.
106 zł
Cena katalogowa 179
KAGER
Zestaw przewodów zapłonowych Kager 64-0137 do Volvo 850, C70, S70, V70.

Przewody zapłonowe w iParts.pl!

Przewody zapłonowe to kolejne elementy, o których istnieniu dowiadujemy się dopiero w momencie, gdy przestają poprawnie działać. Silnikowe przewody zapłonowe pracują w ekstremalnych warunkach, mając nieustannie do czynienia ze zmiennymi temperaturami, wilgocią, solą czy też innymi negatywnymi czynnikami zewnętrznymi. Dlatego też, wcześniej czy później, będziesz zmuszony do ich wymiany. W iParts.pl posiadamy największą ofertę przewodów zapłonowych w Polsce. Oferujemy wyłącznie najlepsze produkty pochodzące od najbardziej renomowanych producentów części samochodowych. Sprawdź!

Przewody zapłonowe w samochodzie

Przewody zapłonowe, nazywane również przewodami wysokiego napięcia, są obecnie coraz częściej zastępowane kompaktowymi cewkami zapłonowymi zespolonymi z krótkim przewodem oraz tzw. fajką świecy. Standardowe silnikowe przewody zapłonowe składają się z trzech podstawowych elementów, a mianowicie: nasadki na świecę, przewodu elektrycznego oraz nasadki na rozdzielacz zapłonu lub cewki. Wydajny przewód zapłonowy musi być w stanie przewodzić prąd o napięciu nawet 30 tys. woltów, dlatego też istotną rolę w jego konstrukcji odgrywa rdzeń oraz izolacja. Obecnie dostępne na rynku przewody zapłonowe posiadają najczęściej izolację wykonaną z PVC, które jednak mają słabą odporność na wysokie temperatury, a także z silikonu oraz innych materiałów elastomerowych. Rodzaj i jakość materiału izolacyjnego ma olbrzymie znaczenie pod kątem ochrony innych elementów przed przebiciem.

Sposób działania przewodów zapłonowych

Przewody zapłonowe to elementy, których głównym zadaniem jest dostarczanie prądu o wymaganych parametrach, ustalonych przez konstruktorów. Dzięki temu mamy pewność, że iskra wytwarzana pomiędzy elektrodami świecy zapłonowej będzie dostatecznie silna. Samochodowy przewód zapłonowy doprowadza więc wysokie napięcie z cewki zapłonowej do świecy zapłonowej. We współczesnych jednostkach napędowych coraz częściej droga ta jest krótsza z uwagi na nałożenie cewek bezpośrednio na świece.

Typowe usterki przewodów zapłonowych w samochodzie

Jak większość części samochodowych, przewody zapłonowe ulegają stopniowemu zużyciu. Niezwykle ważne jest, aby stosować produkty najwyższej jakości, dzięki temu uzyskamy bowiem ułatwiony rozruch, likwidację zakłóceń radiowych, niższe spalanie, a w końcu eliminację wielu zagrożeń, które mogą mieć wpływ na ogólną niezawodność i ekonomię pojazdu. Poza tym, zalecamy na bieżąco kontrolować przewody, zwracając uwagę na uszkodzenia mechaniczne, ślady „przebić” oraz utleniania materiałów. W przypadku zaniedbania sprawy, niesprawne przewody zapłonowe mogą skutkować obniżoną wydajnością układu zapłonowego. To z kolei może przełożyć się na zwiększone zużycia paliwa, nadmierną emisji substancji toksycznych w spalinach, a także uszkodzenia sondy lambda, katalizatora, a czasem - silnika. Zazwyczaj eksperci zalecają wymianę przewodów zapłonowych średnio co 80 tys. km (w samochodach zasilanych LPG okres jest krótszy, nawet o połowę).

Popularni producenci przewodów zapłonowych

  • Bremi
  • Valeo
  • Beru
  • Bosch
  • NGK
  • Ashika
  • JanMor
  • Blue Print
  • Metzger
  • Magneti Marelli

iParts.pl to sklep, w którym znajdziesz największą liczbę zestawów przewodów zapłonowych do wszystkich marek oraz modelów współczesnych samochodów. Aby wybrać odpowiednie przewody zapłonowe do Twojego auta, wybierz markę samochodu z powyższego zestawienia, następnie model i rocznik, a na końcu - wersję silnikową.

Powiązane kategorie produktowe

Wszystkie silnikowe przewody zapłonowe, które znajdziesz na iParts.pl, są fabrycznie nowe i posiadają pełną gwarancję producenta (12 lub 24 miesięcy). Gwarantujemy fachową pomoc naszych doradców, najniższe ceny rynkowe oraz szybką realizację zamówienia.

Zapraszamy do współpracy!

Najpopularniejsi producenci

Przewody zapłonowe BREMI
Przewody zapłonowe BOSCH
Przewody zapłonowe JANMOR
Przewody zapłonowe NGK
Przewody zapłonowe BERU
Przewody zapłonowe QUINTON HAZELL
Przewody zapłonowe LUCAS
Przewody zapłonowe TESLA
Przewody zapłonowe MAGNETI MARELLI

FAQ

Ile kosztują przewody zapłonowe?

Cena przewodów zapłonowych dostępnych w naszym sklepie mieści się w zakresie od 50 do 180 zł. Koszt zależny jest od producenta przewodów oraz wymagań silnika, do których zostały one stworzone.

Jak wybrać przewody zapłonowe do swojego samochodu?

Wymieniając przewody zapłonowe w naszym samochodzie pamiętajmy, że są one bardzo ważne dla prawidłowego działania silnika w pojeździe, a ponadto płynie nimi prąd o bardzo wysokim napięciu. Nie warto więc kupować cienkich kabli, które będą ograniczać przepływ lub będą łatwe do uszkodzenia

Więcej: Jakie przewody zapłonowe wybrać?

Jak rozpoznać awarię przewodów zapłonowych?

Objawy uszkodzenia przewodów zapłonowych są praktycznie identyczne do tych, które występują przy awarii świec lub cewki zapłonowej. Różnicą jest sytuacja, gdzie problem z uruchomieniem samochodu pojawia się, kiedy w powietrzu znajduje się dużo wilgoci. Jeśli mglisty poranek, deszczowy dzień z pewnością utrudnią, lub wręcz uniemożliwią uruchomienie silnika naszego samochodu to powinniśmy zacząć od wymiany przewodów zapłonowych.

Jak często wymieniać przewody zapłonowe?

Przewody zapłonowe powinny być wymieniane co około 30-50 tysięcy kilometrów. Liczba ta oczywiście zależna jest od silnika naszego samochodu, rodzaju przewodów, ich jakości oraz podatności na ewentualne uszkodzenia mechaniczne przewodów.

Brak iskry na świecy, czy to może być wina przewodów zapłonowych?

Oczywiście, ze tak. Uszkodzenie przewodów zapłonowych bardzo często daje takie same efekty jak awaria świecy, bądź cewki zapłonowej. Warto jednak umiejętnie rozróżnić te awarie i prawidłowo je zdiagnozować, by uniknąć niepotrzebnych kosztów wynikających z zakupu wszystkich elementów układ zapłonowego.

Uszkodzona osłona przewodu zapłonowego. Zabezpieczyć czy wymienić?

W przewodach zapłonowych płynie prąd o bardzo dużym napięciu. Powinniśmy mieć to zawsze na uwadze i unikać prowizorycznych napraw przewodów za pomocą taśmy izolacyjnej lub podobnych rozwiązań. Jeśli widzimy nawet najmniejsze nacięcie w izolacji kabla, to powinniśmy go wymienić jak najszybciej.