Pierścienie tłokowe silnika samochodowego

Pierścienie tłokowe

Proces, w jakim pierścienie tłokowe biorą udział, to transport ciepła do cylindra bezpośrednio z tłoków, a także odpowiednie uszczelnienie komory spalania przed nadmiernym uciekaniem z niej oleju. Jak więc widać, ich rola w procesie spalania oraz kontroli zużycia oleju jest bardzo istotna. Zużycie pierścieni tłokowych wpływa ogólnie na ogólne zużycie jednostki napędowej. Wymień pierścienie na nowe w iParts.pl po najniższej cenie rynkowej!

Pierścienie tłokowe w samochodzie

Samochodowe pierścienie tłokowe stanowią elementy uszczelniające, których głównym zadaniem jest oddzielanie komory spalania silnika spalinowego od skrzyni korbowej. W większości przypadków, pierścienie tłokowe wykonane są z żeliwa, a ich powierzchnia robocza jest chromowana lub pokryta molibdenem. Pierścień tłokowy jest przecięty w połowie tak, aby możliwe było ich rozszerzenie oraz nałożenie na tłok. Taka konstrukcja pierścienia jest potrzebna także do tego, aby występował odpowiedni nacisk powierzchni zewnętrznej pierścienia do tulei cylindra. Miejsce, w którym następuje przecięcie nazywane jest zamkiem. Ponadto, między pierścieniem a cylindrem znajduje się cienka warstwa oleju, która odpowiedzialna jest za zmniejszenie tarcia pomiędzy samym pierścieniem a tuleją cylindra. Wśród typowych usterek pierścieni tłokowych występuje ich nieszczelność, co doprowadza do spadku kompresji, a w dalszej kolejności do utraty mocy jednostki napędowej.

Sposób działania pierścieni tłokowych

W tradycyjnych silnikach samochodowych występują trzy rodzaje pierścieni tłokowych – uszczelniające, zgarniające oraz kompresyjno-zgarniające. Pierwszy typ pierścieni ma za zadanie utrzymanie możliwie najwyższej kompresji, a także zapobieganie przeciekom spalin zamkniętych pod wysokim ciśnieniem w komorze nad tłokiem, które niekiedy jest bliskie ciśnieniu atmosferycznemu. Pierścienie tłokowe zgarniające są natomiast odpowiedzialne za zgarnianie nadmiaru oleju z tulei cylindra, co zapobiega przedostawaniu się do przestrzeni znajdującej się nad tłokiem nadmiernych ilości oleju. Ostatni typ pierścieni tłokowych, czyli pierścienie tłokowe silnika kompresyjno-zgarniające za główne zadanie mają zatrzymywanie gazów, które przedostały się poprzez pierścień uszczelniający oraz zgarnianie nadmiernych ilości oleju z powierzchni cylindra.

Typowe usterki pierścieni tłokowych w samochodzie

Wśród najpopularniejszych usterek pierścieni tłokowych należy wymienić ich zapieczenie, które polega na zaklejeniu pierścieni w rowkach tłoka nagarem powstającym w trakcie spalania paliwa. Oprócz tego, do częstych usterek pierścieni tłokowych należy zaliczyć również ich pęknięcie, na które w większości przypadków ma wpływ czynnik ludzki, poprzez ich nieprawidłowy montaż lub ze względu na niską jakość samych pierścieni tłokowych.

Popularni producenci pierścieni tłokowych

  • Japanparts
  • Kolbenschmidt
  • Mayle Original
  • Ashika
  • Goetze Engine

Jeżeli potrzebujesz najwyższej jakości zestaw pierścieni tłokowych do swojego auta, wybierz markę samochodu z powyższego zestawienia, następnie podaj model i rocznik, a na końcu wersję silnikową pojazdu. Nasz system w kilka sekund znajdzie to, czego szukasz.

W iParts.pl otrzymasz komplet pierścieni tłokowych od sprawdzonych i godnych zaufania producentów. Wszystkie oferowane produkty są fabrycznie nowe i są objęte gwarancją producencką. Zapewniamy profesjonalną obsługę na każdym etapie zakupów, tanie pierścienie tłokowe o bardzo dobrych parametrach technicznych oraz natychmiastową realizację zamówienia.

Najpopularniejsi producenci

Pierścienie tłokowe - zestaw HASTINGS PISTON RING
Pierścienie tłokowe - zestaw MAHLE
Pierścienie tłokowe - zestaw GOETZE ENGINE
Pierścienie tłokowe - zestaw KOLBENSCHMIDT
Pierścienie tłokowe - zestaw NPS
Pierścienie tłokowe - zestaw ET ENGINETEAM
Pierścienie tłokowe - zestaw JAPANPARTS
Pierścienie tłokowe - zestaw ASHIKA
Pierścienie tłokowe - zestaw JAPKO