Znajdź części

Krok 3 - By ułatwić wybór typu auta, m.in. informacje na temat mocy swojego pojazdu znajdziesz w dowodzie rejestracyjnym w rubrykach P.1, P.2, P.3.

Strona dowodu rejestracyjnego
1
Niepoprawne pole
2
Niepoprawne pole
3
Niepoprawne pole

Wybierz zimowy płyn do spryskiwaczy

Jesienne słoty i zimowe błoto poślizgowe to zmora kierowców. Jest to czas, w którym na szczególną uwagę zasługują szyby naszego samochodu. Dobrej jakości płyn do spryskiwaczy, skrobaczka i sprawne pióra wycieraczek to podstawowe elementy wyposażenia każdego pojazdu. Zdarza się jednak, że niektórzy z nas zapominają o wymianie płynu lub kupują te najtańsze, dostępne w hipermarketach – czy słusznie?

Wybierz zimowy płyn do spryskiwaczy

Na rynku dostępne są różne rodzaje płynów do spryskiwaczy – letnie i zimowe. Wybór właściwego gwarantuje komfort i zwiększa bezpieczeństwo jazdy. O ile sprawa z płynami letnimi jest stosunkowo prosta, o tyle często nie wiemy kiedy warto zmienić płyn na zimowy. Ważne jest, aby przed zakupem płynu do spryskiwaczy zdać sobie sprawę, że jest on jednym z głównych elementów, odpowiedzialnych za prawidłową widoczność. Pamiętajmy aby wybrać taki płyn, który skutecznie usuwa zabrudzenia, dbając o bezpieczeństwo kierowcy, pasażerów oraz innych uczestników ruchu drogowego.

Płyn letni, czy zimowy – który wybrać?

Płyn letni doskonale oczyszcza szyby z kurzu, deszczu, owadów oraz innych zanieczyszczeń i osadów organicznych.  Nie nadaje się jednak do użytkowania w zakresie temperatur poniżej 0 °C. Ponieważ produkowany jest on na bazie wody, to zastosowanie go w zimie powodować może doprowadzić do jego zamarznięcia, a co za tym idzie uszkodzenia zbiornika i pompy. Naraża to nasz portfel na kosztowne naprawy, a nas na unieruchomienie auta do momentu naprawy.

Okres zimowy to czas, kiedy należy stosować specjalistyczne płyny zimowe. Zadaniem zimowego płynu do spryskiwaczy jest nie tylko oczyszczenie szyb z brudu, lecz również usunięcie soli i sadzy, których obecność w zimie jest nieunikniona. Dodatkowo fundamentalne znaczenie ma temperatura krystalizacji płynu – w przypadku dobrych preparatów, temperatura ta wynosi -20 lub -22°C. Najprościej rzecz ujmując, nie zamarza on na szybie, nie pozostawia na niej zacieków, nie niszy gumowych piór wycieraczek oraz ich uszczelek. Koszt płynu zimowego, w stosunku do ewentualnych szkód spowodowanych użytkowaniem płynu letniego zimą jest niski. Warto więc nie ryzykować i wybrać dobry płyn, jednego ze sprawdzonych producentów.

Bezpieczeństwo to podstawa

Zimowy płyn do spryskiwaczyKażdy płyn do spryskiwaczy jest mieszanką wielu różnych związków chemicznych, z których większość ma wpływ na nasze zdrowie. W jego skład najczęściej wchodzi mieszanka etanolu, detergentów, wody oraz kompozycji zapachowych. Aby w maksymalny sposób zadbać o bezpieczeństwo należy wybierać sprawdzone płyny do spryskiwaczy, te certyfikatem PZH, a także PCBC uprawniającym do oznaczania płynu stosownym znakiem bezpieczeństwa. Najlepsze płyny do spryskiwaczy charakteryzują się posiadaniem różnych atestów, takich jak na przykład znak bezpieczeństwa B lub certyfikat Zgodności ITS.

Jeśli płyny do spryskiwaczy nie spełniają norm jakościowych mogą uszkodzić lakier auta, zniszczyć elementy plastikowe nadwozia, a nawet rozpuścić wykonane z tworzywa elementy spryskiwacza. Liczne testy i praktyka uczą nas, że płyny dobrych producentów – często troszkę droższe, niż te dostępne w przydrożnych hipermarketach - zachowują się lepiej. Różnice w działaniu płynów mogą być naprawdę duże. W ich składzie znajdują się lepiej wyselekcjonowane i dobrane składniki, dzięki czemu pozostawiają szybę auta krystalicznie czystą.

Powiązane kategorie towarowe:

Redakcja iParts.pl składa się ze specjalistów branży automotive z dużym doświadczeniem w sprzedaży części samochodowych. Dla nas to nie tylko praca, ale również pasja, którą pielęgnujemy na co dzień. Staramy się publikować najciekawsze porady, które mogą okazać się przydatne naszym Klientom.
8 komentarzy
Mi na szczęście jeszcze nie zdarzyło się aby płyn do spryskiwaczy zamarzł. Czasem używam koncentratu, który miesza się z wodą i dobrze czyści szyby bez żadnych smug a dodatkowo ma ładny zapach. :)
Dobrze jest czuwać na wymiana płynu do spryskiwacza żeby potem nie być niemile zaskoczonym jak pojawi się pierwszy mróz a w aucie płyn letni a tu trzeba jechać. Jak ktoś posiada garaż ocieplany to tego problemu niema ale nie każdy ma garaż.
Wlewam zawsze zimowy i po problemie, może trochę droższy, ale nie ma jakiejś strasznej różnicy :)
Rok temu zapomniałem o zmianie płynu z letniego na zimowy. Przyszły mrozy, próbuje spryskać szybę a tu nic, podnoszę maskę, a węże co doprowadzają płyn rozwalone. Koszty naprawy nie były małe.
Kupiłem kiedyś jakiś płyn do spryskiwaczy w hipermarkecie i okazał się być najlepszym z jakiego kiedykolwiek korzystałem. Super czyścił szyby i w zimie i nawet w lecie.
jednej zimy kupiłem jakiś tani na stacji benzynowej i po pierwszej nocy zamarzł rozwalając wszystkie węże od spryskiwaczy, dlatego od tamtej pory wole wydać więcej pieniędzy na lepszy płyn i mieć spokój
ja nawet i w lecie jeżdżę z zimowym płynem w zbiorniczku :)
Radzę nie robić takiego błędu jak ja, i zostawiać letni płyn w zbiorniku na zimę. Uszkodzone węże i pęknięta pompka płynu okazały się droższe w wymianie niż sam płyn.

Nagrody

Ceneo
Opineo
Opineo

Dostawa

InPost
Dpd
Cargo

Płatności

tpay
Blik
Gotówką przy odbiorze