-10% NA AMORTYZATORY! ZOBACZ

Do końca promocji pozostało:

4
4
6
6
5
5
9
9
0
0
7
7
Znajdź części

Krok 3 - By ułatwić wybór typu auta, m.in. informacje na temat mocy swojego pojazdu znajdziesz w dowodzie rejestracyjnym w rubrykach P.1, P.2, P.3.

Strona dowodu rejestracyjnego
1
Niepoprawne pole
2
Niepoprawne pole
3
Niepoprawne pole

Jakie są ceny za wymianę amortyzatorów samochodowych w 2023? Na jakie koszty należy się nastawić przed wizytą u mechanika?

Wymiana amortyzatorów nie jest czynnością wyjątkowo skomplikowaną. Z pewnością niejeden kierowca z określonym doświadczeniem w mechanice samochodowej może ją przeprowadzić samodzielnie. Jeśli jednak nie czujecie się na siłach, wymianę taką możecie również zlecić mechanikowi. Za jaką ceną? Ile kosztuje wymiana amortyzatorów samochodowych w profesjonalnym warsztacie w 2023 roku?

Ile kosztuje wymiana amortyzatorów w samochodzie u mechanika w 2023?

Wymiana amortyzatorów samochodowych przeprowadzana przez mechanika. Jakie są ceny tej usługi w 2023 roku?

Amortyzator IPARTS (oś tylna)
Amortyzator IPARTS (oś tylna) AM000958

Różnice czasowe w usługach wymiany amortyzatorów samochodowych (ilość roboczogodzin potrzebnych na przeprowadzenie danej wymiany) w różnych częściach kraju nie są zbyt duże. Średni czas wymiany pary amortyzatorów w profesjonalnym, renomowanym warsztacie samochodowym w Polsce w 2023 roku szacowany jest na około 2,5 do 3,5 godziny. W nielicznych warsztatach można spotkać się z czasem wymiany amortyzatorów na sztukę, który wynosi wówczas od 1 do 1,5 godziny*. Czas ten może się różnić w zależności od typu samochodu, marki i modelu, a także rodzaju amortyzatorów.

Przykładowo, dla poszczególnych samochodów czas wymiany amortyzatorów w warsztacie samochodowym w Polsce w 2023 roku może wynosić:

  • Ford Focus – amortyzatory przednie: 2,5 godziny, amortyzatory tylne: 2 godziny;
  • Volkswagen Golf – amortyzatory przednie: 3 godziny, amortyzatory tylne: 3 godziny;
  • Opel Astra – amortyzatory przednie: 3 godziny, amortyzatory tylne: 2 godziny;
  • Audi A4 – amortyzatory przednie: 3 godziny, amortyzatory tylne: 2,5 godziny;
  • BMW 3 – amortyzatory przednie: 3 godziny, amortyzatory tylne: 3 godziny.

Podane czasy są orientacyjne i możecie spotkać się z innymi, również dłuższymi. Do tego dochodzi fakt, iż każdy warsztat inaczej wycenia swoją roboczogodzinę, przez co ostateczne koszty takiej wymiany bywają wręcz dramatycznie różne. Na szczęście jednak istnieje kilka sposobów na to, aby zmniejszyć koszty wymiany amortyzatorów, jak na przykład skorzystanie z oferty warsztatów specjalizujących się w danym typie samochodów lub z części zamiennych zakupionych u nas – na iParts.pl. Co jeszcze może obniżyć koszty wykonania tej usługi? Przede wszystkim:

  • wymieniajcie amortyzatory przed ich całkowitym zużyciem – nadmierne zużycie amortyzatorów może doprowadzić do uszkodzeń pozostałych elementów zawieszenia, a być może i innych podzespołów, których naprawa niepotrzebnie zwiększy całościowe koszty;
  • wybierajcie amortyzatory o dobrym stosunku jakości do ceny – nie ma sensu przepłacać za drogie, markowe amortyzatory, jeśli nie są Wam one konieczne do prawidłowego funkcjonowania samochodu i zapewnianie sobie bezpieczeństwa podczas jazdy. Dobierajcie amortyzatory do własnych, indywidualnych potrzeb;
  • wymieniajcie amortyzatory w warsztatach samochodowych cieszących się dobrą opinią – jeśli już zlecacie wymianę amortyzatorów mechanikowi, wybierajcie tylko tych naprawdę pewnych i sprawdzonych. Pamiętajcie też o tym, że niektóre warsztaty samochodowe oferują specjalne promocje na wymianę amortyzatorów.

Musicie przy tym wszystkim pamiętać, że ceny wymiany amortyzatorów mogą ulec zmianie w zależności chociażby od aktualnych cen materiałów i usług. Co jeszcze może mieć na nie bezpośredni wpływ?

Wymiana amortyzatorów samochodowych w warsztacie. Od czego zależy, ile za to zapłacimy?

Amortyzator KYB Excel-G (oś tylna)
Amortyzator KYB Excel-G (oś tylna) 343348

Na ostateczną cenę za usługę wymiany amortyzatorów w samochodzie wpływ ma szereg czynników, które często umykają nawet najbardziej doświadczonym kierowcom. To, ile pieniędzy przyjdzie nam zapłacić w warsztacie wykonującym dla nas taką usługę, zależy m.in. od:

  • rodzaju samochodu – amortyzatory w poszczególnych samochodach mogą różnić się rozmiarem, kształtem i materiałem, z którego są wykonane. W związku z tym cena za wymianę amortyzatorów może tak samo różnić się w zależności od typu samochodu;
  • marki i model auta – amortyzatory montowane w samochodach różnych marek i modeli mogą również różnić się od siebie ceną, zwłaszcza jeśli chcemy wymieniać je z użyciem części oryginalnych. Oprócz tego obowiązuje zasada, że amortyzatory do samochodów klasy premium są z reguły droższe niż np. amortyzatory do popularnych aut miejskich;
  • rodzaju amortyzatorów – wymieniane przez nas amortyzatory mogą być wykonane z różnych materiałów i w różnych technologiach. Różnice te z kolei przekładają się bezpośrednio na ceny składające się być może nie na samą cenę usługi, ale z pewnością odbiją się na całościowych kosztach wymiany;
  • cen robocizny – te zwykle różnią się od siebie w zależności od regionu i miasta. Więcej za wymianę amortyzatorów zapłacimy zwyczajowo w wielkich aglomeracjach, mniej na prowincji.

A dlaczego w większości cenników usługa wymiany amortyzatorów podawana jest z uwzględnieniem wymiany dwóch amortyzatorów, a nie tylko jednego? Czy nie można by ograniczyć się do wymiany pojedynczej sztuki?

Czy amortyzatory w samochodzie można wymieniać pojedynczo? Dlaczego wszyscy zalecają wymieniać je wyłącznie parami?

Amortyzator KYB Excel-G (oś tylna)
Amortyzator KYB Excel-G (oś tylna) 344459

Zgodnie z zaleceniami ekspertów oraz samych producentów amortyzatory w samochodzie należy wymieniać zawsze parami, czyli oba z jednej osi. Jest to spowodowane tym, że amortyzatory na jednej osi w pewien sposób ze sobą współpracują, poddawane są podobnym przeciążeniom i w podobnym tempie się zużywają. A jeśli ograniczymy się do wymiany jednego tylko amortyzatora, doprowadzimy do sytuacji, w której to jeden amortyzator (ten stary) będzie zużyty, a drugi (ten nowy) będzie musiał pracować ciężej, aby skompensować niedostatki tego pierwszego i zapewnić autu prawidłową amortyzację. W rezultacie, drugi amortyzator, ten nowy, poddawany zwiększonym obciążeniom, zużyje się znacznie szybciej.

Oprócz tego wymiana amortyzatorów pojedynczo może spowodować następujące problemy:

  • nierównomierne zużycie opon – amortyzatory odpowiadają m.in. za zapewnienie równomiernego zużycia opon na tej samej osi. Jeśli jeden z amortyzatorów pozostanie zużyty, to obie opony na tej właśnie osi będą się zużywać szybciej niż opony na drugiej osi;
  • niestabilność aut podczas jazdy – ponieważ amortyzatory odpowiadają za stabilność samochodu podczas jazdy, jeśli jeden z nich jest zużyty, to samochód będzie miał poważne problemy z zapewnieniem kierowcy pełnej stabilności i kontroli nad pojazdem podczas jazdy;
  • zwiększone zużycie pozostałych części zawieszenia – amortyzatory samochodowe, tłumiąc drgania powstające na styku koła z podłożem, odpowiadają za ochronę praktycznie wszystkich części nie tylko zawieszenia, ale każdego elementu mogącego ulec uszkodzeniu na skutek przenoszonych na nadwozie wibracji. Przyspieszonemu zużyciu mogą więc ulec nie tylko sprężyny i wahacze. Jeśli jeden amortyzator na osi pozostanie niewymieniony, to nie tylko nie będzie odpowiednio dobrze tłumił drgań, ale też inne części zawieszenia będą musiały pracować znacznie ciężej, co może przełożyć się na powstawanie wielu uszkodzeń.

Jeśli więc poważnie podchodzicie do dbałości o swoje auto, pamiętajcie, aby amortyzatory samochodowe zawsze wymieniać parami. To, czy zrobicie to samodzielnie, czy też zlecicie wymianę mechanikowi, nie będzie miało tu już większego znaczenia – o ile tylko efekt takiej wymiany pozostanie należyty.

*Podane w artykule wartości roboczogodzin są szacunkowe i bazują na normach czasowych producentów samochodów, katalogach serwisowych, danych z branży motoryzacyjnej oraz doświadczeniu warsztatów mechanicznych. Rzeczywisty czas wykonania usługi może się różnić w zależności od modelu pojazdu, jego stanu technicznego, stopnia skomplikowania naprawy oraz polityki cenowej danego warsztatu.

Popularne z kategorii Amortyzatory

Amortyzator KYB 344459
158,00 zł
4.9 (192 ocen)
Amortyzator TRW JGT286T
67,00 zł
4.9 (41 ocen)
Amortyzator IPARTS AM000958
70,00 zł
0 (0 ocen)
Amortyzator SACHS 316 950
312,00 zł
4.8 (123 ocen)
Amortyzator KYB 335808
206,00 zł
4.9 (192 ocen)
Amortyzator TRW JGM2348T
133,00 zł
4.9 (41 ocen)
Amortyzatory w sklepie iParts.pl
Chcesz zobaczyć wszystkie produkty z kategorii: Amortyzatory pasujące do Twojego samochodu lub poszukujesz produktu konkretnego producenta?
Sprawdź wszystkie z: Amortyzatory
W swojej pracy staram się integrować tematy związane w samochodami i technologiami IT. Zaczynałem jako „dzieciak”, aktywnie biorąc udział w rozwoju stron internetowych poświęconych skuterom, a w moich kolejnych zajęciach zawsze przewijały się dwa zagadnienia: motoryzacja i internet. Dzięki temu praca w największym polskim sklepie online z częściami jest nie tylko sposobem na życie, ale i realizacją pasji.
0 komentarzy

Powiązane artykuły

Jakie klucze do wymiany amortyzatorów i sprężyn w samochodzie? Niezbędne narzędzia do naprawy

Jakie klucze będą Wam potrzebne do wymiany amortyzatorów i sprężyn w samochodzie?

Wymiana amortyzatorów jest z pewnością bardziej wymagająca niż wymiana oleju, ale i tę czynność możecie wykonać całkowicie we własnym zakresie. Aby to jednak zrobić, będą Wam niezbędne pewne konkretne narzędzia, w tym jedno dość specjalistyczne.

czytaj więcej >
Amortyzator CDC (Continuous Damping Control) firmy Sachs - zmienna charakterystyka tłumienia drgań

Amortyzatory CDC. Czym są oraz w jaki sposób wpływają na poprawę naszego komfortu i bezpieczeństwa jazdy?

Co jest główną rolą amortyzatorów? Tłumienie drgań powstających na styku koła z nawierzchnią oraz dbanie o bezpieczeństwo kierowcy i pasażerów. Rolę tą amortyzatory samochodowe są w stanie spełniać dostatecznie, dobrze lub bardzo dobrze. Ale są też takie amortyzatory, które komfort i bezpieczeństwo wyniosły na zupełnie nowy poziom. Tak właśnie dzieje się w przypadku amortyzatorów CDC marki Sachs od ZF Aftermarket.

czytaj więcej >
Serie amortyzatorów Bilstein - porównanie: Bilstein B1, B2, B3, B4, B6, B8, B12, B14, B16

Amortyzatory i zawieszenia marki Bilstein. Co warto wiedzieć o ich najważniejszych modelach?

Marka Bilstein to poważny gracz na rynku amortyzatorów samochodowych. O jej sile najlepiej świadcz fakt, że amortyzatory Bilsetein bardzo często wybierane są na pierwszy montaż przez takich producentów aut, jak Ferrari, Lotus, Porsche czy Jaguar. Czy posiadacze nieco mniej luksusowych samochodów również znajdą coś dla siebie w ofercie tej niemieckiej marki?

czytaj więcej >
Jak zregenerować amortyzator?

Jak zregenerować amortyzator?

Czy nadal warto przeprowadzać zabieg regeneracji amortyzatorów? Tak, ale nie we wszystkich przypadkach. Sprawdźmy, kiedy regeneracja amortyzatorów jest opłacalna.

czytaj więcej >

Nagrody

Ceneo
Opineo
Opineo

Dostawa

InPost
Dpd
Cargo

Płatności

tpay
Blik
Gotówką przy odbiorze