Znajdź części

Krok 3 - By ułatwić wybór typu auta, m.in. informacje na temat mocy swojego pojazdu znajdziesz w dowodzie rejestracyjnym w rubrykach P.1, P.2, P.3.

Strona dowodu rejestracyjnego
1
Niepoprawne pole
2
Niepoprawne pole
3
Niepoprawne pole

Ile kosztuje wymiana wahacza i tulei wahacza u mechanika w 2023? Jakie są koszty tej usługi w profesjonalnym warsztacie samochodowym?

Wymiana tulei wahacza nie dotyczy wyłącznie przypadków uszkodzenia lub zużycia tych elementów, tak samo jak awaria samego wahacza nie jest jedynym powodem do jego wymiany. Czasem wymieniamy cały wahacz, gdyż jest to zwyczajnie tańsza opcja niż wymiana poszczególnych tulei. Dlaczego? Ile zapłacimy obecnie za taka wymianę?

Ile kosztuje wymiana wahacza i tulei wahacza u mechanika w 2023?

Wymiana tulei wahacza w 2023 roku. Ile zapłacimy za tę usługę u mechanika, a ile kosztować nas będą same części?

Tuleja wahacza SKF
Tuleja wahacza SKF VKDS 335009

Wycena kosztów wymiany tulei wahacza w warsztacie samochodowym w 2023 roku nie jest prosta, bo też możemy mieć do czynienia z kilkoma istotnymi czynnikami modyfikującymi cenę końcową. Poszczególne warsztaty różnie też wyceniają swoje usługi, podając cenę za wymianę sztuki lub kompletu, przy czym w różnych samochodach różna ilość tulei na taki komplet będzie się składać. Uśredniając dane z całej Polski możemy jednak powiedzieć, że zamawiając usługę wymiany tulei wahacza u mechanika, powinniście liczyć się z cenami rzędu:

  • 80-140 zł – za pojedynczą tuleję;
  • od 250 zł – za komplet tulei.

Do kosztów robocizny należy, rzecz jasna, doliczyć również cenę samych części zamiennych. Tu z kolei wchodzi jednak rozróżnienie na różne typy tulei wahacza, jakie są stosowane i jakie oferują dostawcy części zamiennych, na czele z iParts.pl. Macie więc do wyboru:

  • tuleje gumowo-metalowe – są to najpopularniejsze tuleje wahacza składające się z dwóch elementów: metalowej tulei wewnętrznej i gumowej tulei zewnętrznej. Gumowa tuleja zewnętrzna zapewnia tłumienie drgań, a metalowa tuleja wewnętrzna zapewnia wytrzymałość i trwałość. Średnia cena tulei metalowo-gumowych to 20-50 zł za sztukę;
  • tuleje metalowe – ten typ tulei wykonywany jest wyłącznie z metalu. Mają one większą wytrzymałość niż tuleje gumowo-metalowe, ale zapewniają gorsze tłumienie drgań. Tuleje metalowe są często stosowane w samochodach sportowych i terenowych. Ich przeciętna cena za sztukę to 50-100 zł;
  • tuleje poliuretanowe – wykonane z poliuretanu i dzięki temu posiadające większą wytrzymałość oraz trwałość niż tuleje gumowo-metalowe, a także zapewniające lepsze tłumienie drgań. Tuleje poliuretanowe zwykle stosowane są w samochodach sportowych i terenowych, a ich przeciętna cena to nawet 100-200 zł za sztukę.

Przy wymianie czterech tulei wahacza, cena (i różnice w cenie) za taki komplet będzie się kształtowała następująco:

  • tuleje gumowo-metalowe – 80-200 zł
  • tuleje metalowe – 200-400 zł
  • tuleje poliuretanowe – 400-800 zł.

Dla tych, których przeraziły powyższe wyliczenia, mamy jednak dobrą wiadomość. Typ tulei wahacza, na jaki się zdecydujecie, nie wpływa lub przynajmniej nie powinien wpływać na koszty robocizny w warsztacie samochodowym. Robocizna przy wymianie tulei wahacza jest taka sama dla każdego typu tulei.

Wymiana wahacza w warsztacie samochodowym. Jakie ceny tej usługi obowiązują w 2023 roku?

Wahacz zawieszenia koła IPARTS
Wahacz zawieszenia koła IPARTS WH000039

Podanie przybliżonego czasu potrzebnego na wymianę wahacza może być bardziej wymagające niż w przypadku tulei. Wahacz to podstawowy element układu zawieszenia, odpowiedzialny za prowadzenie kół pojazdu. Czas potrzebny na jego wymianę zależy od kilku czynników, takich jak marka i model samochodu, typ wahacza (górny czy dolny), dostęp do wahacza oraz konstrukcja zawieszenia.

Średni czas robocizny przy wymianie wahacza szacowany jest na około 1 do 2 roboczogodzin. W prostych konstrukcjach może to być krótszy czas, podczas gdy w bardziej skomplikowanych układach zawieszenia, takich jak zawieszenie wielowahaczowe, czas ten może się wydłużyć.

Przeciętny czas potrzebny na wymianę samego wahacza nie jest szczególnie zależny od jego typu:​

  • wahacz górny – około 1 roboczogodziny;
  • wahacz dolny – również około 1 roboczogodziny.​

Należy pamiętać, że w przypadku wymiany wahaczy w samochodzie z bardziej skomplikowanym zawieszeniem, czas robocizny może znacząco wzrosnąć, niebezpiecznie zbliżając się do granicy 3 roboczogodzin lub nawet ją przekraczając. W niektórych modelach aut czas ten może wynieść nawet do 5 roboczogodzin.* To, ile kosztuje każda roboczogodzina, zależy już wyłącznie od samego warsztatu. Na szczęście jest też kilka sposobów na to, jak ceny te obniżyć. Jeśli chcecie zaoszczędzić na wymianie wahacza, powinniście przede wszystkim:

  • szukać warsztatów oferujących jak najlepsze ceny przy jak najwyższej jakości świadczonych usług – tu przyda Wam się nasza lista warsztatów dostępna na stronie iParts.pl.
  • zamawiać części zamienne samodzielnie, u sprawdzonego dostawcy oferującego wahacze samochodowe w naprawę dobrych cenach – namiar na iParts.pl przyda Wam się ponownie i to bardzo;
  • dbać o stan techniczny wszystkich elementów współpracujących – przede wszystkim wymieniając je regularnie, zgodnie z zaleceniami producenta.

Wahacze zużywają się w miarę użytkowania i zgodnie ze wspomnianymi zaleceniami należy je wymieniać co 100-200 tysięcy kilometrów przebiegu lub co 10-20 lat. Jeśli wahacze są zużyte, mogą powodować problemy z prowadzeniem samochodu, takie jak stuki, drgania i utrudnione skręcanie. Jeśli chodzi o tuleje wahacza, to ich żywotność szacowana jest niemalże identycznie co samych wahaczy, stąd też m.in. często przeprowadza się wymiany całego wahacza razem z tulejami.

*Podane w artykule wartości roboczogodzin są szacunkowe i bazują na normach czasowych producentów samochodów, katalogach serwisowych, danych z branży motoryzacyjnej oraz doświadczeniu warsztatów mechanicznych. Rzeczywisty czas wykonania usługi może się różnić w zależności od modelu pojazdu, jego stanu technicznego, stopnia skomplikowania naprawy oraz polityki danego warsztatu.

Popularne z kategorii Wahacz

Wahacz zawieszenia koła FEBI BILSTEIN 18802
316,00 zł
4.9 (60 ocen)
Wahacz zawieszenia koła LEMFÖRDER 38168 01
218,00 zł
4.9 (97 ocen)
Wahacz zawieszenia koła LEMFÖRDER 35463 01
82,00 zł
4.9 (97 ocen)
Wahacz zawieszenia koła FEBI BILSTEIN 18803
316,00 zł
4.9 (60 ocen)
Wahacz zawieszenia koła LEMFÖRDER 38169 01
224,00 zł
4.9 (97 ocen)
Wahacz zawieszenia koła ESEN SKV 04SKV102
147,00 zł
5.0 (4 ocen)
Wahacz w sklepie iParts.pl
Chcesz zobaczyć wszystkie produkty z kategorii: Wahacz pasujące do Twojego samochodu lub poszukujesz produktu konkretnego producenta?
Sprawdź wszystkie z: Wahacz
W swojej pracy staram się integrować tematy związane w samochodami i technologiami IT. Zaczynałem jako „dzieciak”, aktywnie biorąc udział w rozwoju stron internetowych poświęconych skuterom, a w moich kolejnych zajęciach zawsze przewijały się dwa zagadnienia: motoryzacja i internet. Dzięki temu praca w największym polskim sklepie online z częściami jest nie tylko sposobem na życie, ale i realizacją pasji.
0 komentarzy

Powiązane artykuły

Jak rozpoznać zużyty wahacz?

Jak rozpoznać zużyty wahacz?

Wahacz to klasyczny przykład części samochodowej z najlepszych lat motoryzacji. Jest prosty w budowie, ale i niezwykle ważny. Trwały, mocny i nie psuje się od samego patrzenia. Utrzymuje koło w osi, odpowiadając przede wszystkim za prawidłową geometrię kół podczas jazdy, skręcania i hamowania. Być może przez to, że jest prosty i trwały, wielu kierowców ignoruje pierwsze objawy jego zużycia. Tymczasem zużycie wahacza to prosta droga do lawiny kosztów i utraty bezpieczeństwa.

czytaj więcej >
Czy po wymianie wahacza obowiązkowo trzeba ustawiać zbieżność kół? Co się stanie, jeśli pominiemy ten etap?

Czy po wymianie wahacza trzeba ustawiać zbieżność?

Wahacz to solidny „kawał żelaza” utrzymujący koło w osi i już przez samo to można uznać go za element decydujący o precyzji prowadzenia pojazdu. Niestety, choć tak solidny, wraz z eksploatacją auta ulega zużyciu. Gdy dochodzi do konieczności jego wymiany, w głowie kierowcy może pojawić się pytanie o konieczność ponownego ustawienia zbieżności kół przy tej okazji. Bo może wcale nie będzie to potrzebne, jeśli wymianę przeprowadzimy ostrożnie i z wyczuciem?

czytaj więcej >
Jak naprawić tylny wahacz?

Jak naprawić tylny wahacz?

Pierwszym objawem, który sugeruje konieczność naprawy wahacza tylnego, jest nadmierne pochylenie koła. Ponadto wszelkie stuki dochodzące z okolic wahaczy, to wyraźny znak, że pojawiła się konieczność naprawy lub wymiany tylnego wahacza.

czytaj więcej >
Jak samodzielnie wymienić wahacz?

Jak samodzielnie wymienić wahacz?

Kierowco, masz wybór! Wymiana wahacza, to kolejna czynność, którą można wykonać samodzielnie, we własnym garażu. Można zaoszczędzić na wymianie. W zasadzie wystarczy odrobina wolnego czasu i chęci, by dokonać wymiany wahacza we własnym zakresie. Jak wymienić wahacz w samochodzie?

czytaj więcej >

Nagrody

Ceneo
Opineo
Opineo

Dostawa

InPost
Dpd
Cargo

Płatności

tpay
Blik
Gotówką przy odbiorze