Pierwszym objawem, który sugeruje konieczność naprawy wahacza tylnego, jest nadmierne pochylenie koła. Ponadto wszelkie stuki dochodzące z okolic wahaczy, to wyraźny znak, że pojawiła się konieczność naprawy lub wymiany tylnego wahacza.

Zanim rozpoczniecie czynności naprawcze sugerujemy sprawdzić, czy poduszki belki nie są sparciałe. Może być to powodem nieprzyjemnych stuków. Jeżeli poduszki są w dobrym stanie to bez wątpienia problem stoi po stronie wahacza. Nie należy bagatelizować takiej usterki. Dlaczego? Jazda samochodem o zbyt dużym nachyleniu koła doprowadza do zniszczenia łożyska. Zwykle objawia się to charakterystycznym i męczącym buczeniem. Ponadto trzeba także pamiętać o wewnętrznym zużyciu opon.

Co będzie Wam potrzebne do naprawy? Należy zaopatrzyć się w: zestaw naprawczy wahacza, gumy sprężyny dolnej i górnej, odboje: długi i krótki, zestaw kluczy, podnośnik, klucz do kół i ściągacze do sprężyn. Czynności naprawcze rozpoczynamy od podłożenia klinów zabezpieczających pod przednie koła i poluzowaniu śrub koła tylnego prawego. Następnie trzeba unieść samochód i zdjąć koła całkowicie. W okolicy podnośnika warto podłożyć jakiś drewniany klocek i wtedy rozpocząć wymianę uszkodzonych elementów. Śruby mogą być zapieczone, dlatego sugerujemy polać wszystkie preparatem WD-40, co ułatwi nam pracę. Za pomocą klucza nr 13 należy odkręcić mocowanie przewodu hamulcowego do wahacza i tym samym kluczem i dodatkowo nr 15, wykręcić śruby trzymające go wraz ze stabilizatorem. Wówczas można odkręcić mocowania wahaczy i śrubę amortyzatora (zwykle klucz 17). Następnie zakładamy na sprężynę ściągacze i próbujemy ją wyjąć. Po odkręceniu do końca śruby amortyzatora możną ją wybić i później wyjąć wahacz. Na koniec przechodzimy do demontażu łożysk razem z tulejami i bieżniami. Wbijamy nową bieżnię i składamy wszystko w odwrotnej kolejności. Zakładamy nowe gumy na sprężynę i nowy odbój.