-10% NA UKŁAD ZAWIESZENIA! ODBIERZ KOD

Do końca promocji pozostało:

2
2
1
1
0
0
0
0
4
4
3
3
Znajdź części

Krok 3 - By ułatwić wybór typu auta, m.in. informacje na temat mocy swojego pojazdu znajdziesz w dowodzie rejestracyjnym w rubrykach P.1, P.2, P.3.

Strona dowodu rejestracyjnego
1
Niepoprawne pole
2
Niepoprawne pole
3
Niepoprawne pole

Identyfikacja wycieków w samochodzie – poradnik

Wyciek płynu samochodowego może być trudny do zidentyfikowania przez niedoświadczonych kierowców. Istnieje jednak kilka praktycznych wskazówek, które pomogą ustalić jaki rodzaj płynu wydobywa się z naszego auta na zewnątrz.

Identyfikacja wycieków w samochodzie – poradnik

W celu ustalenia rodzaju płynu wyciekającego z naszego samochodu powinniśmy określić trzy jego główne parametry – lokalizację, kolor oraz konsystencję.

Wycieki z przedniej części samochodu

Olej silnikowy – wyciek oleju silnikowego to najczęściej spotykany rodzaj wycieku w samochodzie. Możemy go zlokalizować w przedniej połowie pojazdu, najczęściej bezpośrednio pod jednostką napędową. Olej silnikowy przeważnie posiada czarny lub ciemno brązowy kolor i jest bardzo śliski w dotyku. W przypadku starszych olejów silnikowych może on charakteryzować się także delikatnie „spalonym” zapachem. Najczęstszymi częściami samochodowymi, z jakich dochodzi do wycieków oleju są – miska oleju, korek miski oleju, pokrywa zaworów, filtr oleju oraz uszczelki. 

Płyn do chłodnic – charakteryzuje się czerwoną lub zieloną barwą oraz nieco większą gęstością w porównaniu z wodą. Jest on śliski w dotyku, a oprócz tego posiada słodki zapach. Do wycieku płynu do chłodnic dochodzi najczęściej z samego przodu pojazdu, w pobliżu chłodnicy lub spod silnika. Oprócz tego zdarza się, że do wycieku płynu do chłodnicy dochodzi w wyniku nieszczelnych węży chłodnicy oraz niesprawnej pompy wody. 

Olej przekładniowy – znajduje się bezpośrednio pod samochodem, najczęściej w jego przedniej części. W większości przypadków charakteryzuje się on czerwoną barwą, a dodatkowo jest śliski w dotyku – podobnie jak w przypadku oleju silnikowego. Olej przekładniowy posiada specyficzny zapach ropy naftowej, zaś oleje przekładniowe, które od dawna nie były wymieniane mogą dodatkowo charakteryzować się zapachem spalonego oleju oraz zmienić kolor na lekko brązowawy. 

Płyn układu wspomagania kierownicy oraz płyn hamulcowy – oba te płyny są bardzo do siebie podobne, więc postanowiliśmy umieścić je w jednej kategorii. Różnią się one pomiędzy sobą kilkoma szczegółami – płyn układu wspomagania kierownicy wydaje się być nieco ciemniejszy od płynu hamulcowego. Nie mniej jednak oba płyny będą śliskie w dotyku, a oprócz tego posiadają konsystencję rzadkiego oleju. Do wycieku płynu układu wspomagania kierownicy dochodzi najczęściej w wyniku uszkodzenia pompy wspomagania lub jej węży. Z kolei wyciek płynu hamulcowego może pojawić się na długości całego samochodu, w pobliżu przewodów hamulcowych. UWAGA – wycieki płynu układu wspomagania kierownicy oraz płynu hamulcowego powinny zostać jak najszybciej naprawione, gdyż mogą mieć bezpośredni wpływ na poziom bezpieczeństwa jazdy samochodem. 

Płyn do spryskiwaczy przedniej szyby – występuje on w różnych kolorach – różowym, niebieskim, pomarańczowym, fioletowym oraz czerwonym. Posiada konsystencję wody i charakteryzuje się słodkim zapachem. Do wycieków płynu do spryskiwaczy przedniej szyby najczęściej dochodzi w okolicach zbiornika płynu do spryskiwaczy lub też w pobliżu przewodów odpowiedzialnych za doprowadzanie płynu do dysz spryskujących szybę.

Identyfikacja wycieków w samochodzieWycieki z pozostałych części samochodu

Benzyna – najprostszym sposobem na identyfikację wycieku paliwa jest sprawdzenie tej cieczy po zapachu. Pamiętajmy, że wyciek benzyny stanowi zagrożenie bezpieczeństwa, a oprócz tego jest niekorzystny dla kierowcy z ekonomicznego punktu widzenia – warto więc taki wyciek jak najszybciej zlikwidować. Paliwo może również wyciekać z przedniej części pojazdu, w przypadku gdy układ zasilania paliwem, a konkretnie jego części, czyli np. przewody paliwowe lub wtryskiwacze są uszkodzone lub zniszczone. 

Olej do dyferencjału – w samochodach posiadających napęd na tylne koła, mechanizm różnicowy znajduje się pomiędzy dwiema tylnymi oponami, w dużej, okrągłej obudowie o rozmiarach piłki nożnej. Jeżeli pod tym mechanizmem znajduje się tłusty, czarny olej oznacza to, że obudowa może być nieszczelna. Olej do dyferencjału przeważnie posiada wyższą lepkość w porównaniu do oleju silnikowego. 

Powiązane kategorie towarowe:

W swojej pracy staram się integrować tematy związane w samochodami i technologiami IT. Zaczynałem jako „dzieciak”, aktywnie biorąc udział w rozwoju stron internetowych poświęconych skuterom, a w moich kolejnych zajęciach zawsze przewijały się dwa zagadnienia: motoryzacja i internet. Dzięki temu praca w największym polskim sklepie online z częściami jest nie tylko sposobem na życie, ale i realizacją pasji.
16 komentarzy
czyli jak mi kanie na zółto spod silnika to znaczy ze to płyn od wspomagania? czy moze byc cos jeszcze?
mam takie pytanie. skąd jest wyciek oleju pod tylnym siedzeniem w passat b-6 ? napęd przedni.
Combo silnik 1.3 90KM, nad turbiną przecieka przez korek który posiada nr 55189948 czy ktoś mia podobny problem ? pytam bo jak narazie nie znalazłem nigdzie opisu przypadku.
Witam. Może kogoś zainteresuje wyciek z pod klawiatury zaworów w Tucsonie 2 CRDi Kupiłem uszczelkę założyłem i po 3 tygodniach to samo znowu się leje. Mechanik powiedział że to nie możliwe rozebraliśmy od nowa i co się okazało ,że uszczelka wygląda ja by miała z 10 lat.Zamówiłem następną założyliśmy i minęło 7 miesięcy i cieknie. Materiał na uszczelki jest tak słaby że chyba wpadnę w rutynę i będę to wymieniał sam w godzinę i tak co roku.
ARTYKUL DO KITU ! STWIERDZENIE ,ZE WYCIEKI SA WINA USZCZELEK AMERYKI NIE ODKRYWA ! A WIEC ZA WYCIEK OLEJU Z SILNIKA MIEDZY SKRZYNIA A SILNIKIEM ODPOWIADA USCZELNAIACZ ZA KOLEM ZAMACHOWYM NA WALE KORBOWYM , WAL MA ROWNIEZ USZCZELNAICZ ZA KOLEM PASOWYM Z PRZODU SILNIKA ! OLEJ MOZE TEZ UBYWAC PRZEZ CZUJNIK OLEJU JESLI TAKOWY MOTOR MA NA ZEWNATRZ,Z POKRYWY KLAWIATURY ,Z PODSTAWY FILTRA , Z USZCZELKI MISKI OLEJOWEJ , Z PODSTAWY FILTRA OLEJU , Z USZCZELKI KORKA WLEWU , Z USZCZELKI POD GLOWCA ( RZADKO ALE SIE ZDARZA ) , Z RURKI PRZY MISCE OLEJOWEJ ,W KTOREJ JEST BAGNET DO POMIARU OLEJU , Z UKLADU SMAROWANIA TURBA - JESLI JEST TO DISEL - NIEWIDOCZNY NA ZEWNATRZ UBYTEK OLEJU Z SILNIKA MOZE BYC SPOWODOWANY ZLYM STANEM PIERSCIENI TLOKOWYCH , ZLYM STANEM TURBOSPREZARKI ,ZLYM STANEM USZCZELNIACZY ZAWOROW -W TYM PRZYPADKU OLEJ JEST SPALANY PODCZAS PRACY SILNIKA
Jeszcze nie napisaliście o ważnej rzeczy, która może też zrobić porządnie w konia. Skraplacz klimatyzacji.
Ostatnio miałem wyciek płynu. Dobrze, że przeczytałem artykuł to wiedziałem, że jest to płyn chłodniczy. Rurka była przedziurawiona i kapało z niej. Koszt naprawy niewielki.
Ja na szczęście póki co nie miałem takiego problemu i obym nie miał ale mój Tata kiedyś miał wyciekający olej i musiał jechać do warsztatu naprawić usterkę. Trzeba kontrolować każdą drobnostkę. Wszystko w samochodzie jest ważne.
Co to za sznurek, od snopowiązałki? Gdzie się wkręcił?
mam pytanie czy jest mozliwe uszkodzenie simeringu bo podobno sznurek sie wkręcił podczas jazdy, naprawa silnika i wymiana wszystkich uszczelek.
Po moim golfie zawsze zostaje jakaś plama, więc nawet nie zwracam na to uwagi.
Ostatnio zobaczyłam plamę pod moim autem, strasznie się przestraszyłam. Gdybym wcześniej przeczytała ten artykuł to pewnie nie było by paniki :)
mój ojciec miał swego czasu starego poloneza to z niego lało się chyba już z każdej strony :)
Miałem przypadek że uderzyłem w wysoki krawężnik miską olejową i zruszyła się przez co0 zaczęło z niej kapać i niestety trzeba ja było wymienić.
u mnie wyciek był przez rozszczelniony wąż dolny od chłodnicy, wymiana na nowy i nic nie cieknie
U mnie w lecie zostawała mokra plama pod samochodem, ale okazało się że to ze skraplacza klimatyzacji kapie woda, więc nic strasznego.

Powiązane artykuły

Ranking opon wielosezonowych 2024. TOP 10 modeli całorocznych polecanych przez iParts.pl

Ranking opon wielosezonowych 2024. TOP 10 modeli całorocznych polecanych przez iParts.pl

Doświadczenia i opinie zebrane w ciągu kończącego się pomału 2024 roku pozwalają nam tworzyć rankingi najlepszych produktów, jakie znajdziecie w naszym sklepie iParts.pl. Ten konkretny ranking opon wielosezonowych dotyczy roku 2024, jednak z pewnością przyda się każdemu, kto planuje zakup opon całorocznych tak samo w tym, jak i w przyszłym roku. Poznajcie 10 wybranych modeli opon całorocznych, wśród których z całą pewnością znajdziecie coś dla siebie.

czytaj więcej >
Zmiana opon zimowych na letnie. Czy marzec to właściwy moment na taką wymianę?

Kiedy można się już bezpiecznie pozbyć opon zimowych i zastąpić je letnimi? Czy marzec to właściwy moment na taką wymianę?

Czasem już na przełomie zimy i wiosny kierowcy stają przed wyborem terminu wymiany opon zimowych na letnie. Niby wszyscy wiedzą, kiedy taka wymiana powinna nastąpić, a mimo to cały czas się na to nabieramy. Bo czy wymiana opon w marcu to dobry pomysł? A jeśli nie, to dlaczego?

czytaj więcej >
Opony wielosezonowe. Czy warto? Względy bezpieczeństwa oraz oszczędności

Czy warto inwestować w opony wielosezonowe? Jak wyglądają pod względem bezpieczeństwa jazdy i szeroko rozumianej oszczędności?

Zainteresowanie oponami wielosezonowymi wzrasta, wzrasta też liczba pytań, jakie dostajemy od Was na ich temat. Ty razem otrzymaliśmy pytanie od jednego z naszych klientów odnośnie do bezpieczeństwa opon całorocznych oraz tego, czy ich zakup jest opłacalny. Jak to wygląda w praktyce?

czytaj więcej >
Jakie wycieraczki samochodowe kupić? Jakiej firmy są najlepsze?

Jakie wycieraczki samochodowe warto kupić? Wycieraczki jakiej firmy są najlepsze?

Wycieraczki samochodowe są ważnym elementem bezpieczeństwa kierowcy i jego pasażerów. Są też elementem stosunkowo szybko się zużywającym, stąd też wymagającym częstej wymiany. Jakie wycieraczki należy wówczas wybierać?

czytaj więcej >

Nagrody

Ceneo
Opineo
Opineo

Dostawa

InPost
Dpd
Cargo

Płatności

tpay
Blik
Gotówką przy odbiorze